Sériový Chevrolet Bolt dostane nové jméno
Zatímco Voltu zůstal zážehový motor jako range extender (prodlužovač ujeté vzdálenosti), jeho „skorojmenovec“ je inzerován jako klasický elektromobil s dojezdem minimálně 322 km. Malý pětidveřový hatchback se také dostane k zákazníkům, a to již příští rok. Chevrolet plány na jeho sériovou výrobu oznámil nedávno. Jenže ještě než dorazí k severoamerickým dealerům, dostane jiné jméno. Bolt a Volt se prostě pletou a to rozhodně není dobrým marketingovým tahem pro rozjezd nového modelu.
Prezident GM North America Alan Batey řekl v rozhovoru pro The Detroit Free Press, že někteří lidé jsou skutečně zmateni podobností mezi oběma názvy a společnost si je vědoma tohoto problému. V důsledku toho zvažuje nutné změny, i když podle něj zatím nebylo nic rozhodnuto. Finální určení nového jména, které pochopitelně ještě není zdaleka známo, může trvat i rok. Batey je však na jednu stranu rád, protože se o novince mluví: „Někdo si myslí, že je to matoucí. Lidé si dělají legraci, to ale vytváří povědomí, což je dobré." Ohledně možného přehodnocení připustil však: „Jsme stále ve fázi rozhodování. Mohli bychom jít touto cestou.“
Problém je to ve skutečnosti docela velký a pokud by ho mocní v General Motors nevyřešili, může znamenat i komerční propadák. Dovedete si však představit konverzaci třeba mezi prodejcem a klientem, kdy se první jmenovaný přeslechne? Pan prezident je překvapivě skeptický méně: „Volt a Bolt jsou různé vozy pro lidi s různými potřebami." Divize velkého amerického koncernu však nezvolila příliš šťastně, zdá se. A chybu musí napravit. Není to nejlepší vizitka, když chcete nalákat zákazníky na zcela nový model, že? Batey se ale obchodního neúspěchu neobává, protože vysoké náklady může velkovýrobce rozložit na celé portfolio, což třeba v případě Tesly Elona Muska nelze. Takže si zároveň nečiní těžkou hlavu s tím, kdyby prodělával opravdu hodně. Vydělávat má Volt, menší sourozenec hlavně demonstruje současnou technickou úroveň značky.
Malý elektrický chevrolet by měl v USA stát kolem 30 tisíc dolarů, tedy v přepočtu dle aktuálního kurzu 696 tisíc korun. Pokud se prodej takových vozidel skutečně rozběhne ve větší míře, má potenciál stát se velkým a důležitým hráčem. Ale nesmí se plést s plug-in hybridem, který patří do jiného segmentu... Pro jeho výrobu je připravena továrna Orion Assembly v Michiganu a první majitelé si jej postaví do garáží v roce 2017. Jen ti z 50 států USA. Batey sice nepřímo potvrdil, že Bolt hodlá Chevrolet nabízet i jinde, ale zatím neřekl kde. V Evropě však určitě ne.