Shelby Focus ST: Když Focus od Fordu neSTačí
Carroll Shelby se samozřejmě proslavil svými sportovními a závodními úpravami Mustangů a roadstery i kupé pojmenovanými Cobra. Tyto stroje ovšem pocházejí z let šedesátých a Carroll rozhodně neseděl zbytek svého života s rukama v klíně.
V osmdesátých letech vytvořil pro koncern Chrysler řadu ostře laděných modelů. Mezi nimi byl například pick-up Dodge Shelby Dakota nebo pětidveřový hatchback Dodge Omni GLHS. Ten v roce 1986 disponoval výkonem 175 koní z přeplňovaného čtyřválce 2,2 litru, pohonem předních kol a byl severoamerickou obdobou evropského Talbotu Horizon.
U Shelby American nyní právě tento hatchback z osmdesátých let, přezdívaný kapesní raketa, poměrně důrazně připomínají v souvislosti s představením nového Shelby Focus ST. Jeho základem je samozřejmě aktuální severoamerický Ford Focus ST s výkonem 252 koní.
Společnost Shelby American si pro Focus ST připravila nový sportovní podvozek od divize Ford Racing, který mimo jiné přispívá ke snížení světlé výšky. Posilnění se dočkal brzdový systém s většími kotouči a standardní výfukový systém nahradil nový, který je společným dílem firem Shelby a Borla. Pro zájemce o větší porci výkonu má být k dispozici až 300 koní, mířících na přední kola.
Kromě techniky je lehce upraven i vzhled Focusu ST. K nejviditelnějším změnám patří funkční výdechy v kapotě motoru, doplňky z uhlíkových vláken a pro Shelby tradiční polepy kapoty a boků karoserie. V interiéru je nové dvoubarevné čalounění s vyšitými logy Shelby na opěradlech předních sedadel a také nová hlavice řadicí páky.
Shelby American si za kompletní úpravu Focusu ST, který přistaví zákazník, bude účtovat minimálně 14.995 amerických dolarů (zhruba 290.000 Kč) a ročně hodlá upravit maximálně 500 hothatchů značky Ford.