Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Michal Fokt Michal Fokt 8. 12. 2016 • 16:14
35
Seat věří, že po masivní koncernové investici půjde kupředu lépe, než jeho ambiciózní česká sestra.

Volkswagen rozhodně nikdy nelitoval, že koupil českou automobilku Škoda, snad s výjimkou občasného excesu, to když se v Mladé Boleslavi povedlo udělat lepší auto, než ve Wolfsburgu. Škodovka roste a přináší do koncernové kasičky velmi slušné peníze. To se ale nedá říci o španělském Seatu, jenž je naopak už desítky let "problémové dítě" koncernu a nebýt utkvělé představy Piëcha, že z něj udělá druhou Alfu Romeo, už by nejspíš neexistoval nebo by byl součástí úplně jiného uskupení.

Ale Seat zachránil mimořádně povedený současný leon, jenž ukázal, že tahle značka také může být úspěšná, navíc lze předpokládat, že tímto autem inspirované SUV Ateca bude podobně úspěšné a Volkswagen dává Seatu (už zase) další šanci. Do automobilky od roku 2015 tečou nové peníze, přičemž kohoutek se má uzavřít po dosažení sumy 3,3 miliardy euro. Manažeři Seatu tak (pro jistotu) hovoří přímo o (dalším) restartu značky.

Šéf britského zastoupení Seatu v rozhovoru pro Autocar vyjádřil přesvědčení, že poté, co Škoda během krátké doby předvedla, že špatná image z éry před čtvrtstoletím není na překážku současným milionovým prodejům, teď čeká prudký růst i španělskou značku, která má nyní mnohem lepší startovací pozici, než Škoda tehdy. Předpokládá, že růst Seatu bude výrazně rychlejší, než v případě mladoboleslavské značky, což je ale s ohledem na aktuální situaci u obou značek naprosto logické.

Seat staví na leonu a atece, ale už koncem příštího roku přibude ještě malé SUV Arona. V létě 2017 se objeví také nová generace ibizy, ta by také měla vycházet ze zkušeností Seatu s leonem. Jak známo, Seat nebude vyrábět klon kodiaqu, i tak by však v následujících letech prudce růst, přinášet koncernu zisk a potvrdit tak, že dát mu další šanci bylo správné rozhodnutí.

Související články

Témata
Avatar - Emel
9. 12. 2016 19:03
Re: Už je
Možná kdybys pěkně poprosil, tak by ti zaměstnavatel třeba stovku přidal ;-)
9. 12. 2016 17:08
Re: Už je
To jako že bych tu deku za vlastní koupil na své firemní auto? >:D Děkuji za tip, ale nevyužiji ho! ;-)
Avatar - Emel
9. 12. 2016 10:58
Re: Už je
V každém případě je to věc, která má hodně jednoduché řešení... nakonec to pak i s otevřenou kapotou líp vypadá.
Avatar - miromen
9. 12. 2016 10:43
Re: Už je
Tak to každopadně, duležite bude hlavně to, jak je odhlučněny prostor mezi motorem a kabinou a taky na kultivovanosti motoru. Nicmeně si myslim, že i ta deka bude mit vliv, ale ne u každeho modelu to musi byt nějak vyznamněji znat.
Avatar - Emel
9. 12. 2016 10:33
Re: Už je
Viděl jsem k tomu nějaké diskuse na fóru, kde si to lidi koupili a pak diskutovali, jestli je ten rozdíl uvnitř auta poznat nebo ne... a já si z toho odnesl, že ne. Nevím jestli to souvisí s výbavou, podle mě ta deka chybí u všech benzínů, u Octavie ji nemá ani benzínové RS. Ve finále to asi ničemu nevadí, odhlučnění podběhů je větší téma.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku