Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Toyoty pod absurdní kritikou investorů, zpochybnil totiž zákaz spalovacích motorů

Ondřej Mára
Diskuze (21)

Skupina akcionářů se obává, aby automobilka Toyota kvůli názorům svého šéfa nezačala zaostávat za konkurencí. Vše má přitom celkem jednoduché vysvětlení.

Akio Toyoda, šéf automobilky Toyota, je dobře známý svou láskou k motosportu a sportovním vozům. Současně si však uvědomuje, že ani Toyota nemůže přehlížet současné trendy, které stále více upřednostňují udržitelnost výroby, elektrifikaci a dlouhodobé snižování emisí.

Ostatně dobře patrné je to i z nedávného představení čistě elektrického crossoveru Toyota bZ4X, který by se měl prodávat pod specifickou značkou BZ (Beyond Zero) - vyhrazenou pouze pro elektromobily. Kromě toho je navíc Toyota jedním z nejvýraznějších propagátorů vodíkových elektromobilů a hybridů. Takže zatím všechno v pořádku.

Samotný Akio Toyota však není pouze šéfem automobilky, ale také nejvyšším představitelem JAMA – Japonské Asociace Výrobců Automobilů. A právě v čele této organizace si dovolil poznámku, která zvedla ze židle skupinku pěti investorů držících v automobilce podíl dohromady cca 500 miliard amerických dolarů.

Toyody přitom udělal pouze to, že z pozice JAMA vyzval japonskou vládu, aby se zamyslela nad svým rozhodnutím zakázat od roku 2035 prodej nových automobilů se spalovacími motory. „To, co Japonsko nyní musí udělat, je rozšířit své technologické možnosti. Myslím si, že teprve poté by měly následovat předpisy a legislativa,“ uvedl Toyoda.

Politika, která od samého začátku zakazuje benzínová nebo naftová auta, by mohla takové možnosti omezit a mohla by také způsobit ztrátu silných pozic Japonska,“ dodal Toyoda. Od představitele JAMA celkem pochopitelné vyjádření, které se snaží chránit sílu japonského automobilového průmyslu před ukvapenými kroky.

Video se připravuje ...

Skupinka pěti investorů automobilky se však agentuře Reuters svěřila s obavami ohledně budoucích kroků šéfa automobilky a představitele JAMA. „Jsme skutečně znepokojeni tím, že si pan Toyoda zřejmě neuvědomuje, o co tady jde,“ uvedl pro Reuters Jans Munch Holst, CEO Akademiker Pension.

Kromě toho své obavy o další směřování kroků Toyoty v oblasti udržitelnosti a elektrifikace vyjádřili pro Reuters také investoři Storebrand Asset Management, Nordea Asset Management, KLP a Church of England Pensions Board.

Plná elektrifikace dopravy je zásadní, pokud máme splnit naše klimatické cíle, a Toyota by měla být vůdcem této změny, než aby prodlužovala výrobu nových spalovacích motorů a rozdávala svůj podíl na trhu jiným společnostem,“ uvedl Jan Erik Saugested, CEO Storebrand Asset Management.

Jak ovšem dodává web InsideEV’s, je potřeba si uvědomit, že s výjimkou Church of England jsou ostatní investoři ze severských zemí (2 z Dánska a 2 z Norska), kde je elektrifikace masivní záležitostí. Možná si tak neuvědomují, že jinde ve světě se situace odvíjí jinak a proto se Toyota snaží chránit své globální zájmy.

Ondřej Mára
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - beibej
12. 5. 2021 22:57
Re: Úžasná EV - Toyota a japonská vláda příkladem, který táh
Nikdo vám nemůže dát SSB dřív než já je můžu slíbit. :-[]
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 20:08
Re: Úžasná EV - Toyota a japonská vláda příkladem, který táh
Do 5 let "možná" na trhu. :-! :-! :-!
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 20:07
Re: Jako za komunistů!
Hlavně že skurwený levičáci investují miliardy
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 20:05
Re: Pane redaktore,
To bude asi ve švédských korunách :-[] :-[] :-[]

konec agenta W4c prostřednictvím psa pana Foustka:

"Kolik ? 100 milionů ! Dolarů? Korun ! I:d.i o:t e !!!"
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 20:03
Re: Zdravý
jiní se neodváží protože Toyoda je v Japonsku opravdu významným mužem
měl jsem tu obrovskou čest potkat se s jeho otcem :yes: