Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric dodala flotilu nových trolejbusů pro Budapešť

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Společnost Škoda Electric reprezentují v maďarské metropoli zcela nové dvounápravové a kloubové trolejbusy.  

Flotila nových moderních trolejbusů ze Škody Electric začala v minulých týdnech sloužit cestujícím v maďarské Budapešti. Veřejnou dopravu v metropoli nad Dunajem posílilo celkem 21 vozidel, z nichž je deset ve dvanáctimetrovém a jedenáct v osmnáctimetrovém provedení.

Pavel Kuch, obchodní manažer Škoda Electric, uvedl, že dokončená zakázka navazuje na dodávku šestatřiceti trolejbusů pro Budapešť z předchozích let. Maďarsko podle jeho slov patří k tradičním teritoriím plzeňské společnosti a vedle Budapešti jezdí trolejbusy vyrobené u Škoda Electric například ve městech Szeged nebo Debrecín.

Vozidla z nové flotily, které Škoda Electric vyrábí v konsorciu se společností Solaris, využívají karosérii městských autobusů nové generace modelové řady Urbino. Díky pomocnému bateriovému pohonu mohou sloužit i na tratích bez trolejového vedení, kde řidič přepne na bateriový pohon a může v takovém režimu jet i několik kilometrů.

Baterie se dobíjejí během jízdy na troleji, není tedy zapotřebí žádná speciální dobíjecí infrastruktura. V nových vozech je samozřejmě také klimatizace prostoru pro cestující a řidiče, nebo moderní informační systém. Trolejbusy mají rovněž kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících.

Zajímavostí vozidel pro Budapešť je mimo jiné i speciální systém, který počítá váhu cestujících, z čehož se vyvozuje počet přepravených cestujících. Díky tomu lze také zjistit kdy a kde cestující nastupují a vystupují. Systém tak slouží pro optimální plánování trolejbusových linek a snižování nákladů.

Nízkopodlažní trolejbusy Škoda 26 Tr s celkovou délkou 12.000 mm disponují výkonem 160 kW a kloubové provedení Škoda 27 Tr s celkovou délkou 18.000 mm má k dispozici výkon 240 kW. Pro obě verze trolejbusů je shodná šířka 2550 mm, výška 3450 mm a maximální rychlost 65 km/h. celkový počet cestujících v modelu 26 Tr může být až 102 osob a v případě modelu 27 Tr až 167 pasažérů.

Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Škoda Transportation před několika lety úspěšně zakončila projekt tramvají pro město Miskolc a předala tamnímu dopravnímu podniku sérii 31 moderních vozidel ForCity Classic. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra do maďarského hlavního města.

Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Doporučujeme

2. 11. 2019 15:20
Ekologie
Toto mi dává hlavu a patu co se týče řešení ekologické dopravy ve městě.