Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Karoq oficiálně: Nástupce Yetiho se představuje ve Stockholmu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 5. 2017 • 14:54
49
102
Zobrazit náhledy (49)
Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq skka60Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq
Očekávaný následník Yetiho je tu. Vypadá svébytně a mohutně, i když neměří ani 4,4 m. Nabídne pět verzí motorů a pohonu všech kol se nevzdává.

Menší SUV od Škodovky se vzdalo jména sněžného muže a přichází s módním „q“ na konci. Kolem názvu už bylo hodně diskusí... Špionážní snímky i videa Karoqu naznačovaly, že nepůjde pouze o Seat Ateca s jinými konci a skutečnost taková opravdu je. Příď dvěma dvojicemi světel volně navazuje na větší Kodiaq, spodní jsou mlhová. Zajímavě působí efektně zakončená spodní hrana bočních oken před D-sloupkem. „Skleník“, jaký měl Yeti, se ale nekoná. Karoq vypadá robustně a mohutně, má krátké převisy, spoustu prolisů a hran a ostře ukončenou záď. Je 4382 mm dlouhý, 1841 mm široký a 1605 mm vysoký.

Motory a převodovky

Novinku pohání celkem čtyři přímovstřikové motory. Pokud počítáme i výkonové verze, je jich pět: dva zážehové TSI a tři TDI, žádný atmosférický agregát už portfolio nezahrnuje. Taková je doba, stejně jako přítomnost start-stopu bez výjimky. Tříválec 1.0 TSI má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 N.m. Silnější čtyřválec 1.5 TSI (110 kW/150 k, 250 N.m) disponuje vypínáním poloviny válců, což šetří palivo. Naftový 1.6 TDI (85 kW/115 k, 250 N.m) doplňují dva dvoulitry. Slabší dává 110 kW (150 k) a 340 N.m. Nejostřejší 2.0 TDI (140 kW/190 k, 400 N.m) má výhradně pohon všech kol a sedmistupňovou dvouspojku.

Škoda Karoq – technické údaje zážehových verzí
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI
Převodovka/pohon 6M/přední 6M/přední
Zdvihový objem [cm3] 999 1498
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 85/- 110/-
Točivý moment [N.m/min-1] 200/- 250/-
Maximální rychlost [km/h] 187 204
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6 8,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,2 5,1

K ostatním jednotkám se dodává v základu šestistupňová manuální převodovka, sedmirychlostní DSG pak coby alternativa. Škoda je zatím skoupá na přesnější údaje, nicméně ty dostupné (a zatím předběžné) uvádíme v obvyklé tabulce. V případě 1.5 TSI vyřazuje řídicí jednotka systému Active Cylinder Management Technology (ACT) druhý a třetí válec, dokáže uspořit až půl litru benzinu a funguje do u nás legálních dálničních rychlostních limitů. Parkovací brzda je výhradně elektromechanická.

Škoda Karoq – technické údaje vznětových verzí
Motor 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Převodovka/pohon 6M/přední 6M/přední (4x4) 7DS/4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 85/- 110/- 140/-
Točivý moment [N.m/min-1] 250/- 340/1700-3000 400/1700-3250
Maximální rychlost [km/h] 188 207 (196) 211
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,7 8,9 (8,7) 7,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 4,5 4,4 (5,0) 5,3

Šasi

Podvozek má rozvor 2638 mm, ale pozor, jen u verzí s předním pohonem. Čtyřkolky disponují vzdáleností o 8 mm kratší. Přední náprava McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny je umístěna v ocelovém pomocném rámu. Výrobce se zmiňuje o čtyřprvkové zadní s podélnými rameny a trojicí příčných ve variantách s pohonem všech kol. Ten tradičně obstarává elektronicky řízená mezinápravová lamelová spojka s patřičnými snímači. O povinném ABS a protiprokluzu ASR se nemá cenu příliš dlouze rozšiřovat, Karoq má i elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, která přibrzdí protáčející se kolo, dále pak pomocníky při šplhání do kopců a naopak sešupu z nich.

Od výbavového stupně Ambition se nabízí volba jízdního profilu v pěti režimech: Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (jen pro 4×4). Mód Offroad, který zlepšuje trakci, mají také pouze čtyřkolky, nicméně v lehčím terénu se určitě neztratí. Současně dodávané adaptivní tlumiče DCC (u 1.5 TSI a 2.0 TDI Ambition 4x4) nabízejí trojici nastavení šasi (Dynamic, Normal a Sport). Kompaktní SUV používá litá kola o průměru 16 a 17 palců, za příplatek jsou další 17-19palcová. Rozchod činí 1576, respektive 1541 mm (u 4x4). Mimo zpevněné cesty pomohou i klasický paket pro špatné cesty a plastové lemy blatníků.

video

Asistenty

Asistenční systémy zastupují adaptivní tempomat s automatickým brzděním, udržováním rychlosti a odstupu od vozidel, rozpoznávání čelních kolizí i s chodci, parkovací asistent včetně vyjíždění z místa, hlídače mrtvého úhlu, únavy řidiče, udržování v pruhu, čtení dopravních značek a další...

Přední světlomety mohou být od výbavy Ambition full-LED, diodové prvky mají standardně koncové reflektory, které září svým typickým tvarem písmene C. Moderní světelnou technikou disponují i mlhovky, tady je ale opět nutné investovat navíc. Škoda hodlá nabízet i samočinné přepínání hlavních reflektorů.

Uvnitř

Výrobce slibuje v interiéru spoustu místa. Zadní sedadla ovšem do roviny nesklopíte. S příplatkovým systémem VarioFlex lze všechna tři alespoň samostatně posouvat, popřípadě zcela vyjmout. Jde sklopit také opěradlo spolujezdce vpředu, takže uvnitř převezete dlouhé předměty. Zavazadelník má v pětimístném základní objem 521 l, pokud je lavice dole, tak je po hranu oken k dispozici 1630 l. S VarioFlexem je velikost kufru takto proměnlivá od 479 do 588 l, přetvoříte-li auto ve dvoumístnou dodávku a zadní sedačky zůstanou v garáží, využijete takřka bezedné „díry“ o objemu 1810 l. Všechna místa mohou být vyhřívaná, stejně jako volant. Možností volby je nezávislé topení. Zadní víko lze otevřít pohybem nohy pod nárazníkem.

Škoda Karoq – Porovnání s dalšími SUV mladoboleslavské značky
Model Yeti Karoq Kodiaq
Délka (mm) 4222 (-160) 4382 4697 (+315)
Šířka (mm) 1793 (-48) 1841 1882 (+39)
Výška (mm) 1691 (+86) 1605 1676 (+71)
Rozvor (mm) 2578 (-60/-52) 2638 (2630 u 4X4) 2791 (+153/161)
Světlá výška (mm) 180 (-3) 183 194 (+11)
Kufr s se sadou na opravu defektu (l) 415 (-106) 521, nebo 479-588 720/630 (5/7 míst)

Poprvé se ve škodovkách objevuje plně digitální přístrojová deska s některými nastavitelnými funkcemi. Jednotlivě informace lze zobrazit ve čtyřech uspořádáních včetně nočního režimu a v jejich rámci ještě dále konfigurovat. LED září i v kabině, celkem v deseti odstínech. K dispozici je dále například chytrý klíček, který po odemknutí aktivuje všechna dříve uložená nastavení, a to nejen sedaček, ale i jízdního profilu, asistenčních systémů, osvětlení...

Informační systémy

Základní Swing nemá ani podporu Apple CarPlay, Android Auto a zrcadlení mobilu, jen 6,5palcovou obrazovku, čtyři reproduktory, slot na SD kartu, dvě USB zástrčky a 230V zásuvku. Bolero už disponuje osmipalcovým displejem, standardně Bluetooth a osmičkou reproduktorů, kromě toho i výše zmíněnými funkcemi. Vyšší verze Amundsen s navigací nabídne wifi hotspot, Columbus s 9,2palcovou obrazovkou pak ještě vysokorychlostní LTE připojení, interní paměť, diskovou mechaniku a ovládání nejen hlasem, ale i gesty. V Karoqu se dá dále bezdrátově nabít smartphone.

Za samočinné tísňové volání se zatím připlácí (lze jej spustit rovněž stropním tlačítkem), jakož i za další online služby, například dopravní informace. K dispozici je i mobilní aplikace, která informuje o nezavřených dveřích, případně oknech, najde zaparkovaný vůz, dokonce vizuálně a akusticky, což bývá třeba v nákupních centrech problém, že? Tažné zařízení se ovládá elektricky. Karoq se objeví na trhu ve druhé polovině letošního roku.

Témata
Re: Som spokojný
Mě se líbí a přijdou mi dizajnově i povedené všechny... teda až na Roomstera...:)
Avatar - Bubáq
21. 5. 2017 19:58
Re: Hm
Tak jo, vzdávám se!
Avatar - Emel
21. 5. 2017 19:23
Re: Hm
Jde snad o absolutní čísla, ne? Když prodá Lada jedno auto soukromníkovi a bude mít 100%, tak to neznamená, že "soukromé osoby preferují Ladu". Šimpanz má samozřejmě pravdu.
21. 5. 2017 18:14
Re: Hm
Od té doby, co základ z kterého se počítá těch 16% je daleko větší číslo než základ těch 46% u Hyundai. Jak je vidět, tak matematiku jste nezmákl ani na základním stupni. 16% podíl prodejů fyzickým osobám z celkových 82200 prodaných aut činí 13700 škodáren fyzickým osobám, zatímco 46% z prodaných 21000 činí pouze 9700 Hyundai fyzickým osobám. A prozradím vám tajemství, číslo 13700 je vetší než číslo 9700.
Avatar - Bubáq
21. 5. 2017 17:31
Re: Hm
OD KDY JE 16% PODÍL NA PRODEJÍCH VÍCE, NEŽ 49% PODÍL?? Šimpanzi, jste nechutný, hloupý a sám sebe usvědčující. Vaše duševní schopnosti pravděpodobně nedosahují ani úrovně chudáka šimpanze, jehož jste si v nekritické sebepýše dal do nicku....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud