Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Silné motorky až od 24 let: Sněmovna říká ano

Diskuze (128)
Poslanci v prvním čtení schválili návrh novely silničního zákona, která zpřísní podmínky pro řízení silných motorek.

Návrh novely silničního zákona se zaměřuje na změny v oblasti řidičských průkazů. Ve snaze snížit počet smrtelných nehod motocyklistů (za rok 2010 bylo 80 takových případů) se zpřísní podmínky pro získání oprávnění na silnější motorky.

Ministerstvo dopravy navrhlo a Poslanecká sněmovna v prvním čtení schválila posun věkových hranic. Motocykly s maximální rychlostí 45 km/h by mělo být i nadále možné řídit od 15 let, motorky do 11 kW a 125 cm3 pak od 16 let.

Kategorie s omezením má hranici zvýšenou z 25 na 35 kW a má se posunout ze stávajících 17 na 18 let. Řidičské oprávnění tzv. bez omezení se bude vydávat až od 24 let. Výjimkou bude situace, kdy má žadatel dvouleté zkušenosti s druhou nejvyšší kategorií. Teoreticky tak bude podle návrhu možné řídit silné motorky nejdříve od 20 let.

Mění se také obsah jednotlivých skupin řidičského oprávnění, především skupina B automaticky zahrnuje A1 (motocykly do 11 kW a 125 cm3), po dovršení 21 let pak i ke skupině A.

Skupiny C a D1 bude možné získat od 21 let, skupinu D (autobusy) od 24 let.

Pokud novela vstoupí v platnost, aplikuje se v ČR směrnice EU, která zamezuje tzv. řidičákové turistice. Směrnice zakazuje občanům EU, aby byli držiteli řidičského průkazu ve více zemích. Od roku 2012 by proto české úřady měly kontrolovat, zda žadatel nemá řidičské oprávnění v jiné zemi nebo zda mu nebyl odebrán úřady jiného státu EU.

Diskuze (128)
30. 4. 2011 18:06
Re: Jsem jednoznačně pro
Pred 25 lety se psal rok 1986 a moc aut tech 300 koni nemelo.
Od BMW mozna ani jedno.

Nizmene v autech - na rozdil od motorek - funguje jakasi prirozena brzda v podobe limitu techniky.
Ono totiz udrzovat pri zivote a provozovat ono 300 konove BMW stoji porad tak nejak stejne a je fuk, jestli je to funglovka, nebo olitana herka. Gumy, benzin (ten hlavne), olej a filtry, brzdove desky, casti podvozku, opravy elektriky a milion dalsich veci, o ktere se musis dnes a denne starat, pokud chces tech 300 koni vyuzit aspon obcas aspon na rovince. Pojistku radeji nevzpominam.
Masinu koupis za par supu, ktere ti pujci i provident, a jdes na vec. I ta nejsilnejsi mrcha ma pojistku za pakatel a pri plnem kotli si vezme do deseti litru na sto, pri obcasnem vytoceni se drzis na sesti az sedmi. Od sestikila vys te maji problem dojet policajti i v R36.
Masina proste neuveritelnym zpusobem svadi k rychle jizde. Tak to snad nedokaze zadne auto. A dostupnost motorek je podstatne lepsi nez dostupnost adekvatne rychlych aut.
Ja jsem si vzdy rikal, kdy a jak skonci ta doba pitomecku s ksiltem dozadu za volanty Kadettu GSI, nebo CRXek, ktere byly olitane do mrte uz v dobe, kdy se jejich nynejsi majitele jeste pohybovali pomoci biciku.
A ted je to tady, ta doba skoncila - prechodem tech pitomecku na masiny.
Nedivim se, ze se tomu snazi vlada udelat aspon trochu pritrz a vnest do systemu trochu poradku.
Avatar - Katikakus
30. 4. 2011 15:07
Re: MOTOLIBIDO
Napsal's to presne - ten mlady zobak z toho, narozdil od tebe, vyroste...
Avatar - s4r1986
29. 4. 2011 19:37
Re: MOTOLIBIDO
Raději nic...:-)
Avatar - Blue Sun
29. 4. 2011 17:28
Re: Skoda
Z motorkářů se orgány stejně brát nedají, většinou jsou pod kombinézou našrot. Můj nejlepší kámoš - lékař - strávil nějaký čas v soudním lékařství, kam se mimo jiné dostanou i různé oběti dopravních nehod. Měli tam tělo kluka, který ve stošedesáti prolétl autobusem. Když rozepnuli kombinézu, tak z ní doslova vyteklo...
Na orgány jsou lepší cyklisti...
29. 4. 2011 17:05
Re: JAK (NE)KUPOVAT MOTORKU
To že nepoznáte ironii která z toho příspěvku jen čiší jen podtrhuje to co jsem o vás napsal. :no: