Škoda Mountiaq představena. Studentský pick-up je velký drsňák pro dobrodružství
Na dalším voze postaveném žáky Středního odborného učiliště strojírenském v Mladé Boleslavi se pracovalo osm měsíců.
Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi mají už několik let možnost v rámci studia si vyzkoušet stavbu skutečného automobilu, v rámci něhož se prakticky učí, co k takovému projektu náleží. Letošním dílem tzv. projektu AZUBI je Škoda Mountiaq, alias pick-up na bázi SUV Kodiaq.
Práce na autě byly zahájeny na podzim 2018 a zabraly více než 2.000 hodin. Výsledkem se stalo hodně působivé auto, které je podle autorů připravené na jízdy za dobrodružstvím. Z toho důvodu je pick-up vybaven celou řadou prvků, které v běžné nabídce mladoboleslavské značky nenajdeme. Mountiqu tak pro perfektní osvětlení za tmy nechybí světelná lišta na střeše, v případě uvíznutí je tu zase naviják.

V terénu se pak může hodit také ochranný rám, zatímco pod ložnou plochou se ukrývají dodatečné odkládací prostory. Pro zabavení posádky nechybí ani speciální audiosystém tvořený reproduktory o výkonu 300 W a subwoofer o výkonu 2.000 W. Karoserie je pak vyvedena v působivém oranžovém odstínu Sunset. O pohon se stará benzinový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 140 kW.
Samotná realizace Mountiaqu začala v lednu, kdy byl definitivně stanoven jeho design. Karosářské a lakýrnické práce probíhaly současně, aby bylo možné vůz dokončit do května. Začalo se zesílením karoserie výchozího Kodiaqu, následně z auta byla odstraněna střecha a vyrobena zadní stěna pro kabinu řidiče i nová zadní a boční okna. Dále žáci zkrátili a rozšířili dveře a přizpůsobili je nyní celkově širší linii vozu. Kromě toho upravili přední a zadní nárazník pro zdůraznění robustního charakteru.
Koncept je 4999 milimetrů dlouhý, 2005 milimetrů široký a 1710 milimetrů vysoký. Rozvor činí 2788 milimetrů a hmotnost dosahuje 2450 kilogramů. Oproti výchozímu autu se zvyšovala také světlost, a to pomocí 17palcových kol Rockstar II a speciálních pneumatik s obzvláště vysokým terénním vzorkem. Výsledkem toho je světlá výška 290 mm. Díky novým kolům se navíc rozšířil rozchod, a to o 30 mm.

Na vývoji a výrobě vozu Škody Mountiaq se podílelo celkem 35 žáků (z toho šest dívek) firemního učiliště ze sedmi různých studijních oborů. Při jejich práci je podporovali nejen učitelé odborného výcviku, ale také přímo zaměstnanci automobilky, z oblasti designu, výroby i technického vývoje.
Škoda Mountiaq je v pořadí už šestým studentským vozem žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Prvním byla v roce 2014 dvoumístná verze Škody Citigo, která se jmenovala CitiJet.