Škoda prodala v Číně 100.000 aut, celkový odbyt za 10 měsíců překročil 570 tisíc vozů
V Číně se Škoda Auto zařadila na druhé místo v rámci podniků se zahraniční účastí a největším růstem na trhu, ačkoli na místní trh vstoupila teprve před třemi lety. Od ledna do října prodala česká automobilka v Číně 95.679 vozů, což znamená meziročně 92,8% růst.
„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Velký úspěch zaznamenala Octavia už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě ji v prosinci minulého roku následovala Fabia. Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu pak bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100.000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali.“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
”Škoda se u čínských zákazníků setkává s velice úspěšným přijetím. To platí pro všechny tři produktové řady zavedené v Číně. Hodláme zde nabízet vysoce kvalitní produkty a překonat tak očekávání našich zákazníků," prohlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.
Nejsilnějším trhem značky Škoda zůstává v meziročním srovnání Německo. Nárůst kumulativních prodejů dosáhl v říjnu 53,4 %. Celkové dodávky na zákazníky činí za prvních deset měsíců 145.043 vozů.
Dodávky zákazníkům na českém trhu za prvních deset měsíců dosáhly 45.385 vozů, což proti roku 2008 znamená nárůst tržního podílu. „Zákazníci pozitivně reagují na aktuální nabídku a férové ceny. Aktuálně nabízíme hned několik akčních modelů. Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh, již dosáhl 3. příčky v segmentu malých SUV, a to se 760 registracemi. Prodeje a podíl značky na českém trhu se tak začínají stabilizovat,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje Škoda Auto pro střední Evropu.
Objemovým lídrem prodejů je Škoda Octavia s 263.480 prodanými vozy (tj. meziroční pokles o 11,6 %). Dynamicky se vyvíjí odbyt modelu Škoda Superb, jehož prodej za prvních deset měsíců vzrostl o 79,2 % na 33.434 vozů. Objemově zdatnější Škoda Fabia vykazuje nárůst prodeje o 6,4 % (tj. 226.683 vozů).
Škoda Auto očekává letos mírně vyšší prodej, než činil loňský rekord 675.000 vozů. Na konferenci v Berlíně to minulý týden řekl šéf Škody Reinhard Jung. Škoda podle něj zlepšila výhled díky podpoře prodeje aut v Německu a díky vládním opatřením v Číně.
Jung řekl, že díky rekordnímu prodeji by měla Škoda letos dosáhnout velmi příznivého výsledku. "Naším jasným cílem je pokračovat v růstu a ve výsledku zachovat určitou kvalitu," řekl Jung. Škoda dříve předpovídala, že jí prodej asi o pět procent klesne.