Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Exeo: Nové ceny a nové 1,8 TSI (88 a 118 kW)

Diskuze (31)
SEAT uvádí na český trh model Exeo s novými motory. Jedná se o 1,8 Turbo o výkonu 88 a 118 kW a také modernější verzi 2,0 TSI o výkonu 155 kW.

První novinkou je nová generace motoru 2,0 TSI. Ta je známá již například z VW Golf GTI, v nabídce SEATu figuruje u modelu Leon FR. U Exea nahrazuje dosavadní provedení se 147 kW a 280 Nm – nový motor má 155 kW a maximum točivého momentu 320 Nm. Starší 147kilowattová verze zůstává v nabídce s bezestupňovou převodovkou Multitronic.

Další, ještě významnější novinkou je nahrazení motoru 1,8 Turbo s pětiventilovým rozvodem za modernější přímovstřikový 1,8 TSI. Starší agregát se vyráběl jen ve variantě se 110 kW, u novějšího SEAT nabídne výběr mezi 88 a 118 kW. Ačkoliv se jedná o agregát TSI, obchodní označení nových motorů bude 1,8T.

Kromě toho zůstává jako základ osmiventilová 1,6 se 75 kW, na českém trhu stojí 499.900,- Kč.

Nabídka turbodieselů zůstává stejná. Zákazníci mohou vybírat mezi motorem 2,0 TDI s 88, 105 a 125 kW.

SEAT Exeo - ceny zážehových motorů na českém trhu (červenec 2010)
Motor1,6 MPI1,8T1,8T2,0 TSI2,0 TSI
Převodovka6M6M6M6MMultitronic
Zdvihový objem [cm3]15951798179819841984
Válce/ventily4/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]75/560088118155147/5100
Největší toč. mom. [Nm/min-1]148/3800230/3650250/4500320/4600280/1800
Max. rychlost [km/h]190202225244235
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,610,68,67,17,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,57,37,36,97,7
Cena Reference [Kč]499.900,-532.900,----
Cena Style [Kč]-577.900,-635.900,-676.900,-705.900,-
Cena Sport [Kč]---687.900,--

Základní výbava Reference obsahuje sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), ESP, 16palcová ocelová kola, přední mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání, rádio s CD/MP3/AUX-in, palubní počítač a klimatizaci Climatronic. Na výběr jsou motory o výkonu do 105 kW.

Style umožňuje výběr ze všech motorizacích s výjimkou základní šestnáctistovky. Přidává litá kola, tempomat, multifunkční kožený volant, zadní parkovací senzory, dešťový senzor a chromové a černé lesklé doplňky karoserie.

Sport má dále navíc 17palcová kola, sportovní podvozek a sportovní sedadla. Nabízí se jen s motorem 2,0 TSI a nejsilnějším 2,0 TDI. Tyto modely se nabízí za prakticky stejnou cenu – 688, resp. 691 tisíc Kč.

Standardem u všech verzí je záruka v délce trvání 3 roky nebo 100 tisíc km.

SEAT Exeo - ceny vznětových motorů na českém trhu (červenec 2010)
Motor2,0 TDI CR2,0 TDI CR2,0 TDI CR
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]196819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88105/4200125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]290/2500320/2500350/2500
Max. rychlost [km/h]204215229
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,59,28,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,25,7
Cena Reference [Kč]575.900,-595.900,--
Cena Style [Kč]619.900,-639.900,-679.900,-
Cena Sport [Kč]--690.900,-

Kombi Exeo ST je podle konkrétní verze dražší o 35 až 37 tisíc Kč.

Diskuze (31)
5. 7. 2010 14:12
Re: prvni
Kul. ložiska možná můžou zlepšit vlastnosti turba, ale to i nadále bude naladěno tak aby jeho nejlepší učinnost byla v otáčkách které řidič nejvíce používá a ne v otáčkách největšího výkonu.
5. 7. 2010 13:55
Re: prvni
A to je právě nedostatek - pouze jedny optimální otáčky, pouze otáčky které nejvíce používám. Zákazník ale chce, aby měl dostatek točivého momentu už po sešlápnutí plynu pomalu po nastartování a zároveň aby motor táhl i ve vysokých ot. Tedy alespoń já bych to tak chtěl. Malé turbo dokáže zajistit tuto plochou křivku, ale nedokáže zvětšit plochu pod křivkou tak, jak by to umělo velké turbo s kuličkovými ložisky.
5. 7. 2010 13:38
Re: prvni
Malá turba protože chci co nejlepší účinnost turba v otáčkách které nejvíce používám.
Myslím že každe turbo bez proměnné geometrie má jedny optimální otáčky kdy je účinnost největší.
5. 7. 2010 13:32
Re: prvni
Tak teď nevím jestli jsme se shodli nebo ne :-) Každopádně malá turba = menší tlaky. Proto se používají i u benzinů. U dieslů je to horší protože se rychle roztáčí ale nejsou schopny dodávat takové množství vzduchu jako vetší turbodmychadla. Proto se automobilky hrají s VGT a nebo se turby (řešení, kterému už zvoní hrana)...
5. 7. 2010 13:25
Re: prvni
Ano, přesně to je důvod proč jsou použita malá turba, pro to aby optimální výkon byl v nejvíce používaných otáčkách.
Jinak "naladitelná" turba už jsou jak jistě víš a dokonce už i u benzínů.