Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 6. 4. 2009 • 01:29
20
7
Zobrazit náhledy (20)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon
Leon je po Ibize druhým nejprodávanějším SEATem v Evropě. Současné provedení se představilo v roce 2005, ale právě teď vstupuje na český trh modernizovaná podoba s bohatší výbavou a několika vylepšením vzhledu.

Hlavní změnou jsou nově tvarované přední nárazníky a světlomety. León má zvětšená koncová světla s pozměněnou grafikou a větší okno ve dveřích zavazadlového prostoru. Všechna provedení mají nový interiér s odlišným vzhledem volantu a se středovým panelem převzatým z nové Ibizy.

Nabídka motorů na českém trhu je příjemně široká. Na poli zážehových motorizací je k dispozici celá paleta současných čtyřválcových motorů VW Group. Výkonné varianty reprezentují provedení FR a Cupra se dvěma evolučními verzemi motoru 2.0 TSI.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - zážehové motory
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,8 TSI (118 kW)2,0 TSI (155 kW)2,0 TSI (177 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390179819841984
válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5000155/ 5300-6200177/-
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/ 1500-4000250/ 1500-4200280/ 1700-5200300/5500
Max. rychlost [km/h]172184197213233247
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,79,89,07,26,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,97,66,27,47,38,1
Cena Basis [Kč]324.900,------
Cena Reference [Kč]354.900,-389.900,-429.900,----
Cena Style [Kč]-424.900,-464.900,-524.900,---
Cena FR [Kč]----649.900,--
Cena Cupra [Kč]-----699.900,-

Naftová nabídka je o něco chudší, na malé čtyřválce 1,6 TDI CR se zatím stále čeká, ale už to asi nebude trvat dlouho. Základ naftové škály tvoří oslabená verze motoru 1.9 TDI (66 kW) a známé provedení 1.9 TDI (77 kW) – oba motory se chlubí kombinovanou spotřebou 5 l/100 km. Nad nimi je známý motor 2,0 TDI PD (103 kW) a teprve na vrcholu nabídky trůní modernější technika 2,0 TDI CR se 125 kW.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - vznětové motory
Motor1,9 TDI PD (66 kW)1,9 TDI PD (77 kW)1,9 TDI PD (77 kW) EM2,0 TDI PD2,0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]18961896189619681968
Válce/ventily4/24/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/400077/400077/4000103/4000125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]210/1800250/1900250/1900320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174185186205214
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,311,310,99,38,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,04,55,65,3
Cena Basis [Kč]-----
Cena Reference [Kč]439.900,-459.900,-479.900,---
Cena Style [Kč]-494.900,-499.900,-534.900,--
Cena FR [Kč]----659.900,-

Verze 1,9 TDI PD (77 kW) EM = Ecomotion

Redesignem prošly také výbavy. Základní model s motorem 1,4 16V (63 kW) a výbavou Basis je standardně prodáván za 324.900,-Kč. Bez příplatků dostanete čelní, boční a hlavové airbagy, sadu elektronických asistentů včetně ESP, DSR (Driver Steering Recommendation - podpora zvládání smyku natočením volantu) a nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách. V ceně jsou dále elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, systém úchytů a sítí v kufru a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava Reference se prodává se stejným motorem za 354.900,- Kč, ale ve výbavě je navíc klimatizace Climatic, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory a USB/Aux-in port. Za tempomat dáte navíc jen 4.900,-Kč, za 9.900,-Kč je k dispozici paket DRIVE obsahující 16" kola z lehkých slitin, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel a multifunkční volant.

Ve výbavě Style je navíc klimatizace Climatronic, dešťový senzor, funkce Coming home, tempomat i multifunkční volant, dále kola z lehkých slitin 205/55 R16, volant a řadicí páka v kůži, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektrické ovládání zadní oken a výškové nastavení sedadla spolujezdce.

Sportovní modely FR a Cupra jsou odlišeny vnější sadou specifických dílů karoserie, koly z lehkých slitin (17, resp. 18 palců), sportovním podvozkem a interiérem (sedadla, volant, pedály, řadicí páka, ...). FR a Cupra mají standardně rozšíření ESP o funkci XDS, simulující přibrzďováním prokluzujícího předního kola v zatáčce funkci svorného diferenciálu.

Témata
Avatar - igor77
7. 4. 2009 22:15
cuming home
vazeny a mily seate,
strc si svou podporu zvladnuti smyku volantem vis/kam i s funkci Coming home a radeji nam nadel o kus vic auta.
neni ucel, aby leon byl tosamy co c4.
danke a tesim se (-;
Avatar - Bubáq
6. 4. 2009 15:02
Re: Interiér
Souhlasím s potřebou tvarově upravit přístrojovou desku. Nic prosím nedělat se sedačkami- jsou absolutně vynikající! Plastové plochy, které jsou příliš velké a prázdé, vypadají blbě jen na fotkách. Ve skutečnosti se jedná o výhodu- řidiče nic nerozptyluje, ergonomie je výborná. Problémem jsou použité materiály, tvarování desky před spolujezdcem a neexistující napojení na středový "tunel"- to by sporťák měl mít vyřešeno lépe. Právě tyhle úpravy jsem od faceliftu očekával, exteriér snad kromě zadních klik v plastovém "okénku" změnu fakticky nepotřeboval. Rád bych viděl jen klasické kliky i u zadních dveří ...
Avatar - iudex
6. 4. 2009 14:50
Re: Interiér
To mozno ano, ale aj tak zostanú tie plochy prílis velké a prázdne.
6. 4. 2009 14:24
Re: Interiér
Interier se mi celkem líbí, jen je takovej "levnej". Kdyby se to potáhlo nějakou lamou a nalepil se hliník z hliníku, tak je to celkem OK.
Avatar - iudex
6. 4. 2009 14:16
Interiér
Leon predovsetkým zúfalo potrebuje nový interiér, a to kompletne. Myslím, ze nie som jediný, ktorého po navnadení pekným zovnajskom odradil doslova otrasný interiér (Skopcáci majú priliehavý výraz Plastiklandschaft, a to extra hart).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud