SEAT Axon: vize elektrického roadsteru od designéra značky
Už je to dlouho, co dostali u Volkswagenu nápad, udělat ze SEATu protiváhu Alfy Romeo a současně značku, jejíž zákazníci by následně automaticky přecházeli v rámci koncernu k Audi. Jenže k tomu nedošlo a na vině určitě byla i neochota vyrobit skutečně sportovní model a nikoli pouze výkonnější deriváty stávajících modelových řad. Konceptů takových vozů se přitom objevilo hned několik.
Teď SEAT takové vozy neukazuje už ani ve formě studií, což ale zjevně neznamená, že by se designéři značky takových projektů vzdávali. Alvara Molero Simarro, jenž je členem oddělení Exterior Design Department, patřícího do SEAT Design Center, z vlastní iniciativy navrhl koncept roadsteru Axon.
Dvoumístný sporťák bez střechy by měl mít délku 3854 mm, šířku 1876 mm a výšku jen 997 mm, takže by patřil do kategorie malých aut a pohánět by jej měly elektromotory, umístěné v nábojích zadních kol. Auto by se mělo jako doma cítit na klikatých horských silnicích a okruzích, ale pomocí volby tří různých jízdních režimů zvládne i vysloveně ekonomickou, případně běžnou jízdu. Jeho cílovou skupinou by měli být kupci ve věku 20-45 let.
Vůbec nejzajímavější je na něm ale to, že se jeho design vymyká jak předešlému, tak novému pojetí designu vozů španělské značky a má blíž spíše k vozům značek Lamborghini a Lotus, což naznačuje, že ohledně designového směřování značky v SEAT Design Center rozhodně nepanuje jednoznačná shoda. Jisté ovšem beztak je, že takový vůz nemá nejmenší šanci na realizaci, když se u SEATu ke stavbě sportovního auta neodhodlali ani v časech konjunktury...