Škoda 706 RTO: Legendární autobusy mohou dostat nové díly
Škoda 706 RTO byla veřejnosti poprvé představena na brněnské Výstavě československého strojírenství v roce 1956, tehdy však ještě ve formě prototypu. Samotná produkce odstartovala o dva roky později a ve Vysokém Mýtě a trvala až do roku 1970.
Vedle toho byly další kusy produkovány v Holýšově, kde se v rámci generálních oprav starší Škody 706 RO dosazovaly na původní podvozky karoserie z novějšího RTO. V Polsku pak až do roku 1977 probíhala licenční výroba, a to pod označením Jelcz.
Na výrobě náhradních dílů pro autobusy RTO pracovaly podnik Liaz v Mnichově Hradišti a Hanychově do roku 1985. Dalších pět let pak byly vyráběny ve Velkém Krtíši, než došlo k úplnému ukončení jejich produkce.
Nadšenci, kteří v současnosti renovují tyto populární autobusy, musí proto využívat skladových zásob nebo komponentů z vozidel odsouzených k zániku. Vstříc jim ovšem vychází společnost Anvi Trade, která je specialistou na podlahoviny.
Škoda 706 RTO je ovšem pro vedení této společnosti vášní a jeden exemplář z roku 1967 v provedení LUX je jejím firemním vozidlem, které v letech 2008 a 2009 absolvovalo kompletní renovaci.
V sortimentu náhradních dílů pro slavný autobus u společnosti Anvi Trade v současnosti figurují především gumová těsnění, plastové i hliníkové profily, podlahoviny, které odpovídají originálům a rovněž dobové návody k obsluze a seznamy náhradních dílů.