Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Monte Carlo: Nové fotografie ze Ženevy, české ceny

Ondřej Láník
Diskuze (199)
Kdo chce výkonnou Fabii, ten musí jít pro RS. Komu stačí efektní vzhled, ten je u řady Monte Carlo na správné adrese.

Oficiální premiéra se odehrála v sobotu 22. ledna 2011 v rámci jubilejního 100. ročníku Rally Monte Carlo, kdy šéf Škody Winfried Vahland představil tuto novou limitovanou edici. Autosalonová premiéra proběhla minulý týden v Ženevě.

První objednávky provedení Monte Carlo, které přichází u příležitosti 110 let působení mladoboleslavské automobilky v motoristickém dění, přijímají prodejci značky Škoda už od pondělí 24. ledna 2011.

Design na prvním místě

Kdo chce výkonnou Fabii, ten musí jít pro RS. Komu stačí efektní vzhled, ten je u řady Monte Carlo na správné adrese.

Změny nejsou ani zdaleka jen kosmetické. Ceny přitom nerostou do astronomických výšin. Leckterý tuner bude možná mile překvapen, jak snadno lze dostat z Fabie "něco jiného".

Pozadí hlavních a mlhových světlometů jsou zabarvena černě, ve stejném odstínu je nalakován rámeček mřížky chladiče a vnější zpětná zrcátka. Černá je také střecha i se zadním spoilerem a 16palcová kola z lehké slitiny v designu Comet, na nichž jsou použity pneumatiky o rozměru 205/45 R16. Sportovní charakter modelu Fabia Monte Carlo dotvářejí standardně dodávaný sportovní podvozek a skla s vyšším stupněm tónování v zadní části vozu, tzv. SunSet.

Interiér z RS

Interiér je shodný se sportovní verzí RS.

Přesně nastavitelná přední sportovní sedadla poskytují řidiči dobré boční vedení.

Alternativou k černému čalounění je na přání dodávané provedení s červenými středovými plochami sedadel.

Malý kožený paket zahrnuje kožený potah tříramenného sportovního volantu, hlavice řadicí páky a madla ruční brzdy s červeným obšitím.

Přední prahy zdobí prahové lišty, pedály potom ušlechtilá ocel s protiskluzovými pryžovými ploškami.

Efektní barevné kombinace

Paleta barev byla sestavena s ohledem na charakter vozu a střechu lakovanou výhradně v černé barvě.

Akční model Fabia Monte Carlo je možné pořídit ve dvou základních odstínech bílá Candy a červená Corrida, v metalických barvách stříbrná Brilliant, černá Magic, šedá Anthracite, béžová Cappuccino a ve speciálním laku žlutá Sprint.

Volitelně jsou v nabídce černě lakovaná 17palcová kola (+3.100,-Kč) v designu Trinity, naopak podélný střešní nosič se pro model Fabia Monte Carlo nenabízí.

Známé motory

Paleta zážehových motorů na českém trhu obsahuje dvě výkonové varianty benzinového motoru 1,2 TSI a tři verze turbodieselu 1,6 TDI CR.

Všechny motorizace jsou nabízeny s manuální pětistupňovou převodovkou.

Na vybraných trzích budou dodávány i varianty s tříválcovými motory 1,2 HTP se 44 resp. 51 kW, 1,2 TDI (55 kW).

Ceny

Škoda Fabia Monte Carlo vychází ze stupně výbavy Ambiente.

První cena Fabie Monte Carlo 1,2 TSI (63 kW) činí 319.900,-Kč (po započtení bonusu TSI Start), silnější provedení se 77 kW přijde na 354.900,- Kč.

Turbodiesely jsou nabízeny za 384.900,-Kč (55 kW) až 435.900,-Kč (77 kW). Rozdíl v ceně Ambiente a Monte Carlo činí 55.000,-Kč, za to ale dostanete originální vzhled a výbavu navíc v podobné ceně.

Součástí standardní výbavy provedení Monte Carlo je i manuální klimatizace a autorádio Blues s přehrávačem CD i MP3.

Škoda Fabia Monte Carlo - přehled motorů a cen (leden 2011)
Motor1,2 TSI1,2 TSI1,6 TDI CR1,6 TDI CR1,6 TDI CR
Převodovka5M5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]11971197159815981598
Válce/ventily4/24/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/480077/500055/400066/420077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/1500-3500175/1550-4100195/1500-2000230/1500-2500250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]177191166176188
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,114,112,610,9
Komb. spotř. [l/100 km]5,25,34,24,24,2
Cena Monte Carlo [Kč]319.900,-354.900,-384.900,-415.900,-435.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (199)
Avatar - Barrichello
21. 3. 2011 11:28
Re: MonteCarlo za 14,1 s
Ty výkonové parametry V10 TDI nidko nepopírá.
Sám ten servisman říkal že výkonově špička. O tom žádná a já nejsem z těch kdo popírá fakta. Souhlasím.

Ale jako ojetina to fakt není ideální auto. Je to ležák. Podívej se na ceny - [odkaz]

To je samo o sobě hodně vypovídající fakt.
"Luxusní auto" s výbavou, naftou atd, navíc v čr relativně oblíbené VW, a stojí stejně jako V8 benzíny dalších zanček. Proč?
No protože po návětěve servisu to s váma sekne, při nákupu musíte mí tak 160 táců rezervu. Jinak si víš kde.
[odkaz]

Ale veřejně se o tom nemluví, oni přiznivci VW ty neúspěchy neradi slyší.
Ale tím že ryjou do ostatní fandů jiných zanček, my logicky tyto neúspěchy sbíráme.
Každý kdo nefandí prémii už totiž dávno hraje takovou tajnou bojovou hru - jmenuje se POZNEJ svého NEPŘÍTELE.

Až začnou fanatici chrlit informace jak je koncern super a vše zalité slunce, nejlepší a dokonalé, tak se ta dokonalost snadno připomene. osobně nezanm fandu jiného koncernu, jiné zančky než VW, který by tvrdil že ty vozy sou dokonalé.
Tady je takových fnadů několik, nebudu jemnovat, víš o koho jde.

No a ono to opravdu není jen VW V10 TDI co nebylo dokonalé.
Spolehlivost touranů, o tom sou na netu taky dobré story a nejen na netu.
A další a další.

Spotřebu sem vůbec nezminoval.

Pokud bysme zaútočili na spotřebu, no tak tak má velké problémy i Porsche a další prémie. Viz článek o Panameře.
Jistě srovnávám tabulky, za to sem napadán, ale ty tabulky krásně demonstrují že to etalon nízké spotřeby není a skvělého zrychlení taky ne.

Ano spoustě lidem to nevadí, oni kupují Porsche, chtějí tu značku anebo se jim líbí design.
Jenže příklad Mercedesu z 90 let ukázal, že lidi co kupovali pouze zančku se azvedenou historií začly rychle utíkat, při problémech a sekách, které ty mercedesy ze slavného období měly.
V USA měl MB zančné problémy s odlivem zákazníků kvli kvalitě, utekly k Lexusu, BMW, jaguaru, Infinniti a Cadillacu.
Pak je těžko získával zpět ztracenou důvěru.

Avatar - white label
18. 3. 2011 13:41
Re: MonteCarlo za 14,1 s
Ale je třeba umět diferencovat a ne zobecňovat, což je fenomén tohoto webu. je třeba vidět nejen neúspěchy, ale i úspěchy, nejen minulost, ale i přítomnost.
V10 TDI byl (z hlediska poruchovosti) obvykle problémový motor, byla to i jakási slepá ulička (podobně jako systém PD vůbec) k dnešním špičkovým V12 a V8 TDI. Ale nesmíš zapomenout taky na druhou stránku věci, a to je fakt, jaký (ve své době) přinesly výkonové parametry (zejména krouťák) tohoto dieselu "respekt" koncernu VW, co se dieselů v osobních vozech týče. Mít nejvýkonější diesel vůbec, myslím tehdy v sériovém osobním voze (pro V12TDI platí s rezervou dodnes), něco znamená, i když zadarmo to určitě není.
Já jsem se svezl s V10 TDI v Touaregu hned po jeho premiéře (hodně mě to svezení lákalo) a měl jsme z toho motoru smíšení pocity už tehdy a kromě relativně brutálního zátahu 750Nm (na tehdejší dobu něco) mně příliš nepřesvědčil, mám na mysli kultivovanost a spotřebu.
Já ale nebyl ta správná cílová skupina zákazníků pro tuhle motorizaci, přesto těch, co chtěli image nejsilnější dieselu v autě jakým byl (tehdy) nový Touareg bylo (v Evropě) poměrně dost, takže on ten neúspěch V10 TDI v Touaregu je docela relativní. Prostě lidi co podobné "nej" chtějí (tady a teď) a mají na to, neřeší "detaily" jako spotřeba, poruchovost, srovnatelná kultivovanost apod., což je nediskusní realitu trhu.
A proč řešit jen nedokonalou minulost (V10TDI), když tu máme dokonalou přítomnost - V8 TDI. Svezte se s tím motorem v nové A8čce a řekněte mi jediný vážnější důvod, proč dát před ním přednost benzínové A8 se stejným počtem válců?
Avatar - Barrichello
18. 3. 2011 13:02
Re: MonteCarlo za 14,1 s
Tak to sem rád, že potvrzuješ má slova ohledně V10TDI a zkušenosti jiných :yes:
Avatar - Barrichello
18. 3. 2011 12:58
Re: MonteCarlo za 14,1 s
při dnešních cenách ano.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 3. 2011 21:05
Re: MonteCarlo za 14,1 s
Jasně, česká blbost sahá mnohem dál než jen k autům ;-)