Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon Cupra R na českém trhu za 749.900,-Kč

Seat Leon
Seat Leon
Seat Leon
Seat Leon
28 Fotogalerie
Diskuze (19)

Novým sportovním vrcholem v nabídce značky SEAT na českém trhu je Leon Cupra R.

Španělský SEAT letos expanduje dvěma směry. Představil se první rodinný model střední třídy nazvaný Exeo, na své si ale přicházejí i příznivci sportovně laděných SEATů. V první polovině roku se na trh dostala nová Ibiza ve verzích FR a Cupra, podzim patří Leónu Cupra R. Jeho českou výstavní premiéru mohli spatřit návštěvníci pražské Autoshow o uplynulém víkendu.

Písmeno R v názvu novinky značí nejvýkonnější motor, jaký se kdy do sériového SEATu dodával. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má výkon zvýšený na 195 kW při 6000 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm mezi 2300 a 5200 min-1. Motor podobných parametrů se dodává také do Audi S3 a VW Golf R. V případě Leónu Cupra R tato pohonná jednotka stačí k akceleraci z klidu na 100 km/h za 6,2 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. Kombinovaná spotřeba je 8,1 l/100 km.

Motor 2.0 TSI je v obou špičkových výkonových variantách (177 kW a 195 kW) vybaven novým vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem, které odpovídá zvýšeným požadavkům na výkon. Upravené katalyzátory zajišťují plnění emisní normy EU V. Motor o výkonu 195 kW má navíc výkonnější mezichladič stlačeného vzduchu. Silnější agregát dosahuje maximálního plnicího tlaku 1,9 bar při maximálním výkonu, resp. 2,2 bar při maximálním točivém momentu, zatímco u motoru 2.0 TSI (177 kW) to je v obou případech 1,8 baru. Leon CUPRA R dostal novou výfukovou soustavu s novým tlumičem vzadu.

Leon CUPRA R dostal zesílenou převodovku, která dokáže spolehlivě přenášet točivý moment 350 Nm. Technické centrum SEAT v Martorellu zesílilo synchronizační kroužky 3., 4., 5. a 6. stupně, zatímco ozubená soukolí 3. a 5. převodového stupně se po vytvrzení ještě jednou brousí. Také dráhy řazení byly optimalizovány. Pohyb řadicí páky v kulise byl zkrácen o 6 mm.

V porovnání s modely CUPRA a FR upravili specialisté na podvozky tlumiče a prodloužili silentbloky (vpředu o 1,5 mm, vzadu o 17 mm). Navíc jsou pružiny vpředu a vzadu o 35 %, resp. o 30 % tvrdší než u modelu CUPRA. Stabilizátor zůstal beze změn. Oproti základní verzi Leonu je světlá výška modelu CUPRA R o 17 mm nižší.

SEAT Leon CUPRA R je vybaven vedle ESP a Hill holderu taky elektronickou funkcí XDS, která pomocí selektivního přibrzďování kol napodobuje účinek svorného diferenciálu.

Cupru R prozradí mj. logo R na masce chladiče, pátých dveřích a přístrojovém štítu, ale především obří desetipaprsková 19palcová kola s pneumatikami 225/35 R19. Za nimi se ukrývají zvětšené brzdy s kotouči o rozměrech 345x30 mm vpředu a 286x12 mm vzadu.

Cupra R je na českém trhu nabízena za 749.900,-Kč, Cupra je o 50 tisíc levnější.

SEAT Leon Cupra R a jeho slabší příbuzní
Motor2,0 TDI CR2,0 TSI (155 kW)2,0 TSI (177 kW)2,0 TSI (195 kW)
Převodovka6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1968198419841984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]125/4200155/ 5300-6200177/5600-6300195/6000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]350/1750-2500280/ 1700-5200300/2200-5500350/2300-5200
Max. rychlost [km/h]214233247250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,26,46,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,37,38,18,1
Cena FR [Kč]659.900,-649.900,---
Cena Cupra [Kč]--699.900,--
Cena Cupra R [Kč]---749.900,-
Vstoupit do diskuze (19)