Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia RS je v TOP5 nejvíce kradených modelů v Německu

Diskuze (32)
Loni bylo v Německu ukradeno celkem 37 tisíc pojištěných aut a motorek, zmizelo tedy jedno z 2500 vozidel. „Nejoblíbenější“ je mezi zloději VW Transporter, vysoké počty kradených aut mají dále starší dieselové VW a Audi ale i Škoda Fabia RS.

Statistika krádeží aut za rok 2008 vypracovaná německým svazem pojišťoven GDV byla kvůli náročnosti zpracování dat zveřejněna až nyní, v závěru října. Počty krádeží se ve srovnání s předchozím rokem příliš nezměnily (-3,3 %) dlouhodobá tendence je ale ke štěstí majitelů aut sestupná. V roce 2008 bylo v Německu ukradeno 37.261 vozidel s pojištěním proti krádeži, z toho 16.134 osobních automobilů. Ještě před pěti lety to byl ale dvojnásobek a v první polovině 90tých let bylo v Německu ročně ukradeno až přes 100 tisíc osobních aut.

Nejméně jistí si mohou být obyvatelé a návštěvníci Berlína, který statistiku vede s počtem 2,6 krádeží na 1000 pojištěných aut (celoněmecký průměr je 0,5). Následuje Hamburg (1,4) a Braniborsko (1,2), nad průměrem dále leží všechny nové spolkové země. Naopak nejméně krádeží je v přepočtu v Bavorsku a Bádensku-Württembersku.

Ve statistice značek první příčky obsahují v absolutních i relativních číslech domácí značky. Pořadí v přepočtu na tisíc pojištěných aut je Porsche (1,5), Audi (0,9), Volkswagen (0,9), BMW (0,8) a pátý je Ssangyong (0,7) těsně následovaný Trabantem. V žebříčku jednotlivých modelů s přehledem vedou VW Caravelle/Multivan 2,5 TDI a Porsche Cayenne Turbo. Často se dále kradou dieselové BMW X5/X6, Škoda Fabia RS a různé modely VW a Audi se starším motorem 2,5 TDI. Kromě Fabie RS je na čele statistiky také zastoupena Škoda Octavia RS. Každé z 15 nejčastěji kradených aut převyšuje alespoň desetinásobně celoněmecký průměr.

Přehled 15 nejčastěji kradených aut v Německu podle GDV
Poř.značka, model, motor (typ)krádeže na 1000 autprůměrná škoda [Euro]
1.VW Caravelle, Multivan 2,5 TDI13,217.552
2.Porsche Cayenne Turbo (9PA)12,781.894
3.BMW X5/X6 3,0d (E70)8,451.281
4.Škoda Fabia 1,9 TDI RS7,812.070
5.VW Golf IV 1,9 TDI7,111.300
6.BMW X5/X6 3,0sd (E70)6,950.170
7.Audi A6 2,5 TDI (4B)5,910.621
8.Porsche Cayenne 4,5 (9PA)5,861.244
9.VW Golf IV 2,8 VR6 syncro (1J)5,68.933
10.VW Corrado (53i)5,35.226
11.Škoda Octavia RS 1,8T5,31.345
12.VW Passat Variant 2,5 TDI 4Motion (3BG)5,212.709
13.VW Passat V6 2,5 TDI (3B)5,110.545
14.BMW M3 (E46)5,030.051
15.Audi A6 2,5 TDI quattro (4B)5,015.342
Průměr všech modelů v Německu0,510.891

Diskuze (32)
30. 10. 2009 20:09
Re: Zlatej Renault
Vysvetľuj indiánovi niečo česky... >:D ;-)
30. 10. 2009 20:05
Re: Zlatej Renault
Nájdi mi Japonca, čo sa vyrovná novému Grand Scenicu DCi v priestore, pohodlí, variabilite, odkladacích priestoroch a cene náhradných dielov, a tá predvádzačka nebude stáť viac ako 20 tis. Eur. ;-)
30. 10. 2009 15:54
Re: stari dorbri japonci
To co popisujes je nejspis vyjmka potvrzujici pravidlo. Jinak kdybys chtel do auta jakykoliv zabezpeceni ktery te napadne, napis mi SZ, tot muj byznys :-)
30. 10. 2009 15:47
Re: Zlatej Renault
Pokud jde ciste jen o penezenku a strach z kradeze, kup japonce predvadecku (= cena novyho rencka) a mas oboje - spolehlivost a klid v dusi ;-)
29. 10. 2009 20:56
Re: Zlatej Renault
Logiku do tejto diskusie si priniesol Ty, tak sa jej zas tak rýchle nezbavuj... >:D
Japonci nie sú dosť logickí pre moju peňaženku...