Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Alhambra v Číně vsadí na 1.8 TSI místo 1.4 TSI

David Bureš
Diskuze (5)
Číňané preferují větší motory. Právě kvůli tomu španělské MPV na čínském trhu vsadí na větší základní motor než v Evropě.

Seat rozšířil nabídku svých modelů na čínském trhu o MPV Alhambra. Zajímavostí je základní motor, kterým je 1.8 TSI o výkonu 118 kW a točivém momentu 250 N.m. Ten na evropských trzích pro tento model není aktuálně dostupný.

Na evropských trzích je základním benzinovým agregátem pro Alhambru menší (a lehce slabší) 1.4 TSI o výkonu 110 kW. Nejslabší dostupná verze vznětového 2.0 TDI dokonce dává jen 85 kW.

Důvodem, proč je na čínském trhu Alhambra dostupná s větší jednotkou, je obliba větších agregátů mezi zdejšími zákazníky. Ti zkrátka nevěří příliš tomu, že by malý přeplňovaný motor zvládl utáhnout velké MPV, jako je Alhambra.

Přeplňovaná osmnáctistovka je kombinována se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Alhambra s 1.8 TSI pod kapotou zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 10,1 sekundy a jede maximální rychlostí 203 km/h. Kombinovaná spotřeba podle místních norem činí 8,5 litru na 100 kilometrů.

Alhambra je v nejlidnatější zemi světa dále nabízena s 2.0 TSI (147 kW a 280 N.m) známou i z evropského prostředí. Také tento agregát je kombinován s převodovkou DSG.

Čeští zájemci o toto španělské MPV mohou nyní vybírat z pěti motorů. Ze zážehových to jsou 1.4 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (147 kW), z turbodieselů pak 2.0 TDI ve třech výkonových stupních s 85 kW, 103 kW a 130 kW.

Na čínském trhu je Alhambra vcelku luxusním zbožím, je dostupná ve třech stupních výbavy, přičemž už ten základní je bohatě vybaven. Jeho součástí je kožené čalounění, vyhřívaná sedadla, parkovací senzory, třízónová klimatizace nebo panoramatická střecha.

David Bureš
Diskuze (5)
3. 7. 2013 09:51
Re: vysoká cla ...
Vzhledem k vysoké ceně jsou SEATy v Číně opravdu doslova luxusním evropským zbožím. Výroba Seatů v Číně - otázka není jestli, ale kdy. Samozřejmě nejdříve si na trhu musí udělat dobré jméno a to pomocí toho nejlepšího a nejdražšího co má. To nějakou dobu trvá, poté přijde sériová výroba za konkurenční ceny.
Avatar - Hittman
3. 7. 2013 08:55
Re: Spotřeba
Tak už nás Číňané předběhli i s rozumem... >:-[]
Avatar - VWrofl
3. 7. 2013 08:17
Spotřeba
Tak i Čínani umí měřit spotřebu narozdíl od zemí EU? >:D
Avatar - CommonUser
2. 7. 2013 21:45
1.8
V EU sa hlavne plati pokuta za CO2, takze preferencia 1,4 pred 1,8 je cista spekulacia. V Cine to maju na ... bobku.
2. 7. 2013 15:06
vysoká cla ...
stanovená na dovoz zahraničních aut určitě SEATu nezaručí moc velký úspěch na čínském trhu. SEAT proto dováží do Číny dražší a lépe vybavené vozy, jako Leon FR a Cupra, aby si zajistil potřebný zisk.
Aby byl čínský trh pro SEAT stejně důležitý, jako je např pro Škodu, která v Číně prodává nejvíce aut na světě, je naprosto nutná tamní výroba v koncernové továrně... poté se Čína stane pro SEAT opravdu významným trhem, ale SEAT zatím na tomto asijském trhu teprve začíná.