Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Favorit
V příručkách a katalozích náhradních dílů jsou také zmínky o levném Favoritu 115 S. Do sériové výroby se však nedostal. „Z jednoho auta s tímhle motorem jsme vytvořili koncept Favorit Tremp,“ vzpomíná dnes Stanislav Cinkl, tehdejší šéf montáže prototypů.
Na burze v Sedlčanské kotlině jsme v červenci objevili několik obchodníků s díly. Ceny bývají příznivé, výběr omezený.
Škoda Favorit
87
Fotogalerie

Škoda Favorit po 30 letech: Milionář kráčí do penze

Letos uplyne 30 let od ukončení výroby Škody Favorit a Forman. Věkově si tak nárokují přijetí do registru historických vozidel, na venkově jsou to však běžná auta. Okolní svět se změnil, přesto jim vyhynutí nehrozí – budoucnost má několik směrů.

Když se na podzim 1987 před netrpělivým národem konečně představila moderní Škoda Favorit s motorem uloženým vpředu napříč a pohonem předních kol, zahájila dodnes trvající éru praktických malých škodovek. Tehdejší sdělovací prostředky ji porovnávaly dokonce i s golfem. Její design vytvořilo světoznámé italské studio Bertone. Pozdější modernizaci zajistil Volkswagen a favorit se stal základem pro felicii. Ta následně jako první škodovka uvedla do výroby airbagy, ABS, klimatizaci, šestnáctistovku či vznětový motor.

Vyspělý a konstrukčně jednoduchý favorit jí předal žezlo přesně před třiceti lety. Za tu dobu se mu změnilo zázemí – na silnicích je sice stále početně zastoupen, jenže spousta vozů začíná chřadnout a servisních možností každým rokem ubývá. Na budoucnost favoritu jsme se podívali spolu s odborníky.

Ze silnic jen tak nezmizí

Když jsme před týdnem prozkoumali tuzemské inzertní nabídky ojetin, našli jsme v nich celkem 34 favoritů a formanů. Tenhle kdysi hojně rozšířený model se dá aktuálně pořídit v cenovém rozpětí od legračních deseti tisíc až po podstatně sebevědomějších 140.000 Kč.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!