Škoda Fabia Combi Greenline: S tříválcem 1,2 TDI a spotřebou 3,4 l/100 km
Škoda Fabia Combi Greenline uspokojí požadavky zákazníku především v těch zemích, kde jsou vozidla s emisemi CO2 pod 100 g/km osvobozena od silniční daně. Na české řidiče tato skutečnost nemá žádný přímý dopad, kromě toho, že nová Fabia Greenline bude nejúspornějším modelem značky a jedním z nejúspornějších na trhu.
V nabídce Škody není Fabia Greenline žádnou novinkou, současně s faceliftem modelové řady se ale na ženevském autosalonu tato verze nepředstavila. Na trhy vstoupí inovované provedení o něco později a dostane nový motor 1,2 TDI. Tento tříválec o výkonu 55 kW se zatím dodává jen do Volkswagenu Polo BlueMotion, ve Fabii Greenline nahradí taktéž tříválcový 1,4 TDI (59 kW).
Doporučujeme |
Škoda Fabia: První jízdní dojmy (facelift) |
V případě malé Škody stojí nový agregát, společně se systémem start/stop a dalšími úpravami, za prolomením výše zmíněné hranice. Emise CO2 klesnou ze 109 na 89 g/km. V řeči srozumitelnějších čísel to znamená poměrně radikální snížení kombinované spotřeby z 4,1 na 3,4 l/100 km. Teoretický dojezd na jedu nádrž je tak 1320 km. Jako jediná značka na trhu navíc Škoda nabídne takto úsporné auto s karoserií kombi.
Na vybraných trzích (např. v Nizozemsku) je možné Fabii Greenline Combi s motorem 1,2 TDI objednávat už nyní. První auta budou dodána v září.
Stejný motor je i na českém trhu dostupný už nyní ve VW Polo BlueMotion (cena od 362.600,- Kč). SEAT Ibiza Ecomotive se zatím stále dodává s motorem 1,4 TDI o výkonu 59 kW.
Doporučujeme |
Test: Škoda Fabia Greenline – Tenká zelená linie |