Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfka Ineosu veřejně promluvila o elektromobilech. A má pravdu!

Dominik Kovář
Diskuze (235)

Dle Lynn Calderové je důležité pracovat s rozdílnými technologiemi pro jednotlivé modely.

Příběh britské automobilové značky Ineos Automotive je působivý. James Arthur Ratcliffe, zakladatel již zaběhlé firmy Ineos, je vášnivým automobilovým nadšencem. Když mu Land Rover neprodal licenci na původního Defendera, rozhodl se vyrobit Defendera po svém.

Výsledkem je Ineos Grenadier. Poctivé SUV má dvě motorizace od BMW. 3,0litrový benzinový šestiválec má výkon 285 koní a točivý moment 450 Nm, zatímco diesel o stejném objemu a počtu válců disponuje výkonem 249 koní s točivým momentem 550 Nm. A to není všechno, Ineos pracuje také na čistě elektrickém offroadu, který má dorazit v roce 2026. 

Různorodé kroky Ineosu v oblasti techniky podtrhla CEO společnosti Lynn Calderová svými komentáři na konferenci Svazu automobilových výrobců a obchodníků. Dle ní je důležité myslet na rozmanitost technologií.

„Stále mluvíme o EV. Myslím si, že to je vcelku nebezpečné. Budeme potřebovat mix. Myslím si, že potřebujeme plán, protože když v tuto chvíli řekneme, že jsou EV auta pro Spojené království cestou vpřed a nic jiného není, existuje riziko, že selžeme a bude to drahé,” řekla Calderová.

Video se připravuje ...

Několik lidí s Calderovou nesouhlasilo. Našla ale i zastání a to u šéfa britského zastoupení Toyoty: „Pokud je uhlíková stopa problémem, nelze jej vyřešit pouze jednou technologií. Volba nemůže být nikdy zlá. Každá snaha o snížení uhlíkové stopy by měla být oceněna. Tak si budujme cestu,” řekl Augustín Martín. 

V komentářích o kombinaci technologií použila Calderová jako argument model Ineos Grenadier: „Věříme, že existují různé technologie pro různá vozidla. Existují vozidla, která nebudou vhodná pro elektrický pohon a naše je jedním z nich. Bude táhnout věci, tvrdě pracovat, fungovat v horách uprostřed ničeho. Pokud to chcete takto používat, na základě aktuální infrastruktury není elektřina dobrou odpovědí,” dodala Calderová. 

Dominik Kovář
Diskuze (235)

Doporučujeme

Avatar - kuk
25. 9. 2023 12:22
Rozkošné zoufalství milovníků rakovinometů.
Tak hodně štěstí s těma spalovákama. Uvidíme jestli z rakovinometů zbyde kámen na kameni až konečně dorazí Cybertruck. Už maj 2 miliony rezervací. :-!
23. 9. 2023 07:51
Re: Uhlíková stopa
Čína má půlku svetové instalace OZE. S uhlím jen prostě dojíždí svůj pozdní start o proti západu. Má v uhlí jen málo větší podíl než třeba ČR. S jádrem se zdaleka nedostala na podíl co má EU a zdaleko ne jako ČR.

Číná spolehá na fosilní paliva jen na dobu přechodu k jiným zdrojům. Stejně jako všicni.
Jinak i Čína má stejně jako EU a ostatní státy emisní povolenky.
23. 9. 2023 07:43
Re: Uhlíková stopa
Když chceš přepočet na hlavu tak je to celkem snadné, protože v přepočtu na hlavu je v Číně produkce CO2 daleko menší než v EU. Takže v redukci naší produkce CO2 máme dost velký prostor.
23. 9. 2023 07:41
Re: Uhlíková stopa
A cenu ropy a nafty nám diktuje někdo z venčí. A ty tu obhajuješ abychom se k ropě uvázali ještě víc.
Avatar - Barrichello
22. 9. 2023 13:06
Re: Uhlíková stopa
Čína na fosilní paliva spoléha - proto staví nové uhlené elektrárny a ty stávající rozhodně nechce vypínat + staví samozřejmě i jádro.