Škoda Fabia Monte Carlo: Nové fotografie ze Ženevy, české ceny
Oficiální premiéra se odehrála v sobotu 22. ledna 2011 v rámci jubilejního 100. ročníku Rally Monte Carlo, kdy šéf Škody Winfried Vahland představil tuto novou limitovanou edici. Autosalonová premiéra proběhla minulý týden v Ženevě.
První objednávky provedení Monte Carlo, které přichází u příležitosti 110 let působení mladoboleslavské automobilky v motoristickém dění, přijímají prodejci značky Škoda už od pondělí 24. ledna 2011.
Design na prvním místě
Kdo chce výkonnou Fabii, ten musí jít pro RS. Komu stačí efektní vzhled, ten je u řady Monte Carlo na správné adrese.
Změny nejsou ani zdaleka jen kosmetické. Ceny přitom nerostou do astronomických výšin. Leckterý tuner bude možná mile překvapen, jak snadno lze dostat z Fabie "něco jiného".
Pozadí hlavních a mlhových světlometů jsou zabarvena černě, ve stejném odstínu je nalakován rámeček mřížky chladiče a vnější zpětná zrcátka. Černá je také střecha i se zadním spoilerem a 16palcová kola z lehké slitiny v designu Comet, na nichž jsou použity pneumatiky o rozměru 205/45 R16. Sportovní charakter modelu Fabia Monte Carlo dotvářejí standardně dodávaný sportovní podvozek a skla s vyšším stupněm tónování v zadní části vozu, tzv. SunSet.
Interiér z RS
Interiér je shodný se sportovní verzí RS.
Přesně nastavitelná přední sportovní sedadla poskytují řidiči dobré boční vedení.
Alternativou k černému čalounění je na přání dodávané provedení s červenými středovými plochami sedadel.
Malý kožený paket zahrnuje kožený potah tříramenného sportovního volantu, hlavice řadicí páky a madla ruční brzdy s červeným obšitím.
Přední prahy zdobí prahové lišty, pedály potom ušlechtilá ocel s protiskluzovými pryžovými ploškami.
Efektní barevné kombinace
Paleta barev byla sestavena s ohledem na charakter vozu a střechu lakovanou výhradně v černé barvě.
Akční model Fabia Monte Carlo je možné pořídit ve dvou základních odstínech bílá Candy a červená Corrida, v metalických barvách stříbrná Brilliant, černá Magic, šedá Anthracite, béžová Cappuccino a ve speciálním laku žlutá Sprint.
Volitelně jsou v nabídce černě lakovaná 17palcová kola (+3.100,-Kč) v designu Trinity, naopak podélný střešní nosič se pro model Fabia Monte Carlo nenabízí.
Známé motory
Paleta zážehových motorů na českém trhu obsahuje dvě výkonové varianty benzinového motoru 1,2 TSI a tři verze turbodieselu 1,6 TDI CR.
Všechny motorizace jsou nabízeny s manuální pětistupňovou převodovkou.
Na vybraných trzích budou dodávány i varianty s tříválcovými motory 1,2 HTP se 44 resp. 51 kW, 1,2 TDI (55 kW).
Ceny
Škoda Fabia Monte Carlo vychází ze stupně výbavy Ambiente.
První cena Fabie Monte Carlo 1,2 TSI (63 kW) činí 319.900,-Kč (po započtení bonusu TSI Start), silnější provedení se 77 kW přijde na 354.900,- Kč.
Turbodiesely jsou nabízeny za 384.900,-Kč (55 kW) až 435.900,-Kč (77 kW). Rozdíl v ceně Ambiente a Monte Carlo činí 55.000,-Kč, za to ale dostanete originální vzhled a výbavu navíc v podobné ceně.
Součástí standardní výbavy provedení Monte Carlo je i manuální klimatizace a autorádio Blues s přehrávačem CD i MP3.
Škoda Fabia Monte Carlo - přehled motorů a cen (leden 2011) | |||||
Motor | 1,2 TSI | 1,2 TSI | 1,6 TDI CR | 1,6 TDI CR | 1,6 TDI CR |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 1197 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 63/4800 | 77/5000 | 55/4000 | 66/4200 | 77/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/1500-3500 | 175/1550-4100 | 195/1500-2000 | 230/1500-2500 | 250/1500-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 177 | 191 | 166 | 176 | 188 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 10,1 | 14,1 | 12,6 | 10,9 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 5,2 | 5,3 | 4,2 | 4,2 | 4,2 |
Cena Monte Carlo [Kč] | 319.900,- | 354.900,- | 384.900,- | 415.900,- | 435.900,- |