Šéf VW: Suzuki by bylo pro VW zajímavý partner, Porsche může vyrábět 150 tisíc aut

„Suzuki by pro nás byl zajímavý partner díky svým schopnostem v segmentu malých aut,“ řekl Winterkorn pro páteční Manager Magazin. Obě automobilky se k tomu zatím oficiálně nevyjádřily.
Podle neoficiálních zdrojů má Volkswagen zájem o 10procentní podíl v Suzuki nebo o založení společného podniku. Němci by rádi využili zkušeností a schopností Japonců prosadit se v segmentu malých vozů, který je tradičně nejsilnějším působištěm Suzuki. Winterkorn naznačil, že by Suzuki dobře zapadlo do portfolia značek, které patří Volkswagenu. Spekuluje se ale také o tom, že podobné ambice má francouzský Renault.
Suzuki má se spoluprácí s dalšími automobilkami bohaté zkušenosti. Americký GM měl v Suzuki do roku 2006 20% podíl, pozůstatkem této vývojové etapy je spolupráce Suzuki a korejského GM-DAT na vybraných mimoevropských trzích a dodnes úspěšně trvající partnerství Suzuki a Opelu v podsegmentu mikro-MPV. Obdobným způsobem vznikly modely Suzuki SX4 a Fiat Sedici. Od francouzských automobilek zase Suzuki odebírá dieselové motory – v letech 1995 až 2005 od Peugeotu, v současnosti od Renaultu.
Baby-Panamera a Porsche Tiguan? I na to pomýšlí Winterkorn
Spekulacím o výraznějším provázání modelových řad VW a Porsche Winterkorn přidal na vážnosti svým dalším prohlášením. Podle něj je představitelné, aby Porsche vyrábělo model menší než Boxster, kompaktní SUV a další čtyřdveřový model. Nejsilnější stránku značky Porsche vidí ve vysoké přidané hodnotě – některé modely automobilce přinášejí až 20% marži.
Roční produkce Porsche by se mohla během několika nejbližších let zdvojnásobit a tím by se logicky výrazně zvýšily zisky celé Volkswagen Group. Winterkorn to popisuje slovy: „Dokáži si představit, že v dohledné době, v roce 2012 nebo 2013, může prodat více než 150 tisíc aut.“ V roce 2018 by pak roční produkce mohla přesáhnout 200 tisíc ks, přitom odhad pro letošní rok hovoří jen o 75 tisících.
Vztahu VW a Porsche by Winterkorn rád vrátil intenzitu srovnatelnou se stavem v 70. letech. Výsledkem má být větší finanční síla Porsche a získání dostatku finančních prostředků na vývoj nových technologií.