Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia: Nové ceny jsou o 20 tisíc nižší, začínají na 229.900,- Kč

Diskuze (143)
Škoda zlevnila nejprodávanější model na českém trhu ve srovnání s akcí Edition 08 o 20 tisíc Kč a zároveň z nabídky zmizelo základní provedení Fabia. Pětidveřovou Fabii Classic tak lze nyní pořídit od 229.900,- Kč.

Základem je nyní provedení Classic, které obsahuje ABS, MSR, čtyři airbagy, posilovač řízení, přípravu na autorádio nebo dělená zadní sedadla. Výbavu rozšířil pouze Funkční paket, který obsahuje otevřené odkládací schránky za zadními podběhy, pružná odkládací schránka, 2 sklopné háčky, odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, výklopnou odkládací schránku pod sedadlem řidiče a spolujezdce, schránku na brýle a víko odkládací schránky spolujezdce s osvětlením. U Fabie Classic jsou standardem tónovaná skla, zatímco u Octavie Classic za ně musíte připlácet 4.900,-Kč.

S karoserií hatchback začíná Classic na 229.900,- Kč, Combi je o 20 tisíc Kč dražší. Nejlevnější turbodiesel 1,4 TDI (51 kW) stojí ve výbavě Classic 324.900,- Kč.

Ambiente přidává centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhovky, ochranné dveřní lišty, multifunkční displej a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Příplatek proti verzi Classic činí 15 tisíc Kč.

Do zřejmě nejprodávanější verze výbavy pořídíte klimatizaci za 20 tisíc korun, za základní rádio Beat dáte 4.500,-Kč, dvouDINové Dance s CD a MP3 přehrávačem stojí 8.000,-Kč, ovládání na sloupku volantu přijde na další 3.000,-Kč.

Škoda Fabia - nové ceny benzinových motorizací (říjen 2008)
Zážehové motory1,2 HTP1,2 12V HTP1,4 16V1,6 16V1,6 16V (A)
Zdvihový objem [cm3]11981198139015981598
Válce/ventily3/23/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/560077/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800153/3800153/3800
Max. rychlost [km/h]155163174190185
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,514,912,310,111,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,96,56,97,6
Cena Classic [Kč]229.900,-244.900,-274.900,-299.900,-344.900,-
Cena Ambiente [Kč]244.900,-259.900,-289.900,-314.900,-359.900,-
Cena Sport [Kč]279.900,-294.900,-324.900,-349.900,-394.900,-
Cena Elegance [Kč]-309.900,-339.900,-364.900,-409.900,-

Výbava Sport rozšiřuje Ambiente o 15palcová litá kola, přední sportovní sedadla, tříramenný volant potažený kůží (stejně jako hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy), projektorové halogenové světlomety, automatickou klimatizaci Climatic, 2dinové autorádio s CD a MP3 a Maxi DOT. Příplatek za tuto výbavu je vcelku příznivých 35 tisíc Kč.

Stejně jako Sport, i Elegance vychází z Ambiente. Na rozdíl od Sport má například tempomat, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory nebo ASR. Chybí naopak sportovní sedadla a sportovní tříramenný volant. Elegance je proti verzi Sport dražší o dalších 15 tisíc Kč.

Škoda Fabia - nové ceny dieselových motorizací (říjen 2008)
Vznětové motory1,4 TDI PD (51 kW)1,4 TDI PD (59 kW)1,4 TDI PD DPF (59 kW)1,9 TDI PD1,9 TDI PD DPF
Zdvihový objem [cm3]14221422142218961896
Válce/ventily3/23/23/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/400059/400059/400077/400077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/1600-2800195/2200195/2200240/1800(240/1900)240/1800(240/1900)
Max. rychlost [km/h]163172172190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,813,213,210,810,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,64,84,95,1
Cena Classic [Kč]324.900,-339.900,-355.900,-359.900,-375.900,-
Cena Ambiente [Kč]339.900,-354.900,-370.900,-374.900,-390.900,-
Cena Sport [Kč]374.900,-389.900,-405.900,-409.900,-425.900,-
Cena Elegance [Kč]389.900,-404.900,-420.900,-424.900,-440.900

Na seznamu příplatků se z bezpečnostní výbavy objevuje deaktivace airbagu spolujezdce (+ 1.500,- Kč), signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech (+ 1.700,- Kč), okenní airbagy, (+ 7.000,- Kč), ESP (+ 15.000,- Kč), nebo přední mlhovky s přisvícením do zatáček (+ 2.500,- Kč). Paket pro špatné cesty vyjde na 4 tisíce Kč.

Diskuze (143)
28. 10. 2008 02:41
Re: Kazdy nech si kupi co mu rozum veli
Vyborne! presne toto jsem chtel napsat ;-) je videt ze fabie je porad draha. Proste za stejnou cenu mozna i nizsi muzes mit neco lepsiho :yes: Ovsem ten zadek clia grandtour me prijde hodne osklivej, ale to se v teto cenove kategorii neresi. Za min penez dostanes vic muziky, tak zapomen na fabii
27. 10. 2008 07:11
Re: DESIGNOVY LOWEND
Cilem Fabie 2 bylo alespon navazat na prodeje Fabie 1.
Mesicni prodeje jsou zavadejici. Sleduj kvartaly, nebo prodeje rocni. Mnohem jednodussi je sledovat rocni prodeje, maji vyssi vypovednou hodnotu.
Pokud chces diskutovat o prodejich, mel by ses s nimi nejdriv poradne seznamit.
Fabia se zacala prodavat v prosinci 1999. Za prvni rok se hned prodal cca stejny pocet Fabii jako Felicii (21974Fa, 22242Fe). Hned v druhem roce prodeju Fabia polozila Felicii na lopatky (23142Fa, 10983Fe).
Tvrdis, ze rok 2005 byl pro Fabii vrcholem. Znovu se mylis. Vrcholem prodeju Fabie byl rok 2002, kdy se prodalo 52375ks. Obrovske a absolutne neudrzitelne cislo. Od roku 2002 se cesky automobilovy trh zacal menit.
Transformace trhu vyvrcholi okolo r. 2012, kdyz se trhovy podil Skody zacne stabilizovat na 20%25%.
K tvemu poslednimu odstavci. V mem prvnim prispevku nenajdes slovo "hnus". Pokud si ho znovu a POZORNE prectes, poznas, ze srovnavam vzhled v porovnani s konkurenci (Corsa, Grande Punto, Fiesta). Kdyz si je postavis vedle sebe, Fabia vystupuje z rady velmi negativne.
To same plati k tve dalsi narazce. Precti si prispevek, na ktery narazis, znovu a POZORNE. Pisi, ze obe Fabie jsou si TECHNICKY velice podobne, ne-li stejne.
Avatar - chlapecx
27. 10. 2008 01:16
Re: DESIGNOVY LOWEND
šak právě proto, že nejdou s cenou tak rychle dolů a proto, že se vyrovnává českej trh pokřivenej velkým podílem škody, jsou to čísla slušná....
a fabia v tom cca roce 2002 a na koneci roku 2006 měla přes 2000 aut/měsíc,. nemůžeš to srovnávat s rokem 2005, kde byl vrchol fabieI a anvíc proti mýmu měsíčnímu průměru mi cpeš průměr celoroční.. tam bych to už vůbec neviděl drasticky, prostě vyrovnávání trhu...
při přechodu z feldy na fabii nebylo velký a skkový nastartování, zonvoa ti říkám, felicia končila 3 roky po nástupu fabie... 2 roky oficiálně, a něco se taky doprodávalo že...
vedení školdy to vidí poddobně, a oni to mají spočítaný dobře, proto ji udělali méně kvalitní, vděli, že musej jít s její cenou radikálně dolů... a ještě to půjde, sice nyní překopali výbavy a ceníky, ael to ještě není konec, vsadím svoje botry, že do jara stojí základní fabie rovných 200 000...

a na začátku příspěvku si protiřečíš.. prvně je to neprodejný hnus, a najednou jsou ta auta vlastně absolutně totožná, tak si vyber, co že to chceš
26. 10. 2008 23:23
Re: DESIGNOVY LOWEND
pro tebe stabilni prodeje 2000ks/m. Ja to vidim jako cca -30% oproti Fabii 1. Napr. v 2005 se prodalo pres 32000ks.
Fabia2 je vlastne jen vetsim Faceliftem prvni rady. Technicky si jsou velice podobne, ne-li stejne. Zde nemuzeme cekat na nastartovani prodeju jako tomu bylo u prechodu z Felicie na Fabii. Ocividne vedeni Skody to vidi podobne.
NESTACI JEN MYSLET
Avatar - chlapecx
26. 10. 2008 19:25
Re: DESIGNOVY LOWEND
ano automobilový trh se hodně vyvinul za poslední rok to ano, taky ale dlužno dodat, jakcí nástuopci světových aut stejný třídy jako fabie přišli.. do dob před jejich nástupem měla fabia jednoho vážnějšího konkurenta...
nyní ty auta všechy tak povyrostly a tak uzpůsopbily cenu, že fabia je jasně na chvostu, to ano....
zvyšování kupní síly lidí platilo, dokud jedna chytrá vláda nezačala zmrazovat lidem mzdy a zvyšovat daně (za mocnýho řevu, jak je snižuje) se podívej, co a o kolik zdražilo a jaká byla inflace před 2 roky a jaká je nyní, byla kolem 2%, nyní je kolem 8-9% to hovoří jasnou řečí)

tvrzeí netřeba podkládat čísly... čísla si najdeš i na tomto serveru.. to, že stále se měšíčně prodá kolem 2000 fabií, je realita a je mi fuk, kdo je kupuje, důležitý je, že se prodaj... číslo kolem 2000 je pro fabii DLOUHODOBĚ stabilní číslo a úplně stejnými čísly se prodávala Fabia I, takže by ti škarohlídi měli začít myslet a ne jen stále zaslepeně stříkat ony jedovaté sliny....

a to, že za první 2 roky se Fabia I rozhodně neprodávala tak dobře, jak fabia II, nemá taky cenu diskutovat.... Protože zde jsou dva důvody, které tomu, kdo má selský MOZEK, jsou jasné:
1) skladba motorů, jestli si někdo myslí, že nový auto, s designem, jaký tehdy měla fabbiaI, šlo na dračku, i když jeho základní motor byl mizerný 1,4 MPI, s dražší pojistkou, tak mu taky doporučuju placku na čelo... to samé pak motor 1,0 MPI/37kW, ten stáhli snad bleskově, jak mizerným motorem byl.... nástupcem je HTP a to nástupcem velice slušný, a dokud fabie I neměla slušný na tuto třídu v tý době dostatečný motor, v objemu 1,2,tak do té doby se prostě neprodávala...
2) druhý důvod s tím úzce souvisí, ty dva roky totiž byly ve znamení souběhu prodeje s MNOHEM populárnější a oblíbenější škodou FELICIA a ta jak známo měla motory 40 a 50 kW 1,3 takže se vešly do nejnižší sazby pojištění, felicia byl osvědčený model, který jasně měl před Fabií přednsot.

takže STAČÍ MYSLET >:-[]