Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Hyundai mluví o kombinaci digitální a analogové kabiny, i proto vznikají retro koncepty

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Nové retro-koncepty automobilky Hyundai mají mimo jiné inspirovat designéry k nalezení kombinace mezi digitálním a analogovým ovládáním vozů.

Moderní technologie hrají v automobilovém průmyslu obrovskou roli, což platí i pro samotný design. V poslední době jsme bohužel svědky trendu, kdy z kabin mizí tlačítka a ovládání je integrováno do stále větších obrazovek, což není vždy zcela praktické ani pohodlné. Stále se však najdou i lidé, kteří věří, že v budoucích automobilech je pořád prostor pro analogové ovládání.

Video se připravuje ...

Jedním z těchto lidí by měl být i šéfdesignér korejské automobilky Hyundai, který odpovídal na otázky kolegů z Carscoops během kanadského mezinárodního autosalonu. Z rozhovoru přitom vyplynulo, že v nedávné době produkované retro-koncepty značky by měly přimět designéry k zamyšlení nad kombinací digitálních a analogových funkcí v automobilech.

Před uvedením konceptu Pony jsme pracovali na automobilech pro CES, a v autonomních vozidlech když odstraníte volant, tak odstraníte to, co je automobilové, a skončíte s něčím, co vypadá jen jako dům na kolečkách,“ uvedl v rozhovoru pro americké kolegy Ha. „Chtěl jsem prostě do našich interiérů a designu vozů obecně vnést více automobilového vzrušení. Ale víte jak, všechno bylo digitální, s dotykovou obrazovkou a bez tlačítek, a já jsem chtěl smíchat digitální a analogové dohromady.

Designér měl v rozhovoru také mimo jiné zmínit, že má smíšené pocity z dotykových obrazovek a čistě digitálních interiérů. Podle svých slov se prý musí jako designér zajímat o to co je nové, a musí držet krok s tím, co je inovativní a svěží, jenže to nesmí být jediné kritérium.

Jako automobilový designér musíte brát v úvahu také lidské faktory: ergonomii a bezpečnost,“ citují jeho slova zámořští kolegové. „Lidé jsou tak trochu zvykoví tvorové, takže když něco změníte, lidé budou zmatení, v krizové situaci mohou zpanikařit, takže to všechno musíte brát v úvahu.

Ha měl ke konci dodat, že ve vozidlech Hyundai je stále místo pro technologicky vyspělé interiéry, ale věří, že technologie musí být bezproblémové, aby ve voze fungovaly. Klíčem by tak i podle jeho slov měla být bezproblémovost všech systémů v autě. My jsme ale především zvědaví, zda a jak se mu podaří uplatňovat jeho kombinaci digitálních a analogových interiérů v budoucích produkčních modelech.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

21. 2. 2023 15:50
Re: Haydu Brothers Laboratories
OK, teraz už chápem, že si mladší.
21. 2. 2023 09:39
Re: Haydu Brothers Laboratories
Třeba to, že je používali ještě 30 let potom, co už byly na Západě dávno retro? Ale chápu, že kdo se narodil po roce 1985 už tyto souvislosti nechápe.
21. 2. 2023 09:37
Haydu Brothers Laboratories
Čo majú komunisti spoločné s digitrónmi?
Maximálne, že ich niekde videli a opajcli!
Tak ako mnoho iných technických vecí
21. 2. 2023 08:15
To je ale jiný pán
Komunistické digitrony do auta. Doporučil bych ty ruzzácké úsporné Some Russian Nixies, e.g. the ИH-14 (IN-14), used an upside-down digit 2 as the digit 5, presumably to save manufacturing costs (wikipedia). Tak by se dala zachránit celá planeta před oteplováním.