Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda 706 RTO: Legendární autobusy mohou dostat nové díly

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 11. 2016 • 08:40
24
11
Zobrazit náhledy (24)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Liaz Liaz
Škoda 706 RTO představuje nejpopulárnější československý autobus a jeho příznivci se nyní snaží zachránit prakticky každý dochovaný exemplář, což jim může usnadnit i společnost Anvi Trade.

Škoda 706 RTO byla veřejnosti poprvé představena na brněnské Výstavě československého strojírenství v roce 1956, tehdy však ještě ve formě prototypu. Samotná produkce odstartovala o dva roky později a ve Vysokém Mýtě a trvala až do roku 1970.

Vedle toho byly další kusy produkovány v Holýšově, kde se v rámci generálních oprav starší Škody 706 RO dosazovaly na původní podvozky karoserie z novějšího RTO. V Polsku pak až do roku 1977 probíhala licenční výroba, a to pod označením Jelcz.

Na výrobě náhradních dílů pro autobusy RTO pracovaly podnik Liaz v Mnichově Hradišti a Hanychově do roku 1985. Dalších pět let pak byly vyráběny ve Velkém Krtíši, než došlo k úplnému ukončení jejich produkce.

Nadšenci, kteří v současnosti renovují tyto populární autobusy, musí proto využívat skladových zásob nebo komponentů z vozidel odsouzených k zániku. Vstříc jim ovšem vychází společnost Anvi Trade, která je specialistou na podlahoviny.

Škoda 706 RTO je ovšem pro vedení této společnosti vášní a jeden exemplář z roku 1967 v provedení LUX je jejím firemním vozidlem, které v letech 2008 a 2009 absolvovalo kompletní renovaci.

V sortimentu náhradních dílů pro slavný autobus u společnosti Anvi Trade v současnosti figurují především gumová těsnění, plastové i hliníkové profily, podlahoviny, které odpovídají originálům a rovněž dobové návody k obsluze a seznamy náhradních dílů.

Témata
6. 11. 2016 12:55
Re: Sodomkovi odchovanci
Ano, také pamatuji a nejen z dětství - i oba filmy. Děkuji. A na prvním odkazu jsou vidět ta přední střešní okna hned na začátku.
Re: Sodomkovi odchovanci
Áno, boli to nádherné autobusy. Ako dieťa som ich zažil v bežnej premávke, aj keď posledné už boli poľské Jelcze. Podobne radu ŠM/ŠD/ŠL je možné nazvať výnimočnou, sedemstovky mi už také originálne neprišli.
Jeden "celopresklený" RTO si zahral v známom, dnes už historickom filme... [odkaz]
Prípadne MHD s Menšíkom... [odkaz]
Re: super
Povedal by som, že to omedzené videnie máš skôr ty.
5. 11. 2016 22:25
Sodomkovi odchovanci
- Ti mohli navrhnout takový krásný autobus.

Je třeba podotknout, že některá provedení LUX měla oblá střešní okna i na přídi (nad řidičem spolujezdcem) a všechna již měla individuální ventilaci a světlo nad každým sedadlem (jako dnes). Některá měla dokonce i umývadlo s fotobuňkovým spouštěním vody.
Avatar - eLzyx
5. 11. 2016 21:37
Re: super
máš zapšklé a omezené vidění světa. Znám pár podnikatelů, kteří dělají některé věci jinak, ukrajuje jim to ze zisku a ani zvýšená šance na propagaci jim nevygeneruje takový zisk. Jenže co s penězi? Zvětšit firmu? To může generovat neúměrné nároky na čas majitele. Takže si ty prachy prostě užije. Někdo za to prohání štětky, jiný létá 6x ročně na drahé dovolené, jiný si užívá nejnovějších nejluxusnějších modelů nějaké automobilky, jiný renovuje se ztrátou veterány, další ze ztrátou opravuje zámeček ... ano, lze to podnikání pojmou ve stylu "Babiš" a budovat impérium. Pokud jej to uspokojuje, jeho problém.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku