SEAT ve Frankfurtu 2009
Ibiza Concept IBZ
Karoserie je navržena podle principů arrow design. Příď se od sériové Ibizy liší sportovnější stylizací nárazníku a použitím plně diodových světlometů. K atraktivním prvkům, které se u sériového kombi řady Ibiza objeví nanejvýš v nejlépe vybavených verzích, patří panoramatické střešní okno a 19palcová kola.
Sportovně střižená záď ukrývá zavazadlový prostor o objemu 410 litrů. S prodlouženým zadním převisem měří Concept IBZ 4,22 m, o 17 cm více než hatchback Ibiza. Délkou se tak blíží Leónu, do Fabie Combi mu chybí 2 cm. Dynamický design se vyznačuje skloněnými D sloupky, pátými dveřmi inspirovanými modelem Exeo ST a klikami zadních dveří zapuštěnými do sloupků, stejně jako u většího Leónu.
León Cupra R
Novým vrcholem řady León se stává verze Cupra R, písmeno R v názvu novinky značí nejvýkonnější motor, jaký se kdy do sériového SEATu dodával. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má výkon zvýšený 195 kW a vyhovuje emisní normě Euro 5. Motor podobných parametrů se dodává také do Audi S3. V případě Leónu Cupra R tato pohonná jednotka stačí k akceleraci z klidu na 100 km/h za 6,2 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. Kombinovaná spotřeba je 8,1 l/100 km.
Cupru R prozradí logo R na masce chladiče, pátých dveřích a přístrojovém štítu, ale především obří desetipaprsková 19palcová kola s pneumatikami 235/35. Za nimi se ukrývají zvětšené brzdy s kotouči o rozměrech 345x30 mm vpředu a 286x12 mm vzadu.