Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEMA 2007: Chevy Hot Rod 1934 Replica – Objem ničím nenahradíš?

Miro Mihalik
Diskuze (15)
Má rovných 500 koní a dříve než začnete číst, zkuste si tipnout obsah válců.

Dnes už nikdo přesně neví, kdo a proč dal jméno typickým americkým vozům, které si říkají hot rod´s. Nejdůvěryhodněji působí teze, která říká, že jde o zkrácenou formu výrazu hot roadster. První auta se objevila již v 30. letech minulého století v Kalifornii a primárně sloužila k nelegálním sprintům na otevřených silnicích. Mimochodem, zkuste do slovníku zadat výraz „hot-rodder“ a vypadne „pirát silnic“.

Lehká konstrukce a motory small-block V8, hodně často i big-blocky, dokázaly roztavit zadní gumy i asfalt, ale všeobecně se ví, že hot-rody neuměly zatáčet. Pokud byste hledali více informací, stačí nastartovat google a vypadne vám více než 11 milionů odkazů.

Na staré časy zavzpomínal i Chevrolet. Karoserie a přední maska jeho Hot Rod Replica se inspirovaly modelem Chevy 1934, nicméně tohle auto vypadá jako by si odskočilo ze solných plání Bonneville. Jen dostalo přední světlomety velikosti menších bubnů – průměr činí 254 mm. Tradicionalisté asi zakroutí hlavou, ale tahle nově postavená klasika má vpředu přeplňovaný čtyřválec ECOTEC o objemu 2,0 l, který spaluje směs etanolu s benzinem E85.

Ve Spojených státech existuje obrovský trh s autopříslušenstvím a právě odtud pochází i součástky pro Chevy Hot Rod Replica. Pomocnou ruku podalo oddělení GM Performance Parts, k agregátu nainstalovali větší turbodmychadlo, výkonnější palivové čerpadlo a vstřiky (paket Stage III), takže výkon poskočil na 368 kW (500 k). O pohon zadních kol se stará 5stupňová automatická převodovka 5L40.

Zakázkové je také nezávislé zavěšení předních kol, vzadu doplňují tuhou nápravu s diferenciálem čtyřprvkové závěsy. Vpředu jsou 18palcové a vzadu 20palcové disky značky Budnik, závodní pneumatiky dodala společnost Excelsior – pokud vás to zajímá, vpředu mají průměr 29 palců, vzadu dokonce 35 palců, což je 889 mm!

Interiér je minimalistický a obsahuje jen nejnutnější ovládací prvky. Všechny kovové panely v interiéru konstruktéři vyklepávali ručně, včetně hliníkových sedadel. Kompletní přístroje dodala specializovaná firma Stewart-Warner.

Miro Mihalik
Diskuze (15)
Avatar - BikerArny
10. 11. 2007 12:30
Re: Nádhera
Já ani tak nenarážel na výkon, ale jde o psychologickej efekt na lidi, takovýhle auta vždycky měly V8.
9. 11. 2007 19:46
Re: z 2.0L 500koní ?
To jo je to mazec, ale myslím, že by to mohlo takových 50tkm vydržet určitě (dejme tomu turbo a spol.). A předpokládám, že velký nájezd mít nebude, tak to ve výsledku nebude tak hrozný.
Možná by tam ten "starý" motor co GM nabízí pasoval ale lépe.
Avatar - BikerArny
9. 11. 2007 17:58
Nádhera
Design :yes: , osobně bych tam nacpal V8 třeba z Corvette ;-)
Takovýhle auto potřebuje V8, čtyřválec to fakt ne. Zkuste nacpat 1,2 HTP do Oktávky RS, i když to budete přeplňovat, tak to bude pořád ten chcíplej motorek :no: