Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (7)

Leon je po Ibize druhým nejprodávanějším SEATem v Evropě. Současné provedení se představilo v roce 2005, ale právě teď vstupuje na český trh modernizovaná podoba s bohatší výbavou a několika vylepšením vzhledu.

Hlavní změnou jsou nově tvarované přední nárazníky a světlomety. León má zvětšená koncová světla s pozměněnou grafikou a větší okno ve dveřích zavazadlového prostoru. Všechna provedení mají nový interiér s odlišným vzhledem volantu a se středovým panelem převzatým z nové Ibizy.

Nabídka motorů na českém trhu je příjemně široká. Na poli zážehových motorizací je k dispozici celá paleta současných čtyřválcových motorů VW Group. Výkonné varianty reprezentují provedení FR a Cupra se dvěma evolučními verzemi motoru 2.0 TSI.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - zážehové motory
Motor 1,4 16V 1,6 1,4 TSI (90 kW) 1,8 TSI (118 kW) 2,0 TSI (155 kW) 2,0 TSI (177 kW)
Zdvihový objem [cm3] 1390 1595 1390 1798 1984 1984
válce/ventily 4/4 4/2 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 59/5000 75/5600 90/5000 118/5000 155/ 5300-6200 177/-
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min] 132/3800 148/3800 200/ 1500-4000 250/ 1500-4200 280/ 1700-5200 300/5500
Max. rychlost [km/h] 172 184 197 213 233 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,7 11,7 9,8 9,0 7,2 6,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,9 7,6 6,2 7,4 7,3 8,1
Cena Basis [Kč] 324.900,- - - - - -
Cena Reference [Kč] 354.900,- 389.900,- 429.900,- - - -
Cena Style [Kč] - 424.900,- 464.900,- 524.900,- - -
Cena FR [Kč] - - - - 649.900,- -
Cena Cupra [Kč] - - - - - 699.900,-

Naftová nabídka je o něco chudší, na malé čtyřválce 1,6 TDI CR se zatím stále čeká, ale už to asi nebude trvat dlouho. Základ naftové škály tvoří oslabená verze motoru 1.9 TDI (66 kW) a známé provedení 1.9 TDI (77 kW) – oba motory se chlubí kombinovanou spotřebou 5 l/100 km. Nad nimi je známý motor 2,0 TDI PD (103 kW) a teprve na vrcholu nabídky trůní modernější technika 2,0 TDI CR se 125 kW.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - vznětové motory
Motor 1,9 TDI PD (66 kW) 1,9 TDI PD (77 kW) 1,9 TDI PD (77 kW) EM 2,0 TDI PD 2,0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3] 1896 1896 1896 1968 1968
Válce/ventily 4/2 4/2 4/2 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 66/4000 77/4000 77/4000 103/4000 125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 210/1800 250/1900 250/1900 320/1750-2500 350/1750-2500
Max. rychlost [km/h] 174 185 186 205 214
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,3 11,3 10,9 9,3 8,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0 5,0 4,5 5,6 5,3
Cena Basis [Kč] - - - - -
Cena Reference [Kč] 439.900,- 459.900,- 479.900,- - -
Cena Style [Kč] - 494.900,- 499.900,- 534.900,- -
Cena FR [Kč] - - - - 659.900,-

Verze 1,9 TDI PD (77 kW) EM = Ecomotion

Redesignem prošly také výbavy. Základní model s motorem 1,4 16V (63 kW) a výbavou Basis je standardně prodáván za 324.900,-Kč. Bez příplatků dostanete čelní, boční a hlavové airbagy, sadu elektronických asistentů včetně ESP, DSR (Driver Steering Recommendation - podpora zvládání smyku natočením volantu) a nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách. V ceně jsou dále elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, systém úchytů a sítí v kufru a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava Reference se prodává se stejným motorem za 354.900,- Kč, ale ve výbavě je navíc klimatizace Climatic, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory a USB/Aux-in port. Za tempomat dáte navíc jen 4.900,-Kč, za 9.900,-Kč je k dispozici paket DRIVE obsahující 16" kola z lehkých slitin, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel a multifunkční volant.

Ve výbavě Style je navíc klimatizace Climatronic, dešťový senzor, funkce Coming home, tempomat i multifunkční volant, dále kola z lehkých slitin 205/55 R16, volant a řadicí páka v kůži, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektrické ovládání zadní oken a výškové nastavení sedadla spolujezdce.

Sportovní modely FR a Cupra jsou odlišeny vnější sadou specifických dílů karoserie, koly z lehkých slitin (17, resp. 18 palců), sportovním podvozkem a interiérem (sedadla, volant, pedály, řadicí páka, ...). FR a Cupra mají standardně rozšíření ESP o funkci XDS, simulující přibrzďováním prokluzujícího předního kola v zatáčce funkci svorného diferenciálu.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Avatar - igor77
7. 4. 2009 22:15
cuming home
vazeny a mily seate,
strc si svou podporu zvladnuti smyku volantem vis/kam i s funkci Coming home a radeji nam nadel o kus vic auta.
neni ucel, aby leon byl tosamy co c4.
danke a tesim se (-;
Avatar - Bubáq
6. 4. 2009 15:02
Re: Interiér
Souhlasím s potřebou tvarově upravit přístrojovou desku. Nic prosím nedělat se sedačkami- jsou absolutně vynikající! Plastové plochy, které jsou příliš velké a prázdé, vypadají blbě jen na fotkách. Ve skutečnosti se jedná o výhodu- řidiče nic nerozptyluje, ergonomie je výborná. Problémem jsou použité materiály, tvarování desky před spolujezdcem a neexistující napojení na středový "tunel"- to by sporťák měl mít vyřešeno lépe. Právě tyhle úpravy jsem od faceliftu očekával, exteriér snad kromě zadních klik v plastovém "okénku" změnu fakticky nepotřeboval. Rád bych viděl jen klasické kliky i u zadních dveří ...
Avatar - iudex
6. 4. 2009 14:50
Re: Interiér
To mozno ano, ale aj tak zostanú tie plochy prílis velké a prázdne.
6. 4. 2009 14:24
Re: Interiér
Interier se mi celkem líbí, jen je takovej "levnej". Kdyby se to potáhlo nějakou lamou a nalepil se hliník z hliníku, tak je to celkem OK.
Avatar - iudex
6. 4. 2009 14:16
Interiér
Leon predovsetkým zúfalo potrebuje nový interiér, a to kompletne. Myslím, ze nie som jediný, ktorého po navnadení pekným zovnajskom odradil doslova otrasný interiér (Skopcáci majú priliehavý výraz Plastiklandschaft, a to extra hart).