Seat Ibiza Cupra: Facelift znamená příchod 1.8 TSI
Modernizovaný Seat Ibiza se světu ukázal v květnu, automobil jsme si již mohli vyzkoušet nejen na mezinárodní prezentaci v Barceloně, ale také na českých silnicích v rámci redakčního testu. S příchodem faceliftu sportovní verze Cupra si ale Seat dával trochu na čas, její podobu odhaluje až nyní.
Již dříve však vyplynulo na povrch, že modernizovaná Ibiza Cupra podobně jako loni faceliftovaný Volkswagen Polo GTI nahradí stávající 1.4 TSI motorem 1.8 TSI, což se nyní potvrdilo. Výkon přeplňované benzinové osmnáctistovky s přímým i nepřímým vstřikováním je totožný jako v případě Pola GTI – činí 141 kW.
Výkon Ibizy Cupra tak proti verzi před modernizací narostl o 12 koní (9 kW). Točivý moment zároveň vzrostl z 250 N.m na 320 N.m, přičemž tato hodnota je k dispozici v širokém pásmu otáček od 1450 do 4200 min-1.
Výsledkem těchto hodnot je akcelerace z 0-100 km/h za 6,7 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Seat se chlubí také tím, jak je modernizovaný hot hatch úsporný, v kombinovaném cyklu potřebuje jen šest litrů paliva na 100 kilometrů. Řidiči si navíc užijí i řazení, standardem je totiž šestistupňová manuální převodovka.
Modernizovaná Ibiza Cupra je sériově dodávána s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. Ve výbavě nově nechybí ani přepínač jízdních režimů Cupra Drive Profile, který umožňuje upravit nastavení vybraných systémů. K dispozici je též adaptivní podvozek Cupra Selective Suspension, díky němuž si řidič může vybrat mezi komfortním a sportovním naladěním odpružení.
Úpravy vzhledu šly obdobnou evoluční cestou jako u běžných verzí modernizované Ibizy, hot hatch zůstal prakticky shodný jako dosud. Seat to vysvětluje tím, že design Ibizy se zákazníkům nadále líbí. Standardem jsou bi-xenonové světlomety a 17palcová kola.
Uvnitř se objevuje nový multimediální systém s funkcemi MirrorLink, Apple Car Play a Android Auto. Ty umožňují ovládat různé funkce chytrých telefonů prostřednictvím obrazovky multimediálního systému auta.