SEAT Leon: Novou generaci uvidíme na podzim, konec aktuální Cupry už v červnu
Nová generace SEATu Leon se má začít prodávat příští rok. Poprvé se dočkáme tří- a pětidveřové verze.
Podle španělských médií nás v červnu čekají mnohé změny v modelové nabídce SEATu Leon. Tou nejvýznamnější bude ukončení výroby Leonu Cupra.
Seat Leon Cupra pohání zážehový přeplňovaný 2,0 TSI o výkonu 177 kW a točivém momentu 300 Nm v 5500 min-1. Automobil jezdí na osmnáctipalcových kolech, je schopen dosáhnout největší rychlosti 247 km/h, z 0 na 100 km/h vystřelí za 6,4 s.
Zatímco Cupra z nabídky zmizí, vrcholný Leon Cupra R zůstane. Ten používá stejný zážehový dvoulitr, avšak o výkonu 195 kW. Vedle silnějšího motoru má Leon Cupra R také tvrdší a nižší podvozek či zesílenou převodovku.
Stupeň výbavy FR bude nově možné objednat i s motory 1,4 TSI o výkonu 93 kW a 1,8 TSI s výkonem 119 kW. V současnosti je Leon ve verzi FR na českém trhu prodáván s motory 2,0 TSI (155 kW) a 2,0 TDI (125 kW). Oba je možné objednat s šestistupňovým manuálem, nebo s šestistupňovou převodovkou DSG.
Očekávané změny budou zřejmě těmi posledními pro současný Leon. Nová generace se má představit na podzimním frankfurtském autosalonu a do prodeje zamíří příští rok.
Třetí generace Leonu má zákazníkům umožnit výběr mezi sportovně střiženým třídveřovým kupé a méně radikálním pětidveřovým provedením. Určitou nápovědou, jak velké rozdíly v designu dvou karosářských verzí nás čekají, může být současná generace Ibizy.
Standardně budou samozřejmě poháněna kola přední nápravy, ale je možné, že španělská značka později uvede na trh i provedení s pohonem všech čtyř kol, které v současné nabídce chybí, přestože první generace Leonu pohon všech kol nabízela. Při spuštění prodeje bude Leon k dispozici s manuálními převodovkami i dvouspojkovými převodovkami DSG.