Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
SEAT Leon
SEAT Leon
SEAT Leon
SEAT Leon
36
Fotogalerie

Seat Leon: Nové fotografie španělského Golfu

Seat se chlubí v Paříži mimo jiné také třetí generací Leonu, kterou zde vystavuje ve světové premiéře.

Nový Leon je prvním modelem značky, který dostal poslední verzi firemního loga. Design už jsme představili, místo dosavadních oblin zvítězily ostřejší hrany, linky konceptů IBE, IBX a IBZ jsou jasně patrné. Ostřeji řezanou přední část známe už z Ibizy. Maska chladiče i vstup vzduchu v předním nárazníku jsou čtyřúhelníkové. Třetí vydání se vzdalo skrytých klik druhého páru dveří. Je kratší o 52 mm, měří 4,26 m.

Na bocích má dva prolisy jako menší sestřička, ale trochu jinak tvarované. Hlavní světla tvoří výhradně diody. Vzadu pak najdeme úzké koncové světlomety a nápis Leon na víku zavazadelníku, odcházející druhá řada ho má na stejném místě. Obří logo nad ním slouží jako obvykle k otevírání zadní části, kam se vejde 380 l zavazadel (+40 l oproti Leonu II).

Nejúspornějším modelem z celé řady je Leon 1,6 TDI Ecomotive, který díky standardnímu start-stopu spotřebuje v kombinaci jen 3,8 l nafty na 100 km. Dává i zde 77 kW (105 k) a 250 Nm. Druhý turbodiesel v nabídce, 2,0 TDI, konzumuje v tomtéž „ekologickém“ provedení průměrně o 0,2 l více, přičemž poskytuje 110 kW (150 k) a 320 Nm.

V roce 2013 přijdou na řadu i nejslabší 1,6 TDI/66 kW (90 k) a naopak špičkový 2,0 TDI s 135 kW (184 k) a 380 Nm. Oba dvoulitrové turbodiesely spotřebují 4,2 l nafty na 100 km a jsou určeny také pro sportovní verzi FR. Pod kapotou nového Leonu nechybí ani koncernové zážehové motory. Na začátku příštího roku si tak budeme moci koupit základní 1,2 TSI/63 kW (86 k) a silnější s výkonem 77 kW (105 k). Větší čtrnáctistovka TSI nabídne 90 kW (122 k). Vrchol benzinových pohonných jednotek představuje 1,8 TSI se 132 kW (180 k) a 250 Nm pro variantu FR.

Točivý moment přenášejí v závislosti na motorizaci celkem čtyři druhy převodovek: pěti- a šestistupňové manuály, respektive dvouspojková ústrojí s šesti či sedmi rychlostními stupni.

Podvozek tvoří koncernová modulární platforma MQB. Rozvor se o 6 cm zvětšil a auto zhublo v průměru 90 kg. Zavěšení tvoří vpředu vzpěry McPherson v pomocném rámu, vzadu pak najdeme nápravu s torzní příčkou. Verze 1,8 TSI/132 kW a 2,0 TDI/135 kW se jí vzdaly ve prospěch víceprvkové.

Varianta FR se vizuálně odlišuje ještě sportovnějším předním nárazníkem, jinou mřížkou chladiče a modifikovaným nárazníkem zadním, který je doplněn o černé prvky. Interiér je spíše strohý. FR (Formula Racing) má nastavení Drive Profile, které díky režimům Eco, Comfort a Sport upravuje charakteristiku posilovače řízení, odezvy na plynový pedál a zvuku motoru. Podsvícení přístrojů lze přepínat mezi červeným a modrým. Ostrý Leon FR 1,8 TSI akceleruje z klidu na 100 km/h za 7,5 s. Kombinovaná spotřeba je v opačném gardu – 5,7 l/100 km.

Multimediální výbava řady Leon obsahuje operační systém Easy Connect, který slouží k ovládání komunikačních funkcí i nastavení vozidla pomocí dotykového displeje. Základní variantou ve stupni Reference je rádio s CD, slotem na karty, čtyřmi reproduktory a pětipalcovou obrazovku. Style a FR mají lepší verzi s Bluetooth, USB, AUX a šesti, respektive osmi reproduktory. Media System Plus čítá displej o úhlopříčce 5,8 palců, a ovládání hlasu. Špičkový model ještě přidává navigaci, subwoofer a další dva reproduktory, jejich počet tak dosahuje desítky.

Novinka se začne prodávat v listopadu, nejprve v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Tentokrát nezůstane jen u pětidveřového hatchbacku. Prezident Seatu James Muir na pařížském koncernovém večeru 26. září oficiálně řekl: „Poprvé se řada Leon rozšíří o třídveřovou verzi a sportovní kombi.“ Od roku 1999 vyjelo z továrny ve španělském Martorellu nedaleko Barcelony 1,2 milionu vozů dosavadních dvou generací.