Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto v pololetí: úspory+odbyt=zisk

Škoda Auto v pololetí: úspory+odbyt=zisk

Škoda Auto v pololetí: úspory+odbyt=zisk Zdroj: acz

Diskuze (0)
V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%. Meziročně lepší jsou také ekonomické výsledky.

V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%. Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. V samotném měsíci červnu však prodej modelové řady Octavia modelovou řadu Fabia překonal. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků. Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků.

Odbyt jednotlivých modelový řad Škody Auto [ks]
  leden - červen
 200520042005/2004
Škoda Fabia121 315132 365-8,3%
Škoda Octavia Tour35 05081 226-56,8%
Škoda Octavia77 7623 896>500%
Škoda Superb10 44210 424+0,2%
Celkem244 569227 911+7,3%

V porovnání se srovnatelným loňským obdobím byl stav kmenového personálu v tuzemských výrobních závodech k 30.6.2005 navýšen celkem o 1 050 zaměstnanců. Hlavním důvodem navýšení je operativní přizpůsobování přímého personálu výrobnímu programu a poptávce na trhu. Při probíhající optimalizaci činností se i nadále dařilo snižovat nepřímý personál.

Tržby společnosti Škoda Auto vykázaly dodatečný kvalitativní nárůst vlivem uvedení nové modelové řady Škoda Octavia a s hodnotou 97,3 miliard Kč se oproti předchozímu roku zvýšily o 16,8 %. Tím podstatně přispěly k nárůstu hrubého zisku z 10,8 miliard Kč na současných 12,3 miliard Kč (+14,4%).

Díky uvedeným skutečnostem, ale také díky pokračujícím optimalizačním opatřením v rámci celokoncernového programu „ForMotion“ bylo možné kvalitativně zlepšit operativní výsledek – hodnota 5 522 milionů Kč a rovněž tak i výsledek před

zdaněním – hodnota 5 096 milionů CZK (předchozí rok 2 919 milionů Kč).

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj: „S ohledem na pololetní výsledky očekáváme, že kladný vliv naší optimalizace nákladů bude dále vyrovnávat trvalé oslabení trhu, a že takto lze zajistit výsledek před zdaněním za rok 2005 minimálně na úrovni roku předchozího.“

Odbyt na významných trzích

V prvním pololetí roku 2005 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 140 573 vozů a dosáhla zde tak výrazného meziročního nárůstu o 17,4 %. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje na trzích v Německu, Velké Británii a Španělsku. Nárůst prodeje v Německu o 15 % (42 458 vozů) upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda vůbec. I přes oslabení celkového trhu ve Velké Británii se meziročně zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 12,4 % (19 769). Ve Španělsku si vůz Škoda zakoupilo 11 430 (+50,1 %) zákazníků.

Region leden - červen
 200520042005/2004
Západní Evropa140 573 vozů119 723+17,4%
Střední a východní Evropa (mimo ČR)57 46061 827-7,1%
Česká republika32 47532 810-1,0%
Zámoří/Asie/Afrika14 06113 551+3,8%
Celkem244 569227 911+7,3

Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po osobních vozech o 1 %. Další oslabující faktor zde představuje nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 28,3 %. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl. Nová Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 zaznamenávají od zahájení prodeje mimořádný nárůst: od ledna 2005 se pro Octavii Combi, resp. Octavii Combi 4x4 rozhodlo 3 792 zákazníků.

Celkové trhy střední a východní Evropy se od roku 2004 vyvíjí nadále negativně, zejména v Polsku. Důležitým důvodem tohoto vývoje je dovoz ojetých automobilů, který v souvislosti s rozšířením EU a s tím spojeným zjednodušením administrativy v nově přistupujících středoevropských a východoevropských zemích podstatně vzrostl. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 57 460 vozů, což navzdory dalšímu zvyšování tržního podílu oproti minulému roku představuje pokles o -7,1 %. Pozitivní vývoj byl zaznamenán v Rumunsku, Bulharsku a pobaltských zemích.

V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2005 celkem 14 061 vozů (+3,8%). Největší podíl na tom má Indie (4 317 vozů), Turecko (2 679 vozů) a Egypt (1 530 vozů).

Začít diskuzi