SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč
Leon je po Ibize druhým nejprodávanějším SEATem v Evropě. Současné provedení se představilo v roce 2005, ale právě teď vstupuje na český trh modernizovaná podoba s bohatší výbavou a několika vylepšením vzhledu.
Hlavní změnou jsou nově tvarované přední nárazníky a světlomety. León má zvětšená koncová světla s pozměněnou grafikou a větší okno ve dveřích zavazadlového prostoru. Všechna provedení mají nový interiér s odlišným vzhledem volantu a se středovým panelem převzatým z nové Ibizy.
Nabídka motorů na českém trhu je příjemně široká. Na poli zážehových motorizací je k dispozici celá paleta současných čtyřválcových motorů VW Group. Výkonné varianty reprezentují provedení FR a Cupra se dvěma evolučními verzemi motoru 2.0 TSI.
SEAT Leon 2009 na českém trhu - zážehové motory | ||||||
Motor | 1,4 16V | 1,6 | 1,4 TSI (90 kW) | 1,8 TSI (118 kW) | 2,0 TSI (155 kW) | 2,0 TSI (177 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1595 | 1390 | 1798 | 1984 | 1984 |
válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 59/5000 | 75/5600 | 90/5000 | 118/5000 | 155/ 5300-6200 | 177/- |
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min] | 132/3800 | 148/3800 | 200/ 1500-4000 | 250/ 1500-4200 | 280/ 1700-5200 | 300/5500 |
Max. rychlost [km/h] | 172 | 184 | 197 | 213 | 233 | 247 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,7 | 11,7 | 9,8 | 9,0 | 7,2 | 6,4 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,9 | 7,6 | 6,2 | 7,4 | 7,3 | 8,1 |
Cena Basis [Kč] | 324.900,- | - | - | - | - | - |
Cena Reference [Kč] | 354.900,- | 389.900,- | 429.900,- | - | - | - |
Cena Style [Kč] | - | 424.900,- | 464.900,- | 524.900,- | - | - |
Cena FR [Kč] | - | - | - | - | 649.900,- | - |
Cena Cupra [Kč] | - | - | - | - | - | 699.900,- |
Naftová nabídka je o něco chudší, na malé čtyřválce 1,6 TDI CR se zatím stále čeká, ale už to asi nebude trvat dlouho. Základ naftové škály tvoří oslabená verze motoru 1.9 TDI (66 kW) a známé provedení 1.9 TDI (77 kW) – oba motory se chlubí kombinovanou spotřebou 5 l/100 km. Nad nimi je známý motor 2,0 TDI PD (103 kW) a teprve na vrcholu nabídky trůní modernější technika 2,0 TDI CR se 125 kW.
SEAT Leon 2009 na českém trhu - vznětové motory | |||||
Motor | 1,9 TDI PD (66 kW) | 1,9 TDI PD (77 kW) | 1,9 TDI PD (77 kW) EM | 2,0 TDI PD | 2,0 TDI CR |
Zdvihový objem [cm3] | 1896 | 1896 | 1896 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 66/4000 | 77/4000 | 77/4000 | 103/4000 | 125/4200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 210/1800 | 250/1900 | 250/1900 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 174 | 185 | 186 | 205 | 214 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,3 | 11,3 | 10,9 | 9,3 | 8,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,0 | 5,0 | 4,5 | 5,6 | 5,3 |
Cena Basis [Kč] | - | - | - | - | - |
Cena Reference [Kč] | 439.900,- | 459.900,- | 479.900,- | - | - |
Cena Style [Kč] | - | 494.900,- | 499.900,- | 534.900,- | - |
Cena FR [Kč] | - | - | - | - | 659.900,- |
Verze 1,9 TDI PD (77 kW) EM = Ecomotion
Redesignem prošly také výbavy. Základní model s motorem 1,4 16V (63 kW) a výbavou Basis je standardně prodáván za 324.900,-Kč. Bez příplatků dostanete čelní, boční a hlavové airbagy, sadu elektronických asistentů včetně ESP, DSR (Driver Steering Recommendation - podpora zvládání smyku natočením volantu) a nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách. V ceně jsou dále elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, systém úchytů a sítí v kufru a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.
Výbava Reference se prodává se stejným motorem za 354.900,- Kč, ale ve výbavě je navíc klimatizace Climatic, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory a USB/Aux-in port. Za tempomat dáte navíc jen 4.900,-Kč, za 9.900,-Kč je k dispozici paket DRIVE obsahující 16" kola z lehkých slitin, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel a multifunkční volant.
Ve výbavě Style je navíc klimatizace Climatronic, dešťový senzor, funkce Coming home, tempomat i multifunkční volant, dále kola z lehkých slitin 205/55 R16, volant a řadicí páka v kůži, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektrické ovládání zadní oken a výškové nastavení sedadla spolujezdce.
Sportovní modely FR a Cupra jsou odlišeny vnější sadou specifických dílů karoserie, koly z lehkých slitin (17, resp. 18 palců), sportovním podvozkem a interiérem (sedadla, volant, pedály, řadicí páka, ...). FR a Cupra mají standardně rozšíření ESP o funkci XDS, simulující přibrzďováním prokluzujícího předního kola v zatáčce funkci svorného diferenciálu.