Šéfka Ineosu veřejně promluvila o elektromobilech. A má pravdu!
Dle Lynn Calderové je důležité pracovat s rozdílnými technologiemi pro jednotlivé modely.
Příběh britské automobilové značky Ineos Automotive je působivý. James Arthur Ratcliffe, zakladatel již zaběhlé firmy Ineos, je vášnivým automobilovým nadšencem. Když mu Land Rover neprodal licenci na původního Defendera, rozhodl se vyrobit Defendera po svém.
Výsledkem je Ineos Grenadier. Poctivé SUV má dvě motorizace od BMW. 3,0litrový benzinový šestiválec má výkon 285 koní a točivý moment 450 Nm, zatímco diesel o stejném objemu a počtu válců disponuje výkonem 249 koní s točivým momentem 550 Nm. A to není všechno, Ineos pracuje také na čistě elektrickém offroadu, který má dorazit v roce 2026.
Různorodé kroky Ineosu v oblasti techniky podtrhla CEO společnosti Lynn Calderová svými komentáři na konferenci Svazu automobilových výrobců a obchodníků. Dle ní je důležité myslet na rozmanitost technologií.
„Stále mluvíme o EV. Myslím si, že to je vcelku nebezpečné. Budeme potřebovat mix. Myslím si, že potřebujeme plán, protože když v tuto chvíli řekneme, že jsou EV auta pro Spojené království cestou vpřed a nic jiného není, existuje riziko, že selžeme a bude to drahé,” řekla Calderová.
Několik lidí s Calderovou nesouhlasilo. Našla ale i zastání a to u šéfa britského zastoupení Toyoty: „Pokud je uhlíková stopa problémem, nelze jej vyřešit pouze jednou technologií. Volba nemůže být nikdy zlá. Každá snaha o snížení uhlíkové stopy by měla být oceněna. Tak si budujme cestu,” řekl Augustín Martín.
V komentářích o kombinaci technologií použila Calderová jako argument model Ineos Grenadier: „Věříme, že existují různé technologie pro různá vozidla. Existují vozidla, která nebudou vhodná pro elektrický pohon a naše je jedním z nich. Bude táhnout věci, tvrdě pracovat, fungovat v horách uprostřed ničeho. Pokud to chcete takto používat, na základě aktuální infrastruktury není elektřina dobrou odpovědí,” dodala Calderová.