Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Combi Greenline: S tříválcem 1,2 TDI a spotřebou 3,4 l/100 km

Diskuze (166)
Škoda Fabia Combi Greenline dostane stejně jako VW Polo BlueMotion nový tříválec 1,2 TDI v úsporném naladění. Od svého koncernového sourozence se ale bude lišit podstatnou věcí – bude jediným kombi na trhu s emisemi CO2 pod 100 g/km.

Škoda Fabia Combi Greenline uspokojí požadavky zákazníku především v těch zemích, kde jsou vozidla s emisemi CO2 pod 100 g/km osvobozena od silniční daně. Na české řidiče tato skutečnost nemá žádný přímý dopad, kromě toho, že nová Fabia Greenline bude nejúspornějším modelem značky a jedním z nejúspornějších na trhu.

V nabídce Škody není Fabia Greenline žádnou novinkou, současně s faceliftem modelové řady se ale na ženevském autosalonu tato verze nepředstavila. Na trhy vstoupí inovované provedení o něco později a dostane nový motor 1,2 TDI. Tento tříválec o výkonu 55 kW se zatím dodává jen do Volkswagenu Polo BlueMotion, ve Fabii Greenline nahradí taktéž tříválcový 1,4 TDI (59 kW).

Doporučujeme
Škoda Fabia: První jízdní dojmy (facelift)

V případě malé Škody stojí nový agregát, společně se systémem start/stop a dalšími úpravami, za prolomením výše zmíněné hranice. Emise CO2 klesnou ze 109 na 89 g/km. V řeči srozumitelnějších čísel to znamená poměrně radikální snížení kombinované spotřeby z 4,1 na 3,4 l/100 km. Teoretický dojezd na jedu nádrž je tak 1320 km. Jako jediná značka na trhu navíc Škoda nabídne takto úsporné auto s karoserií kombi.

Na vybraných trzích (např. v Nizozemsku) je možné Fabii Greenline Combi s motorem 1,2 TDI objednávat už nyní. První auta budou dodána v září.

Stejný motor je i na českém trhu dostupný už nyní ve VW Polo BlueMotion (cena od 362.600,- Kč). SEAT Ibiza Ecomotive se zatím stále dodává s motorem 1,4 TDI o výkonu 59 kW.

Doporučujeme
Test: Škoda Fabia Greenline – Tenká zelená linie

Diskuze (166)
30. 3. 2010 16:53
Re: Hmmm...
včera som schválne šiel z práce úsporným štýlom - teda nie že by som šiel pomaly (v noci sú cesty prázdne), ale proste rýchly rozbeh s rýchlym radením a potom udržovanie rýchlosti (na obchvate 90-100, v meste 50-60), dolu z kopca a dojazd do križovatky so zaradeným kvaltom a ubraným plynom a brzdenia a následného tlačenia na plyn. Mám to asi 24 km, výsledná priemerná spotreba bola 3,9 litra. V plnej premávke pri bežnej jazde to je okolo 5-5,5 litra. Hodne veľký rozdiel.
Avatar - gld
30. 3. 2010 16:42
Re: Hmmm...
jazdiť úsporne sa dá určite aj bez preskakovania...úsporne ale nie rekordne ;-)
30. 3. 2010 13:12
Re: testik
Tak nejak jsem to ocekaval... a proto bych s dovolenim zustal u benzinu ;-) :yes:
Avatar - iudex
30. 3. 2010 09:04
Re: pomaly rozjezd nerovna se nizka spotreba
No ja jazdím velmi podobne a s jedným autom som presne na hodnote podla TP a s druhým pri rovnakom sposobe jazdy o liter vyssie ako TP... 8-s Pod priemer som sa (nerátajúc jednotlivé jazdy, ale systém nádrz-nádrz) este nedostal ani s jedným.
30. 3. 2010 06:44
Re: testik
...naštartovaný motor... ;-) >:-[]