Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia 1.0 TSI: V čem je nový motor lepší než 1.2 TSI? A v čem naopak horší?

Jan Mička Jan Mička 6. 5. 2017 • 20:00
68
114
Zobrazit náhledy (68)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
Škoda Fabia dostala v rámci modelové péče motor 1.0 TSI. Nový tříválec jsme porovnali se čtyřválcem 1.2 TSI, který nahrazuje.

Zástavba litrového motoru TSI do Škody Fabia není ničím překvapivým. Tento agregát se už v polovině loňského roku objevil ve větší octavii, kde nahradil čtyřválcovou dvanáctistovku TSI, přičemž v případě fabie použila Škoda tentýž recept. Vezmeme-li to do důsledku, v nabídce malé škodovky zůstaly pouze tříválce.

Motor 1.0 TSI se nabízí v provedeních se 70 a 81 kilowatty, přičemž to výkonově slabší lze kombinovat výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou (silnější má o stupeň více, volitelně pak DSG. Podle údajů výrobce je nový tříválec výhodou – slabší provedení má totiž o 4 kW vyšší výkon než slabší verze 1.2 TSI, silnější litr pak má sice stejný výkon jako silnější 1.2 TSI, ale zato disponuje o 25 N.m větším točivým momentem (200 vs. 175 N.m).

Škoda Fabia - srovnání verzí 1.0 TSI a 1.2 TSI
Motor1.0 TSI1.2 TSI1.0 TSI1.2 TSI
Zdvihový objem [cm3]99911979991197
Válce/ventily3/44/43/44/4
Největší výkon [kW/min]70/5000-550066/4400-540081/5000-550081/4600-5600
Točivý moment [N.m/min]160/1500-3500160/1400-3500200/2000-3500175/1400-4000
Převodovka5M5M6M(7A)6M(7A)
Max. rychlost [km/h]185182196196
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,610,99,5(9,8)9,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,74,4(4,6)4,8(4,7)
Pohotovostní/užitečná hmotnost [kg]1110/5301109/5301130(1164)/5301129(1154)/530
Základní cena281.900277.900*307.900(343.900)306.900(342.900)*
*Ceny platily ke 14.11.2016. Agregát se už neprodává

Z námi vybraných technických údajů vyplývá následující: Škoda Fabia s motorem 1.0 TSI má vyšší maximální rychlost než tentýž vůz s dvanáctistovkou TSI a klesla udávaná kombinovaná spotřeba. U výkonově slabší verze se také zlepšil čas potřebný k akceleraci z klidu na 100 km/h, u verze s výkonem 81 kW je tomu ale právě naopak. Důvod hledejme v delších převodech, u verze s převodovkou DSG hraje roli také o 10 kilogramů vyšší hmotnost. Motor 1.0 TSI má také užší působení maximálního výkonu a točivého momentu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Emel
9. 5. 2017 11:56
Re: Léčba rakoviny vyšla pojišťovny na 17 miliard korun
Plus možná to může mít vliv i tím, jací lidé si to kupují... jasně.
9. 5. 2017 11:41
Re: Proovnání 1,2 TSI vs. 1,0 TSI
V podstatě se dá souhlasit.

Jen opět poznámka z praxe : možná tam nějaká prodleva na turbu je, ale jak ji poznáš při rozjezdu (pokud se tedy vyloženě nesoustředíš) ?? Jasně, změříš ji, ale pozná ji jeden řidič s tisíce. Takže uživatelsky k ničemu.

Navíc, zkoušel jsem akceleraci ze 70km/hod na zařazenou 6 na 110km a jasně lepší, než 1,2TSI.

Nakonec : když jsi venku z auta, nebo máš zvedlou kapotu, zvuk je samozřejmě charakteristický. Jak jsi ale uvnitř, nepoznáš NIC.
Dokonce se mi stalo, že jsem vezl našeho technika a když jsem se ho zeptal jaký motor mám pod kapotou, řekl 1,4 :-) protože podle zvukového projevu, prostě nepoznáš :-)

No, ale je to 3 hrnek :-)
9. 5. 2017 11:34
Re: Proovnání 1,2 TSI vs. 1,0 TSI
Díky. Jo, občas se nestačím divit :-)
9. 5. 2017 11:33
Re: Proovnání 1,2 TSI vs. 1,0 TSI
Původně jsem napsal obsáhlou reakci, ale smazala se mi a protože není můj sen trávit hodiny v diskuzích, už jen krátce :

V principu máš asi pravdu, ale k čemu mi je info o optimálních otáčkách, když řadím cca na 3.000ot (teda asi, protože řadím podle citu, takže to přesně nevím). Takže, pokud "optimální otáčky" jsou třeba do 4.000ot. stejně se tam nedostanu. Není to tedy "směroplatný" >:D

Důležitý je, jak motor skutečně jede a na to nepotřebuješ žádnou tabulku, ani graf.

Navíc : každý jezdíme jinak a moje dojmy byly z normální jízdy podle předpisů (plus minus), nebyl jsem blok provozu, ani zbytečně nejel rychle. Takže prostě normální rodinná jízda. A podle této zkušenosti říkám, že motor je lepší než 1,2TSI (dynamika, spotřeba) . Hluk je stejný jako u TSI - tedy téměř žádný.

Mimochodem, už jsem pár aut vystřídal a mám vyzkoušeno, že motor, který se "papírově" tváří, že je super, dokáže výrobce zabít špatnou převodovkou, nebo ho zabije řidič, špatným zajetím

>:D

Takže bych řekl, že jsou ty grafy a hodnoty.... >:D

Měj se, pěkný den.
9. 5. 2017 11:10
Re: Proovnání 1,2 TSI vs. 1,0 TSI
Jel jsem po dálnici s obsazeným autem 2 dospělí + 2 děti (pravda, neměl jsem plný kufr do chorvatska), ale bylo tam odhadem 100kg a dynamika byla v pohodě.
Pro úplnost po dálnici jezdím 140 tempomat + občas předjedu (mám rád body svoje body).

Určitě souhlasím, že jde o základní a nenároční cestování. Vždyť je to taky základní motor v nabídce. Kdo chce víc, a je náročnější jezdec, musí zvolit jiný motor.

Nemůžu ale souhlasit, že je 1,2TSI lepší. Mimochodem, po dálnici jsem jel asi 200km a občas jsem se přistihl u toho, že není možné podle zvukového projevu auta zjistit, že jde o 3 válec.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku