Seat Altea FR na českém trhu za 737 900 Kč
Dvacet měsíců po uvedení řady SEAT Altea přichází do sériové výroby jeho sportovní verze s označením FR (Fórmula Racing). Vnější design sériové Altey FR se neodchyluje od originálního vzhledu prototypu představeného na podzimním autosalonu ve Frankfurtu: dynamická klínovitá silueta s masivními předními i zadními nárazníky, velký vstupní otvor vzduchu v předním nárazníku opatřený mřížkou ve struktuře včelí plástve.
Vzhled dotváří pětipaprsková 17palcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 225/45 R17 a brzdovými kotouči s průměrem zvětšeným na 312 mm vpředu a 286 mm vzadu. Pod kapotou se skrývá turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 350 Nm. Šestnáctiventilový agregát využívá systém řízeného sání, který umožňuje v případě nízkého zatížení motoru uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů a dosáhnout tak větší efektivity spalování a zároveň rychlejší reakce na pedál plynu.
Agregát splňuje emisní normu Euro IV. Výkon se přenáší prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na přední kola. Z nuly na 100 km/h dokáže Altea FR zrychlit za 8,6 sekund, maximální rychlost činí 208 km/h. To vše při průměrné spotřebě 6,1 l/100 km v kombinovaném cyklu. Motoru odpovídá i podvozek. Ve srovnání se základním provedením se zvýšila tuhost pérování (přední pružiny jsou o 15 % tužší), technici také zesílili přední stabilizátor, upravili charakteristiku elektromechanického posilovače řízení a snížili podvozek o 7 mm.
O aktivní bezpečnost se starají systémy ABS, brzdový asistent EBA, kontrola trakce TCS a také stabilizační systém ESP s funkcí Driver Steering Recommendation. Tento systém pomáhá řidiči udržovat správnou techniku řízení v případě, kdy se vůz vlivem příliš rychlé jízdy nebo na kluzkém povrchu stává přetáčivým. V takové situaci vyšlou senzory DSR signál do volantu a upozorní řidiče, kam má stočit volant, aby se vůz opět vyrovnal.
V interiéru Seat použil kůží potažený tříramenný sportovní volant, řadicí páku s kovovou hlavicí a ergonomicky tvarovaná sedadla. Sériové vybavení zahrnuje například dvouzónovou klimatizaci Climatronic, senzor tlaku vzduchu v pneu, elektrické ovládání všech oken i zpětných zrcátek, rádio s CD , MP3 přehrávačem a vstupem pro externí přehrávače, airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční a dva hlavové airbagy, na přání i dva boční airbagy vzadu.
Základní cena Altey FR na českém trhu byla stanovena na 737 900 Kč.