Škoda prodala v prvním čtvrtletí letošního roku rekordní počet vozů
Úspěšný byl pro automobilku především březen, kdy meziročně zvýšila prodej o 14,6 % na 96.100 aut. Podle ní šlo o nejlepší výsledek za první čtvrtletí i nejlepší březnový výsledek v historii automobilky. Za celý loňský rok Škoda Auto dodala zákazníkům 920.800 vozů, což představovalo meziroční pokles o dvě procenta.
Podle člena představenstva Škody pro prodej a marketing Wernera Eichhorna se všechny modely na mezinárodním trhu ukázaly jako úspěšné. "Zejména nová Octavia je v každém ohledu trefou do černého. Vysoké tempo udržíme i v roce 2014 a v největší modelové ofenzivě značky Škoda budeme nadále pokračovat," uvedl Eichhorn. Nová Octavia, která je klíčovým modelem automobilky, si v březnu v západní Evropě polepšila o 49 %, ve střední Evropě zhruba o 47 procent.
V západní Evropě Škoda v březnu zvýšila počet dodávek zákazníkům o 18,7 % na 45.500 vozů a od ledna do března o 15,6 % na 104.400 aut. Tím se poprvé podařilo dodat západoevropským zákazníkům za první čtvrtletí více než 100.000 vozů. V Německu, na svém druhém největším trhu, automobilka v březnu posílila o 10,8 % na 14.500 prodaných vozů. Podíl značky na tamním trhu stoupl ke konci března na 4,9 %.
Ve východní Evropě se v březnu prodeje zvýšily o 3,8 % na 10.700 vozů. Za celé čtvrtletí tam automobilka dodala 26.500 vozů, meziročně o 5,3 % více. Na třetím největším trhu značky, v Rusku, dosáhla Škoda v březnu nárůstu o 1,2 % na 7800 aut a za celé čtvrtletí posílila o 1,5 % na 18.900 dodaných vozů.
Ve střední Evropě v březnu vzrostl počet dodávek o 28,9 % na 13.400 aut. V prvním čtvrtletí činil nárůst 30,2 %, což odpovídá 37.400 vozům. Tržní podíl v prvním čtvrtletí vzrostl na 19,2 % z 18 procent v loňském prvním čtvrtletí. Každý pátý nově zakoupený vůz ve střední Evropě je tedy vůz značky Škoda. Na domácím českém trhu si značka v březnu polepšila o 20,7 % na 5600 dodaných vozů.
V Číně, která je největším trhem automobilky, dodala v březnu Škoda zákazníkům 20.300 vozů, meziročně o 10,1 % více. V prvním čtvrtletí vzrostly prodeje značky v Číně o 7,5 % na 62.000 aut.
V červnu má na trh poprvé vstoupit nová Octavia ve verzi G-TEC poháněná zemním plynem. V srpnu začne prodej nové generace Octavie Scout. Kromě toho přibudou v nabídce tři nové, sportovně laděné akční verze Monte Carlo modelů Yeti, Rapid Spaceback a Citigo. V Číně bude ještě v tomto pololetí na trh uvedena nová Octavia a Rapid Spaceback. V dubnu bude Rapid uveden také na ruském trhu. Předzvěstí designu budoucích modelů značky je designová studie kupé Škoda Vision C, představená na autosalonu v Ženevě.