Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza Cupra: Facelift znamená příchod 1.8 TSI

David Bureš
Diskuze (23)
Ibiza Cupra se vydala podobně jako Polo GTI proti směru downsizingu – stávající čtrnáctistovku nahradila osmnáctistovkou.

Modernizovaný Seat Ibiza se světu ukázal v květnu, automobil jsme si již mohli vyzkoušet nejen na mezinárodní prezentaci v Barceloně, ale také na českých silnicích v rámci redakčního testu. S příchodem faceliftu sportovní verze Cupra si ale Seat dával trochu na čas, její podobu odhaluje až nyní.

Již dříve však vyplynulo na povrch, že modernizovaná Ibiza Cupra podobně jako loni faceliftovaný Volkswagen Polo GTI nahradí stávající 1.4 TSI motorem 1.8 TSI, což se nyní potvrdilo. Výkon přeplňované benzinové osmnáctistovky s přímým i nepřímým vstřikováním je totožný jako v případě Pola GTI – činí 141 kW.

Výkon Ibizy Cupra tak proti verzi před modernizací narostl o 12 koní (9 kW). Točivý moment zároveň vzrostl z 250 N.m na 320 N.m, přičemž tato hodnota je k dispozici v širokém pásmu otáček od 1450 do 4200 min-1.

Výsledkem těchto hodnot je akcelerace z 0-100 km/h za 6,7 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Seat se chlubí také tím, jak je modernizovaný hot hatch úsporný, v kombinovaném cyklu potřebuje jen šest litrů paliva na 100 kilometrů. Řidiči si navíc užijí i řazení, standardem je totiž šestistupňová manuální převodovka.

Modernizovaná Ibiza Cupra je sériově dodávána s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. Ve výbavě nově nechybí ani přepínač jízdních režimů Cupra Drive Profile, který umožňuje upravit nastavení vybraných systémů. K dispozici je též adaptivní podvozek Cupra Selective Suspension, díky němuž si řidič může vybrat mezi komfortním a sportovním naladěním odpružení.

Úpravy vzhledu šly obdobnou evoluční cestou jako u běžných verzí modernizované Ibizy, hot hatch zůstal prakticky shodný jako dosud. Seat to vysvětluje tím, že design Ibizy se zákazníkům nadále líbí. Standardem jsou bi-xenonové světlomety a 17palcová kola.

Uvnitř se objevuje nový multimediální systém s funkcemi MirrorLink, Apple Car Play a Android Auto. Ty umožňují ovládat různé funkce chytrých telefonů prostřednictvím obrazovky multimediálního systému auta.

David Bureš
Diskuze (23)
2. 9. 2015 07:57
Re: nakoniec nam ostane clio RS
Topre, zkus jim napsat, třeba se chytnou za nos, a kvuli takovym teoretikum a bycharum to Clio RS zacnou zas v manualu vyrabet.

Mam dojem, ze v Dieppe vedi, co delaj, a maj to moc dobre spocitane.
Avatar - 3_diamanty
1. 9. 2015 22:22
nakoniec nam ostane clio RS
jediny maly HH v automate.... to len bude sranda .. alebo teda skor pre renault dovod na zamyslenie

ja keby som bol potencialny zakaznik o maly HH tak urcite zvolim 206 gti s manualom alebo cupru ci polo s manualom... to je hadam zbytocne o tom debatovat... ale v renaulte na to casom tiez pridu... kde je sever
Avatar - _Karel_
1. 9. 2015 22:02
Re: Krok správným směrem, Renault by si měl vzít příklad!
Což je ale úplně jiný problém, než touha řadit.
Avatar - IbizaFR
1. 9. 2015 21:45
Re: Pětidveřák
myslim, že pětidvířko ne ..... ;-\
Avatar - AUDIRS6
1. 9. 2015 20:38
Re: Krok správným směrem, Renault by si měl vzít příklad!
Kedze nepredpokladam, ze by uz urobili spojky v "suchom" 7° DSG-cku na viac nez 250 Nm, a asi sa koli emisiam a vyssej cene nebudu unuvat tam dat odolnejsiu 6° "mokru" DSG, tak asi ostanu aj tu parametre pri starom... :-!