Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza ST příjde na trh v létě, zůstává věrný motoru 1,4 16V

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Třetí karosářskou verzí Ibizy - po třídveřovém a pětidveřovém hatchbacku - je kombi. Nástupce Cordoby Vario má tvary výrazně odlišné od všeho, co jsme v této kategorii dosud znali.

Třetí karosářskou variantou modelové řady Ibiza je kombi, které se vyklubalo z konceptu IBZ. Objem zavazadlového prostoru evidentně nebyl pro SEAT absolutní prioritou, ale i tak je v nenápadné zádi k dispozici 430 l.

Malé kombi ST, které doplňuje větší kombi Exeo ST, má délku 4227 mm, výšku 1445 mm a šířku 1693 mm. Rozvor měří 2469 mm a je tedy shodný jako u španělského hatchbacku. Šířka ani výška se nezměnily, Ibiza ST je však o 175 mm delší než výchozí model. Expresivně ostré rysy krátké Ibizy designéři rozvinuli a aplikovali na karoserii, která má aspirovat na titul nejkrásnější kombi ve třídě.

Ibiza ST je o 20 mm kratší než Fabia Combi po faceliftu, SEAT je však o celých 51 mm širší.

Novou zadní část karoserie se pokusili designéři Ibizy ST k původnímu hatchbacku připojit citlivě. Z bočního profilu je viděl klasická linie oken a štíhlé třetí boční okénko, velmi podobné tomu, které má Audi A3 Sportback. Na zadním čele zaujmou nízké a široké koncové svítilny, které se protáhly až na výklopné víko, což je designový prvek, jaký ani Fabia Combi, ani konkurenční Peugeot 207 SW a Renault Clio GrandTour nemají.

Zavazadlový prostor Ibizy ST má základní objem 430 l. Fabia Combi nabízí 505 l (je-li vozidlo vybaveno rezervou pak 480 l), Peugeot 207 SW udává základní objem 337 l, Renault Clio Grandtour 439 l.

Paleta naftových jednotek Ibizy ST se skládá výhradně z nových motorů se vstřikováním common-rail, základem bude nový tříválec 1,2 TDI CR (55 kW), v nabídce budou dále jednotky 1,6 TDI CR se 66 a 77 kW.

Zážehový základ tvoří tříválce 1,2 HTP (51 kW), pod vrcholem v podobě přeplňovaného čtyřválce 1,2 TSI, zůstane klasický čtyřválec 1,4 16V (63 kW).

Na trh by mělo nové malé kombi přijít na přelomu jara a léta 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Avatar - ryman
3. 3. 2010 17:07
Re: Sloupek
je.. ale jezdí parádně :yes:
Avatar - Ronault.
3. 3. 2010 15:52
Re: Sloupek
Dokud se na něj nepodíváš šikmo vpřed... tam jde vidět to obtloustlé baroko, Doňa Ibiza... a tak je ta atletická záď celá k ničemu. Škoda, zprvu to vypadalo dobře.
3. 3. 2010 11:22
Re: Sloupek
Mondeo je dlouhá potvora, tady bych problém s couváním neviděl. ;-)
3. 3. 2010 11:20
Re: Sloupek
Se koukni na krátkého Megana nebo Bravo. >:-[]

Je to malý auto, tohle bych mu odpustil. Designově jde o (pro mne) nejpovedenější malý kombík.
Avatar - ryman
3. 3. 2010 10:51
Re: Sloupek
ja ti nevim jestli bocni okna jsou k nicemu... mel jsem ted chvili mondeo kombi a couvat s nim bez senzoru je opravdu kumst.. vubec nic tam nevidis, pres ty uzke okenka se to teda dost spatne odhaduje.. :-O