Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon: Nové fotografie španělského Golfu

Aleš Dragoun
Diskuze (25)

Seat se chlubí v Paříži mimo jiné také třetí generací Leonu, kterou zde vystavuje ve světové premiéře.

Nový Leon je prvním modelem značky, který dostal poslední verzi firemního loga. Design už jsme představili, místo dosavadních oblin zvítězily ostřejší hrany, linky konceptů IBE, IBX a IBZ jsou jasně patrné. Ostřeji řezanou přední část známe už z Ibizy. Maska chladiče i vstup vzduchu v předním nárazníku jsou čtyřúhelníkové. Třetí vydání se vzdalo skrytých klik druhého páru dveří. Je kratší o 52 mm, měří 4,26 m.

Na bocích má dva prolisy jako menší sestřička, ale trochu jinak tvarované. Hlavní světla tvoří výhradně diody. Vzadu pak najdeme úzké koncové světlomety a nápis Leon na víku zavazadelníku, odcházející druhá řada ho má na stejném místě. Obří logo nad ním slouží jako obvykle k otevírání zadní části, kam se vejde 380 l zavazadel (+40 l oproti Leonu II).

Nejúspornějším modelem z celé řady je Leon 1,6 TDI Ecomotive, který díky standardnímu start-stopu spotřebuje v kombinaci jen 3,8 l nafty na 100 km. Dává i zde 77 kW (105 k) a 250 Nm. Druhý turbodiesel v nabídce, 2,0 TDI, konzumuje v tomtéž „ekologickém“ provedení průměrně o 0,2 l více, přičemž poskytuje 110 kW (150 k) a 320 Nm.

V roce 2013 přijdou na řadu i nejslabší 1,6 TDI/66 kW (90 k) a naopak špičkový 2,0 TDI s 135 kW (184 k) a 380 Nm. Oba dvoulitrové turbodiesely spotřebují 4,2 l nafty na 100 km a jsou určeny také pro sportovní verzi FR. Pod kapotou nového Leonu nechybí ani koncernové zážehové motory. Na začátku příštího roku si tak budeme moci koupit základní 1,2 TSI/63 kW (86 k) a silnější s výkonem 77 kW (105 k). Větší čtrnáctistovka TSI nabídne 90 kW (122 k). Vrchol benzinových pohonných jednotek představuje 1,8 TSI se 132 kW (180 k) a 250 Nm pro variantu FR.

Točivý moment přenášejí v závislosti na motorizaci celkem čtyři druhy převodovek: pěti- a šestistupňové manuály, respektive dvouspojková ústrojí s šesti či sedmi rychlostními stupni.

Podvozek tvoří koncernová modulární platforma MQB. Rozvor se o 6 cm zvětšil a auto zhublo v průměru 90 kg. Zavěšení tvoří vpředu vzpěry McPherson v pomocném rámu, vzadu pak najdeme nápravu s torzní příčkou. Verze 1,8 TSI/132 kW a 2,0 TDI/135 kW se jí vzdaly ve prospěch víceprvkové.

Varianta FR se vizuálně odlišuje ještě sportovnějším předním nárazníkem, jinou mřížkou chladiče a modifikovaným nárazníkem zadním, který je doplněn o černé prvky. Interiér je spíše strohý. FR (Formula Racing) má nastavení Drive Profile, které díky režimům Eco, Comfort a Sport upravuje charakteristiku posilovače řízení, odezvy na plynový pedál a zvuku motoru. Podsvícení přístrojů lze přepínat mezi červeným a modrým. Ostrý Leon FR 1,8 TSI akceleruje z klidu na 100 km/h za 7,5 s. Kombinovaná spotřeba je v opačném gardu – 5,7 l/100 km.

Multimediální výbava řady Leon obsahuje operační systém Easy Connect, který slouží k ovládání komunikačních funkcí i nastavení vozidla pomocí dotykového displeje. Základní variantou ve stupni Reference je rádio s CD, slotem na karty, čtyřmi reproduktory a pětipalcovou obrazovku. Style a FR mají lepší verzi s Bluetooth, USB, AUX a šesti, respektive osmi reproduktory. Media System Plus čítá displej o úhlopříčce 5,8 palců, a ovládání hlasu. Špičkový model ještě přidává navigaci, subwoofer a další dva reproduktory, jejich počet tak dosahuje desítky.

Novinka se začne prodávat v listopadu, nejprve v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Tentokrát nezůstane jen u pětidveřového hatchbacku. Prezident Seatu James Muir na pařížském koncernovém večeru 26. září oficiálně řekl: „Poprvé se řada Leon rozšíří o třídveřovou verzi a sportovní kombi.“ Od roku 1999 vyjelo z továrny ve španělském Martorellu nedaleko Barcelony 1,2 milionu vozů dosavadních dvou generací.

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
13. 11. 2012 11:39
Re: Bravo Leon!
Jen tak dál SEAT! V současné více méně šedivé nabídce v této kategorii je nový Leon velice svěžím překvapením... Po současné Ibize další nédherný SEAT se skvělou technikou pod kapotou, kde je opět cítit dynamika a emoce... ze by ten slogan co má SEAT na svých stránkách a začíná ho i cpát do svých reklam konečně nebyl jen slogan? ENJOYNEERING;-)
28. 9. 2012 22:53
Bravo Leon!
Naprosto souhlasím se svými předřečníky - nový Leon je nesmírně příjemné překvapení. Konečně Seat, který okamžitě chytne za srdce a který je důstojným nástupcem neobyčejně šmrncovní první generace! Ostře řezaná novinka prostě lahodí oku - pravý Auto Emoción!!! :-) :yes:
27. 9. 2012 13:02
Re: Diesel
Hele, snad už i malé dítě ví, že papírové hodnoty spotřeby a realita jsou odlišné asi tak jako prestiž německých vozů ve srovnání s těmy od korejských šikmooček. . . A že má naladěn vyšší výkon a co jako? Je to jenom marketingový tah Hjondéé. Prober se, nejvýkonnější diesely má přece koncern VW. ;-)
27. 9. 2012 12:42
Diesel
Kolik ze vykon a spotrebu ma konkurecni 1,6D v Hjondee? Neni to ani 77kW ani spotreba 3,8 >:D

"Turbodiesel 1,6 CRDi má nabídnout nejlepší poměr výkonu a hospodárnosti – má výkon 94 kW (128 k) a emisím CO2 odpovídá kombinovaná spotřeba 3,7 l/100 km."

Ze by uz u nacku neumeli udelat ani slusnej diesel >:-[]
27. 9. 2012 12:20
konečně pořádný hatch
Dokonale vyvážené auto s ostře řezanými liniemi, ne žádné korejské vlnobití, ani usedlost příliž konzervativního Golfu. Prostě něco mezi. To je nový Leon, auto promyšlené do posledního detailu, které nenechá v klidu snad ani žádného kritika Seatů. A lidem se moc líbí, jak dokázala zdejší anketa, kdy drtivě porazil svého bratra, nového Golfa. Tohle je skutečný ostře řezaný sportovní hatch a já za něj Seatu děkuju. Leon jde vlastní cestou, nesnaží se napodobovat, má své vlastní hodnoty. Tohle auto mne dostalo a to ještě nedorazila ostrá verze Cupra! :yes: