Sériový hybrid míří i do Fordu. První ho využije legendární model
Sériové hybridy zatím v Evropě moc nejedou, věští se jim ale velká budoucnost. Jako další výrobce se do nich pouští Ford, který jej dal do off-roadu Bronco. Kromě toho se ale legendární model dočkal i elektrické verze.
V Evropě nikdy moc známý nebyl, v Americe je ale Ford Bronco ikona, blížící se slávou Jeepu Wrangler. Přesto se vůz po konci páté generace v roce 1996 z nabídky vytratil. Vrátil se až v roce 2020 a to rovnou jako dva separátní modely.
Jeden je rámový off-road, který na původní vůz opravdu navazuje a v nabídce je v tří- a pětidvéřové verzi. Vedle něj je v nabídce Ford Bronco Sport, což je menší samonosné SUV. V základu má tříválcový motor, vyšší verze posiluje na čtyřválec. Z těchto dvou modelů je to překvapivě větší Bronco s šestiválcem, které se prodává i v Evropě.
Větší sourozenec nově dostal další pohon, který by se vyloženě hodil pro evropské cesty. Do rámového podvozku se totiž Fordu podařilo dostat LFP baterii od BYD o kapacitě 105,4 kWh. Přední kola pohání elektromotor o výkonu 130 kW a zadní další s 232 kW. Vyšší výkon než ve spalovací verzi slibuje zajímavou dynamiku, ačkoliv auto ztěžklo na 2630 kg.
Kromě toho se ale ukázala další verze, která má sice jen 43,7 kWh baterii, ale pod kapotou také čtyřválcovou patnáctistovku s výkonem 110 kW. Ta nepohání kola, ale generuje energii pro elektromotory, Bronco je tak prvním sériovým hybridem Fordu. Přední elektromotor zůstává stejný, ten zadní má 180 kW. Váha je 2510 kg a auto by mělo ujet v kombinovaném režimu až 1220 kilometrů, i když dle nepřesného čínského cyklu CLTC.
Právě Čína je trh, kam novinka zamíří, a exportní trhy potvrzeny nejsou. Pro lokální trh Ford Bronco vyrábí společný podnik Fordu s místní automobilkou JMC, ve které mimochodem Ford také drží 32% podíl. Auto se zatím neukázalo podrobněji, Ford pouze zveřejnil fotky a technické údaje dodalo čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií, které na svém webu prozradí každou novinku pro tamní trh.
Odlišný je také design. Auto přišlo o charakteristické kulaté světlomety vepředu a má uzavřenou masku s obrovským nápisem Bronco. Boky působí uhlazeněji, nově jsou zde ostatně výsuvné kliky. A podle tvaru střechy to nevypadá, že by čínský Ford Bronco nabízel možnost kompletní demontáže střešních panelů a dveří, jako to umí americká verze.
Jako správný moderní čínský elektromobil i Bronco dostalo bouli nad čelním oknem, kde se ukrývá Lidar. Podrobnější informace k němu nejsou, je ale zřejmé, že Bronco dostane sofistikovanější možnosti autonomního řízení, i když nejspíše stále jen na úrovni 2. Více se dozvíme po oficiálním představení, které bude zřejmě již brzy.

Zdroj: Ford a MIIT, zdroj foto: Ford, zdroj videa: Svět motorů