Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid: Bude stát pod 300.000 Kč?

Jiří Červenka Jiří Červenka 17. 5. 2012 • 05:02
38
Britská média přinesla první informaci o ceně očekávaného nového liftbacku značky Škoda.

Do zahájení prodeje nové Škody Rapid zbývá ještě řada měsíců a o jejích cenách lze zatím jen spekulovat. Britský magazín WhatCar? nicméně cituje „zdroj z automobilky“, podle nějž by ceny Rapidu na britském trhu měly začínat na částce 12.000,- GBP. To v přepočtu činí vysokých 382 tisíc českých korun.

Britský trh se ovšem od toho českého v mnoha ohledech liší. Nejen kupní silou a tržními podíly jednotlivých výrobců, ale také třeba sazbami daní a poplatků, které se při prodeji nového vozu odvádějí do veřejných rozpočtů. U řady značek lze rovněž nalézt významné rozdíly v politice sériové výbavy, která se pochopitelně silně promítá do ceníkových cen.

Přesto můžeme britskou cenu Rapidu použít jako jisté vodítko, podíváme-li se, o kolik jsou jednotlivé modely značky Škoda v Británii dražší než u nás. Například Fabia v motorizaci 1,2 44 kW a základní výbavě S stojí za kanálem La Manche 9835 liber (313 589 Kč), zatímco našinec zaplatí za odpovídající vůz pouhých 224 900 Kč.

V případě Octavie nevyznívá rozdíl tak dramaticky: 13.385 liber (426 780 Kč) vs. 357.900 Kč za motor 1,4 a nejlevnější výbavu. Jestliže Rapid má cenově i rozměrově vyplnit prostor mezi Fabií a Octavií, můžeme se domnívat, že také rozdíl mezi jeho britskou a českou cenou zůstane někde v polovině mezi oběma modely, tedy na osmdesáti tisících.

Při současném kurzu by se tak Rapid na českém trhu dostal na základní cenu cirka 302.000,- Kč. Škoda Auto by v takovém případě ale jistě udělala vše pro to, aby psychologicky významnou základní cenu stlačila na číslo začínající dvojkou.

Prostorný pětidveřový liftback s pětisetlitrovým zavazadelníkem za 299.900,- Kč? Na takovou nabídku by Mladoboleslavští jistě nemuseli české zákazníky dlouho přemlouvat. Zatím se však jedná pouze o dohady. První cena Škody Rapid pro český trh bude patrně zveřejněna nejdříve za několik týdnů – a možná ještě později.

Témata
21. 5. 2012 17:16
Re: Kórejská konkurencia
Mám kórejské auto Hyundai i10 a v rodine je ich niekoľko modelov ako Hyundai Tucson, Kia Sportage, Kia Cee´d. Nejde o marketing aj keď ho čiastočne študujem mám o ňom prehľad a vplyv na mňa nie je vôbec zásadný. Z vlastným skúseností viem, že tieto autá jazdia roky bez poruchy a v porovnaní cena a kvalita tak ide o veľmi dobrý kompromis, každý kto si prečíta niečo o týchto autách a navštívi showroom hneď bude vedieť, že sú to veľmi obstojné autá za minimálnu cenu s dobrou zárukou a kvalitou. Európske, japonské či americké automobilky majú už dávno z Kórejcov strach. Ak by som to mal uviesť do praxe postav si vedľa seba Hyundai ix35 a Škodu Yety, Hyundai i40 a Škodu Oktávia, Škodu Fábiu a Hyundai i30 a cena nie je vždy na prvom mieste ale je dôležitým faktorom ako design, kvalita a štýl v tomto bohužiaľ aj podľa odborníkov dávno Hyundai či Kia svoju konkurenciu porazila.
21. 5. 2012 12:07
Re: Třistazmísta
Tak to je fakt, zlevní každý. Nebo třeba nabídne nějakou výbavu navíc "zadarmo".
Ale někdo nabídne větší slevu (Škoda, Fiat), někdo menší (třeba korejci)...
A taky to záleží na každém prodejci a na jeho marži.
Avatar - Choochoo
21. 5. 2012 08:56
Re: Rapid
No jestli je HTP v Roomsteru, tak verim ze bude i tady. Podvozek je take podobny a vaha bude take podobna a nejak ty zakazniky musis tlacit do vyssi vybavy a ceny ;-) Jsem zvedav na oficilani ceny a vybavy, ale zatim mi to dle foto Seatu prijde ze by to melo stat tak 230 a s TSi tak 250 ;-) Jinak :no:
Avatar - Emel
20. 5. 2012 12:58
Re: Rapid
Škodovka je světová automobilka, odhad českého řidiče už dávno není priorita...

Fabia není stavěná jako sociální auto, je to malé auto se vším všudy, pro rodinu nepříliš vhodné.
19. 5. 2012 08:33
Re: Třistazmísta
Podle čeho usuzuješ? Pokud srovnám oficiání ceníky několika automobilek, přijde mi logické, že slevní všechny, ne jen Škoda. Ono nelze porovnávat dohudnuté ceny přímo u prodejce, zaprvé se k nim není jak dostat a za druhé se mohou individuálně lišit (pokud se nepletu). Proto se opírám o to, co je dostupné. Když je tedy konečná ceny vždy o mnoho nižší a téměř srovnatelná s konkurencí, proč ji tedy nenastaví, jako oficiální? To by si třeba získali i lidi, jako já, které oficiální ceník odrazuje. A ještě se opřu o Tvá poslední 4 slova a vypíchnu to první - TÉMĚŘ. Takže před slevou je dražší o dost a po ní je téměř srovnatelná ;-). Ale v tomto chápu Škodu, proč to neprodat za vyšší cenu, když to lidé kupují, byli by sami proti sobě. Setrvačnost tu totiž opravdu existuje a informvanost lidí není příliš veliká.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku