Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia nově i s XDS, za 400 Kč navíc

Diskuze (82)
Kdo si od listopadu objedná pro Octavii sportovní podvozek, dostane navíc i elektronický systém XDS, který byl dosud Octavii zapovězen.

XDS, tedy elektronický asistent, který v zatáčkách díky přibrzďování vnitřního předního kola simuluje práci samosvorného diferenciálu, byl zatím specialitou Volkswagenu Golf. Sesterský model Škoda Octavia se musel spokojit jen se stabilizačním systémem a klasickou kontrolou trakce. S novým ceníkem, který oficiálně začne platit 4. listopadu, se to ovšem mění.

Golf má XDS vždy standardně, pro Octavii se bude nabízet za 3.300 Kč společně se sportovním podvozkem – ten byl dosud za 2.900 Kč bez XDS. Příplatek je omezen na dvě vyšší výbavy Ambition a Elegance a není určen pro motory 1.2 TSI. Z pochopitelných důvodů se sportovní podvozek nenabízí ani pro modely Octavia 4x4.

Zájemci o čtyřkolku nicméně nemusí litovat, nová Octavia používá pohon všech kol Haldex 5. generace, který již XDS obsahuje. Tento systém je totiž neoddělitelnou součástí nového Haldexu, stejně jako EDS, jenž zastává podobnou funkci při rozdělování točivého momentu mezi hnané nápravy.

Diskuze (82)
Avatar - white label
27. 10. 2013 00:04
Re: Octavia III je málo rozkročená!
Vždycky ne...
26. 10. 2013 22:47
Nejen podvozek
Nebudu omílat vlečnou nápravu u OIII 2,0TDI, kde by z mého pohledu měla být již víceprvková, a to že XDS dají jedině k pro normálního smrtelníka absolutně nepraktickému sportovnímu podvozku. Spíš mi vadí to že když si člověk sedá v poslední době do škodovek vidí jak se na něm čim dál více šetří. Například má OII z 2005 má obě boční dveře v horní časti v provedení měkčený pogumovaný plast - pocitově i pohledem příjemné. OIIF již měl zadní dveře z tvrdého plastu a Yeti už i přední. OIII do dotáhla k dokonalosti nejen tvrdý plast, ale již ani žádná textilní výplň ve dveřích. Prostě jen kombinace několika plastů - to tu bylo naposledy u Favoritu. Golf ve dveřích látkový, nebo kožený dekor má nadále. Samozřejmě tím nechci snižovat kvalitu OIII, jen mě to jako potencionálního zájemce štve.
26. 10. 2013 22:33
Re: XDS za příplatek
Jen souhlasím, sportovní podvozek není pro naše silnice. Strategii škodovky v některých ohledech u OIII opravdu nechápu.
25. 10. 2013 08:19
Re: řízení
Taky mě to zprvu napadlo, ale lane asist to nemá. ;-\
25. 10. 2013 08:16
Re: řízení
Změna komfortu mizivá. O3 má větší pohodlnější sedačky, ale ani O2 nebyla vyloženě špatná. Já myslím, že je to co se týče jízdního komfortu více méně stejný.