SEAT Ibiza ST příjde na trh v létě, zůstává věrný motoru 1,4 16V
Třetí karosářskou variantou modelové řady Ibiza je kombi, které se vyklubalo z konceptu IBZ. Objem zavazadlového prostoru evidentně nebyl pro SEAT absolutní prioritou, ale i tak je v nenápadné zádi k dispozici 430 l.
Malé kombi ST, které doplňuje větší kombi Exeo ST, má délku 4227 mm, výšku 1445 mm a šířku 1693 mm. Rozvor měří 2469 mm a je tedy shodný jako u španělského hatchbacku. Šířka ani výška se nezměnily, Ibiza ST je však o 175 mm delší než výchozí model. Expresivně ostré rysy krátké Ibizy designéři rozvinuli a aplikovali na karoserii, která má aspirovat na titul nejkrásnější kombi ve třídě.
Ibiza ST je o 20 mm kratší než Fabia Combi po faceliftu, SEAT je však o celých 51 mm širší.
Novou zadní část karoserie se pokusili designéři Ibizy ST k původnímu hatchbacku připojit citlivě. Z bočního profilu je viděl klasická linie oken a štíhlé třetí boční okénko, velmi podobné tomu, které má Audi A3 Sportback. Na zadním čele zaujmou nízké a široké koncové svítilny, které se protáhly až na výklopné víko, což je designový prvek, jaký ani Fabia Combi, ani konkurenční Peugeot 207 SW a Renault Clio GrandTour nemají.
Zavazadlový prostor Ibizy ST má základní objem 430 l. Fabia Combi nabízí 505 l (je-li vozidlo vybaveno rezervou pak 480 l), Peugeot 207 SW udává základní objem 337 l, Renault Clio Grandtour 439 l.
Paleta naftových jednotek Ibizy ST se skládá výhradně z nových motorů se vstřikováním common-rail, základem bude nový tříválec 1,2 TDI CR (55 kW), v nabídce budou dále jednotky 1,6 TDI CR se 66 a 77 kW.
Zážehový základ tvoří tříválce 1,2 HTP (51 kW), pod vrcholem v podobě přeplňovaného čtyřválce 1,2 TSI, zůstane klasický čtyřválec 1,4 16V (63 kW).
Na trh by mělo nové malé kombi přijít na přelomu jara a léta 2010.