Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon Cupra R na českém trhu za 749.900,-Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 22. 10. 2009 • 23:26
28
19
Zobrazit náhledy (28)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon
Novým sportovním vrcholem v nabídce značky SEAT na českém trhu je Leon Cupra R.

Španělský SEAT letos expanduje dvěma směry. Představil se první rodinný model střední třídy nazvaný Exeo, na své si ale přicházejí i příznivci sportovně laděných SEATů. V první polovině roku se na trh dostala nová Ibiza ve verzích FR a Cupra, podzim patří Leónu Cupra R. Jeho českou výstavní premiéru mohli spatřit návštěvníci pražské Autoshow o uplynulém víkendu.

Písmeno R v názvu novinky značí nejvýkonnější motor, jaký se kdy do sériového SEATu dodával. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má výkon zvýšený na 195 kW při 6000 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm mezi 2300 a 5200 min-1. Motor podobných parametrů se dodává také do Audi S3 a VW Golf R. V případě Leónu Cupra R tato pohonná jednotka stačí k akceleraci z klidu na 100 km/h za 6,2 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. Kombinovaná spotřeba je 8,1 l/100 km.

Motor 2.0 TSI je v obou špičkových výkonových variantách (177 kW a 195 kW) vybaven novým vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem, které odpovídá zvýšeným požadavkům na výkon. Upravené katalyzátory zajišťují plnění emisní normy EU V. Motor o výkonu 195 kW má navíc výkonnější mezichladič stlačeného vzduchu. Silnější agregát dosahuje maximálního plnicího tlaku 1,9 bar při maximálním výkonu, resp. 2,2 bar při maximálním točivém momentu, zatímco u motoru 2.0 TSI (177 kW) to je v obou případech 1,8 baru. Leon CUPRA R dostal novou výfukovou soustavu s novým tlumičem vzadu.

Leon CUPRA R dostal zesílenou převodovku, která dokáže spolehlivě přenášet točivý moment 350 Nm. Technické centrum SEAT v Martorellu zesílilo synchronizační kroužky 3., 4., 5. a 6. stupně, zatímco ozubená soukolí 3. a 5. převodového stupně se po vytvrzení ještě jednou brousí. Také dráhy řazení byly optimalizovány. Pohyb řadicí páky v kulise byl zkrácen o 6 mm.

V porovnání s modely CUPRA a FR upravili specialisté na podvozky tlumiče a prodloužili silentbloky (vpředu o 1,5 mm, vzadu o 17 mm). Navíc jsou pružiny vpředu a vzadu o 35 %, resp. o 30 % tvrdší než u modelu CUPRA. Stabilizátor zůstal beze změn. Oproti základní verzi Leonu je světlá výška modelu CUPRA R o 17 mm nižší.

SEAT Leon CUPRA R je vybaven vedle ESP a Hill holderu taky elektronickou funkcí XDS, která pomocí selektivního přibrzďování kol napodobuje účinek svorného diferenciálu.

Cupru R prozradí mj. logo R na masce chladiče, pátých dveřích a přístrojovém štítu, ale především obří desetipaprsková 19palcová kola s pneumatikami 225/35 R19. Za nimi se ukrývají zvětšené brzdy s kotouči o rozměrech 345x30 mm vpředu a 286x12 mm vzadu.

Cupra R je na českém trhu nabízena za 749.900,-Kč, Cupra je o 50 tisíc levnější.

SEAT Leon Cupra R a jeho slabší příbuzní
Motor2,0 TDI CR2,0 TSI (155 kW)2,0 TSI (177 kW)2,0 TSI (195 kW)
Převodovka6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1968198419841984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]125/4200155/ 5300-6200177/5600-6300195/6000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]350/1750-2500280/ 1700-5200300/2200-5500350/2300-5200
Max. rychlost [km/h]214233247250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,26,46,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,37,38,18,1
Cena FR [Kč]659.900,-649.900,---
Cena Cupra [Kč]--699.900,--
Cena Cupra R [Kč]---749.900,-

Související články

Témata
Avatar - Loptos
24. 10. 2009 18:00
Re: Shrnovač na sníh
?
Avatar - white label
23. 10. 2009 21:52
Re: 1.4 TSI
Na tu současnou zelenou CLIA RS "nemá" (min. ze všech zelených) zdaleka nic...
FoFoRS pořádí barev, teda podle toho jak jsem je viděl na živo: 1.bílá, 2.zelená, 3.modrá
Avatar - white label
23. 10. 2009 21:45
Re: Siňorita
Že by vlastní zkušenost...? >:D
Avatar - Pierro
23. 10. 2009 08:40
Re: Siňorita
Peťo, Peťo, je vidieť, že si moj príspevok nepochopil. Ale nevadí, vyzkúšajme to ešte raz. Dizajn je subjektívna záležitosť a ja myslím, že práve Leon patrí k tým podareným Seatom. Ak sa tebe nepáči nič s tým nenarobíš a zkús pátrať po inej značke. Čo sa týka podvozku, motoru a iných technických záležitostí, ver tomu, že Cupra je na velmi slušnej úrovni. Sám si tu zmienil Scirroco a Golfa, ktoré sú viacmenej sesterské modely. Nový Mégane RS zatiaľ nikto z nás nevyzkúšal (zatial sa ani nepredáva) a 370Z či Impreza sú trošku iná liga. A to aj cenovo. Takže odporúčam - napochoduj do najbližšieho Seata, povoz sa a potom napíš. Pempersky a papierové vreckovky ber pre istotu s sebou, možno sa ti zídu... >:-[]
Avatar - jumper (Modo Team)
22. 10. 2009 19:23
Re: Shrnovač na sníh
Nikdo vám to nenutí, když se vám to nelíbí, tak se dívejte na ty vaše renaulty thalie :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud