Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon: Novou generaci uvidíme na podzim, konec aktuální Cupry už v červnu

David Bureš
Diskuze (23)

Nová generace SEATu Leon se má začít prodávat příští rok. Poprvé se dočkáme tří- a pětidveřové verze.

Podle španělských médií nás v červnu čekají mnohé změny v modelové nabídce SEATu Leon. Tou nejvýznamnější bude ukončení výroby Leonu Cupra.

Seat Leon Cupra pohání zážehový přeplňovaný 2,0 TSI o výkonu 177 kW a točivém momentu 300 Nm v 5500 min-1. Automobil jezdí na osmnáctipalcových kolech, je schopen dosáhnout největší rychlosti 247 km/h, z 0 na 100 km/h vystřelí za 6,4 s.

Zatímco Cupra z nabídky zmizí, vrcholný Leon Cupra R zůstane. Ten používá stejný zážehový dvoulitr, avšak o výkonu 195 kW. Vedle silnějšího motoru má Leon Cupra R také tvrdší a nižší podvozek či zesílenou převodovku.

Stupeň výbavy FR bude nově možné objednat i s motory 1,4 TSI o výkonu 93 kW a 1,8 TSI s výkonem 119 kW. V současnosti je Leon ve verzi FR na českém trhu prodáván s motory 2,0 TSI (155 kW) a 2,0 TDI (125 kW). Oba je možné objednat s šestistupňovým manuálem, nebo s šestistupňovou převodovkou DSG.

Očekávané změny budou zřejmě těmi posledními pro současný Leon. Nová generace se má představit na podzimním frankfurtském autosalonu a do prodeje zamíří příští rok.

Třetí generace Leonu má zákazníkům umožnit výběr mezi sportovně střiženým třídveřovým kupé a méně radikálním pětidveřovým provedením. Určitou nápovědou, jak velké rozdíly v designu dvou karosářských verzí nás čekají, může být současná generace Ibizy.

Standardně budou samozřejmě poháněna kola přední nápravy, ale je možné, že španělská značka později uvede na trh i provedení s pohonem všech čtyř kol, které v současné nabídce chybí, přestože první generace Leonu pohon všech kol nabízela. Při spuštění prodeje bude Leon k dispozici s manuálními převodovkami i dvouspojkovými převodovkami DSG.

David Bureš
Diskuze (23)
6. 5. 2011 23:47
Re: Český národ
:yes: :-) naprostý souhlas ať říká kdo chce co chce kdo mluví o hnoji ještě v životě v tom autě neseděl a soudí jen fotky..

takto dnes uvnitř vypadá leon za cca 350tis. Kč s 1,2TSI 77kW ať si udělá každý obrázek sám jaký chce

[odkaz]
Avatar - iudex
27. 4. 2011 08:21
Re: Príliš lacné
Zino: Tvoju fotku som vybral náročky, čakajúc, či zareaguješ. >:-[] Nothing personal, proste každý máme iný vkus. ;-)
27. 4. 2011 00:04
Re: Český národ
Seat je v současnej době ekonomickej propadák, o tom žádná. Ovšem největší podíl na tom má koncern, kterej kdyby chtěl, tak Seat vydělává miniímálně jako Škoda.Přiznám se, že nevím jak dlouho jsou pod VW, myslím že předtím měli něco společnýho s Fiatem /něco jako Seat- španělský Fiat/. Proč VW nenakopne Seat jakýmkoliv způsobem, nebo tam do toho nemůžou kecat tolik jako v MB? A k tomu vyjádření názoru na auta: němec si vybírá auto a thalia,logan nebo ceed se mu nelíbí, tak prostě řekne , že se mu nelíbí a jelikož na to má peníze, tak si koupí A3,focuse nebo golfa.Čech a slovák když vybírá auto, tak řekne, že thalia,logan a ceed jsou sračky a šroty pro "socky" /mimochodem, to jak často se teď používá tohle nechutný slovo vypovídá o všem/ a jde si sednout do svého BMW r.v.1995 a níže.
26. 4. 2011 23:35
Re: Český národ
Jasně, to mě napadlo hned jak jsem svůj první příspěvek vložil, že jsem to mohl vztáhnout i na SK. Jsme ze stejnýho těsta, a byli jsme tu 40 let zakopaný společně. Teď si myslíme, že můžem všechno, ale nemáme koule na to, aby to mělo nějakou úroveň.
26. 4. 2011 21:22
Re: Príliš lacné
čo je na ňom preplastované? ako bývalý majiteľ leona a golfa V v tom istom časovom období musím konštatovať, že introš leonu bol o kusisko lepší. nejaké pežoty hodnotiť nebudem, mal som tú česť s 307 a bol to jeden veľký des. od poťahových materiálov cez palubku až po jazdné vlastnosti.