Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sestra Gábina v akci: sanitka Ford Transit Custom Kombi 310 L2

Jiří Baborský Jiří Baborský 18. 8. 2013
41
38
Zobrazit náhledy (41)
Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit Ford Transit
Cestu do nemocnice nikomu nepřejeme, ale když už to musí být, proč ne třeba na palubě nového typu sanitky postavené na základě Fordu Transit Custom?

Prostřední z trojice nabízených Fordů Transit, verze Custom, má na mušce stejné zákazníky jako třeba Volkswagen Multivan. A díky nové přestavbě české firmy Prevon to platí i pro sanitku. Tu od Volkswagenu jsme testovali před čtyřmi lety, Fordovo pojetí přepravy nemocných jsme okusili za volantem provedení Transit Custom Kombi 310 Trend L2 s turbodieselem 2.2 TDCi/92 kW. Přesně takový model s akční cenou 592 150 Kč bez DPH

v bílé barvě musel zákazník zaškrtnout v ceníku, aby následně zamířil do českých Ketkovic, kde z něj udělali fešného zdravotního pomocníka. Po pravdě nás překvapil zájem, jaký nový typ sanitky v Praze vyvolal. Ani by nás nenapadlo, že tahle auta někdo řeší. Obzvlášť když za volantem sedí nezajímavý redaktor Světa motorů, a ne třeba podstatně zajímavější sestřička Gábina.

Rozdílů jako šafránu

Od volantu se sanitní verze poznává těžko. Moderní a útulný třímístný interiér je stejný jako v každém jiném customu. Má sem tam nějaké nedostatky v ergonomii ovladačů, ale nabízí příjemnou řidičskou pozici a spoustu odkládacích prostor. „Skoro jako v osobáku,“ hodnotí kabinu sestřička Gábina. Jediný rozdíl proti dodávce, co jezdí u vás ve firmě, představuje trojúhelníkový panel nad řadicí pákou. Na něj úpravce soustředil spínač majáků, sirény a osvětlení přepravního prostoru. V provozu nám to legislativa ani morálka nedovolily, ale v polích za městem jsme si přece jen zahoukali – slušný virvál a hned několik různých tónů.

Radši jen nanečisto

Dobrovolně by se do sanitky hrnul málokdo, ale test je test, takže vyrážíme na obhlídku sanitní vestavby. Vzhledem k panujícím vedrům raději pod odborným dohledem naší sestřičky.

Boční dveře jsou určeny pohyblivým pacientům, nastupování usnadňuje schod. Z auta dost trčí a není sklopný, to měl volkswagen vyřešené líp. K trojici sedadel je pohodlný přístup, místa tu najdete dost, optimální teplotu zajistí ventilační okénka nebo klimatizace.

Zadní výklopná stěna umožňuje naložení imobilních osob – buď na pojízdném infarktovém křesle, nebo polohovatelných nosítkách s oddělitelným

podvozkem. Manipulaci s obojím jsme zvládli i bez návodu. Oceňujeme dobrou fixaci všech pohyblivých komponentů, při jízdě nic nedrnčelo.

Sportovní geny nezapře

Podvozek customu není vzorem plavnosti, ale pro dané účely je komfort jízdy solidní. Ovladatelnost vozu je fordovsky dobrá i při svižnějším tempu,

během jízdy s majáky se může řidič na svou sanitku plně spolehnout.

Stejně jako na silný diesel, zde s odpojeným ekologickým omezovačem rychlosti. Má sice ospalejší reakce na povely plynového pedálu, ale když už jede, tak hezky a moc nebaští. Dá se dosáhnout 8,5 litru, na proklamovanou spotřebu 6,4 l/100 km však zapomeňte.

Plusy

  • Dlouhé převody šetří palivo a snižují hluk motoru
  • Příjemné jízdní vlastnosti
  • Množství odkládacích prostor v interiéru

Minusy

  • Pomalé reakce motoru
  • Horší komfort zadní nápravy
  • Malá nosnost a hmotnost vleku

Technické údaje
MotorPřeplňovaný vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 2198 cm3
Rozvod DOHC
Válce/ventily4/4
Výkon 92 kW při 3500 ot./min
Točivý moment 350 N.m při 1500-2000 ot./min.
Pohon předních kol
Převodovkašestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost elektronicky omezena na 157 km/h
Emise CO2168 g/km.
Kombinovaná spotřeba 6,4 l/100 km
Rozvor náprav 3300 mm
Délka x šířka x výška5339 x 1986 x 1909 mm
Provozní/užitečná hmotnost 2570/605 kg
Objem palivové nádrže80 l
Pneu 215/65 R 16
Objem přepravního prostoru 6,83 m3
ZárukyCelková záruka 2 roky, 2 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie.
Základní cena testované verze 532 480 Kč bez DPH (akční cena - zadní klimatizace 18 000 Kč, autorádio s USB 8500 Kč, prosklené zadní výklopné dveře 6000 Kč, výklopná zadní okna 4500 Kč, sleva na kombi bez sedadel 30 000 Kč).
Cena plně vybavené sanitní vestavby 296 100 Kč bez DPH
Celková cena sanitky 828 580 Kč bez DPH (akční cena)

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Photoshop
| 20. 8. 2013
Taky vám připadá sestřička na poslední fotce nepřirozená?
Očividně to tady přehnali s photoshopem :no: .
Avatar - Choochoo
Sestřička
| 20. 8. 2013
ja bych volil kratsi saticky nebo na jine fotce z te driny se zachranou pacienta mohla saticky odlozit ;-) Konecene nejake zajimave foto o autech ;-)
Avatar - Choochoo
ake auto to bolo?
| 20. 8. 2013
Asi tak, vsiml jsem si na podruhe ze to byl ford, ale nebylo to dulezite ;-)
Avatar - positivemind
Shrnutí
| 19. 8. 2013
Co tu otravuješ, otravo? Já SM nečtu, já leda listuju SM magazíny :-!
Avatar - 1975ak
Test
| 19. 8. 2013
Chcete opravdu otestovat jízdní vlastnosti? Léhněte si jako pacoš na lehátko a projeďte se po D1. Pokud budete mít nějakou zlomeninu, otřes mozku či jiný naléhavý problém tím lépe. Pak teprve vyzní jak je auto připraveno na transport pacienta.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku