SEAT IBE: Sportovní elektromobil do města
SEAT IBE připravený pro pařížský autosalon není studií z jarní Ženevy, která pouze vyměnila bílý lak karoserie za červený. Nový koncept má přepracovaný design exteriéru, upravenou techniku pohonného systému a kompletně nový interiér.
Pařížský SEAT IBE má novy design přední i zadních partií. Jeho karoserie je jen 3,83 m dlouhá, 1,77 m široká a 1,23 m vysoká. Velikostí tedy odpovídá menší Ibize, nahlas se ovšem v Paříži mluvilo o tom, že podobné rysy dostane větší Leon. Ve srovnání s ženevskou studií, která byla dlouhá 3,78 m, široká 1,80 m a vysoká 1,22 m se mírně prodloužil, zúžil a zvýšil.
I přes lehkou změnu vnějších rozměrů si zachoval až extrémně nízkou a plochou kapotu. Střecha je stále protažena dozadu a IBE má podobné proporce jako například Alfa Romeo Brera nebo BMW Z3 Coupé. Vedle ostře řezaných tvarů na španělském konceptu zaujmou přední i zadní diodová světla, tvary vnějších zpětných zrcátek a design 19palcových litých kol.
Podzimní IBE se od toho jarního odlišuje i díky dokončenému interiéru, do nějž je možné nahlédnout. Po otevření dlouhých dveří se odhaluje čtveřice samostatných sedadel a kombinace černé a bílé barvy, která vládne celému vnitřnímu prostoru. IBE je sice navržen jako sportovní kupé, ale jeho tvůrci mysleli i na praktické využití. Právě proto je možné opěradla zadních samostatných sedadel možné jednoduše sklopit a vytvořit rovnou ložnou plochu zavazadlového prostoru.
Před řidičem je sportovní tříramenný volant a minimalisticky pojatá palubní deska s informačním displejem, kterou doplňuje štíhle působící středová konzole. Na palubní desce je držák pro smartphone, který může komunikovat s vozem. Například iPhone může na svém displeji zobrazovat důležité provozní údaje elektromobilu nebo sloužit jako navigace a zároveň za využití reproduktorů ve voze přehrávat hudbu.
V nízké přídi konceptu se ukrývá elektromotor, který poskytuje největší výkon 75 kW (102 k), trvalý pak činí 50 kW (68 k). Pokud vám tyto hodnoty připadají nízké, je nutné se zmínit o točivém momentu 200 Nm, který automobilu zajišťuje dostatečnou dynamiku. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 18 kWh se naopak nacházejí v zadní části pod podlahou zavazadlového prostoru.
Koncept o hmotnosti 1100 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Automobilka udává také zrychlení z 0 na 50 km/h za 3,6 s a z 0 na 80 km/h za 6,6 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Dojezd na jedno nabití se pohybuje okolo 130 km.