Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Shelby Focus ST: Když Focus od Fordu neSTačí

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 1. 2013 • 12:03
14
14
Zobrazit náhledy (14)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Jméno Shelby je v Evropě spojováno především s Mustangy a Cobrami, ale v Americe jej v osmdesátých letech nesly i malé kompakty. Na jejich popularitu nyní naváže Shelby American svým Focusem ST.

Carroll Shelby se samozřejmě proslavil svými sportovními a závodními úpravami Mustangů a roadstery i kupé pojmenovanými Cobra. Tyto stroje ovšem pocházejí z let šedesátých a Carroll rozhodně neseděl zbytek svého života s rukama v klíně.

V osmdesátých letech vytvořil pro koncern Chrysler řadu ostře laděných modelů. Mezi nimi byl například pick-up Dodge Shelby Dakota nebo pětidveřový hatchback Dodge Omni GLHS. Ten v roce 1986 disponoval výkonem 175 koní z přeplňovaného čtyřválce 2,2 litru, pohonem předních kol a byl severoamerickou obdobou evropského Talbotu Horizon.

U Shelby American nyní právě tento hatchback z osmdesátých let, přezdívaný kapesní raketa, poměrně důrazně připomínají v souvislosti s představením nového Shelby Focus ST. Jeho základem je samozřejmě aktuální severoamerický Ford Focus ST s výkonem 252 koní.

Společnost Shelby American si pro Focus ST připravila nový sportovní podvozek od divize Ford Racing, který mimo jiné přispívá ke snížení světlé výšky. Posilnění se dočkal brzdový systém s většími kotouči a standardní výfukový systém nahradil nový, který je společným dílem firem Shelby a Borla. Pro zájemce o větší porci výkonu má být k dispozici až 300 koní, mířících na přední kola.

Kromě techniky je lehce upraven i vzhled Focusu ST. K nejviditelnějším změnám patří funkční výdechy v kapotě motoru, doplňky z uhlíkových vláken a pro Shelby tradiční polepy kapoty a boků karoserie. V interiéru je nové dvoubarevné čalounění s vyšitými logy Shelby na opěradlech předních sedadel a také nová hlavice řadicí páky.

Shelby American si za kompletní úpravu Focusu ST, který přistaví zákazník, bude účtovat minimálně 14.995 amerických dolarů (zhruba 290.000 Kč) a ročně hodlá upravit maximálně 500 hothatchů značky Ford.

Související články

Témata
Avatar - white label
18. 1. 2013 12:21
Re: Když pominu zbytek...
Netvrdím, že to nemůže být karbon, to "karbon look" bylo myšleno jako vyjádření jediného "smyslu", který to v tomto případě dává, ten "karbon" je tam totiž stejně jen pro ten "look", tedy když někdo náhodou otevře kapotu..., a když něco karbonem pouze "oblepí", měli by vědět, že nejlehčí polep je (logicky) žádný polep... ;-)
Avatar - Ham.
18. 1. 2013 10:55
Re: Když pominu zbytek...
Jo sportu už moc nedám, ale to nic nemění na tom, že tyhle kavalce jsou pro ostudu. >:-[]
Avatar - SCHROJF
18. 1. 2013 09:27
Re: Když pominu zbytek...
No v amerike maju trosku "ine" postavy...neviem,neviem ci by sa nasukali do sedaciek Recaro
18. 1. 2013 08:13
Re: Když pominu zbytek...
tak nějak.. tlouštíci ať si koupí standardní verzi, i když i ta má asi lepší boční vedení, minimálně na sedáku >:-[]
18. 1. 2013 08:11
Re: Když pominu zbytek...
jo, celkově to vypadá nevkusně.. hnus fialovej tahle úprava :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku