Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Altea FR na českém trhu za 737 900 Kč

Seat Altea
Seat Altea
Seat Altea
Seat Altea
13 Fotogalerie
Diskuze (15)
Dvacet měsíců po uvedení řady SEAT Altea přichází do sériové výroby jeho sportovní verze s označením FR. Na českém trhu bude stát 737 900 Kč.

Dvacet měsíců po uvedení řady SEAT Altea přichází do sériové výroby jeho sportovní verze s označením FR (Fórmula Racing). Vnější design sériové Altey FR se neodchyluje od originálního vzhledu prototypu představeného na podzimním autosalonu ve Frankfurtu: dynamická klínovitá silueta s masivními předními i zadními nárazníky, velký vstupní otvor vzduchu v předním nárazníku opatřený mřížkou ve struktuře včelí plástve.

Vzhled dotváří pětipaprsková 17palcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 225/45 R17 a brzdovými kotouči s průměrem zvětšeným na 312 mm vpředu a 286 mm vzadu. Pod kapotou se skrývá turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 350 Nm. Šestnáctiventilový agregát využívá systém řízeného sání, který umožňuje v případě nízkého zatížení motoru uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů a dosáhnout tak větší efektivity spalování a zároveň rychlejší reakce na pedál plynu.

Agregát splňuje emisní normu Euro IV. Výkon se přenáší prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na přední kola. Z nuly na 100 km/h dokáže Altea FR zrychlit za 8,6 sekund, maximální rychlost činí 208 km/h. To vše při průměrné spotřebě 6,1 l/100 km v kombinovaném cyklu. Motoru odpovídá i podvozek. Ve srovnání se základním provedením se zvýšila tuhost pérování (přední pružiny jsou o 15 % tužší), technici také zesílili přední stabilizátor, upravili charakteristiku elektromechanického posilovače řízení a snížili podvozek o 7 mm.

O aktivní bezpečnost se starají systémy ABS, brzdový asistent EBA, kontrola trakce TCS a také stabilizační systém ESP s funkcí Driver Steering Recommendation. Tento systém pomáhá řidiči udržovat správnou techniku řízení v případě, kdy se vůz vlivem příliš rychlé jízdy nebo na kluzkém povrchu stává přetáčivým. V takové situaci vyšlou senzory DSR signál do volantu a upozorní řidiče, kam má stočit volant, aby se vůz opět vyrovnal.

V interiéru Seat použil kůží potažený tříramenný sportovní volant, řadicí páku s kovovou hlavicí a ergonomicky tvarovaná sedadla. Sériové vybavení zahrnuje například dvouzónovou klimatizaci Climatronic, senzor tlaku vzduchu v pneu, elektrické ovládání všech oken i zpětných zrcátek, rádio s CD , MP3 přehrávačem a vstupem pro externí přehrávače, airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční a dva hlavové airbagy, na přání i dva boční airbagy vzadu.

Základní cena Altey FR na českém trhu byla stanovena na 737 900 Kč.

Vstoupit do diskuze (15)