Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Víme víc: Škoda Rapid u nás jako liftback, v Číně klasický sedan

Diskuze (37)
Škoda zvolí u nového modelu novou strategii – pro různé trhy různé karoserie.

Škoda dnes v předvečer autosalonu v Pekingu potvrdila, že nový model – spadající mezi Fabii a Octavii – ponese jméno Rapid. Tedy ve verzi určené pro evropské trhy, která se začne vyrábět příští rok. Čínské provedení dostane jiné jméno a její produkce bude zahájena v roce 2013.

Tím ale rozdíly nekončí. Varianta určená čínským zákazníkům bude klasický sedan, kdežto evropský Rapid dostane pětidveřovou karoserii typu liftback. Tvarově se ovšem tyto dvě mutace lišit nebudou, různé bude jen konstrukční řešení vstupu do zavazadlového prostoru.

Důvod je zřejmý. Praktičtější liftback Evropanům vyhovuje. Škoda tento typ karoserie úspěšně nabízí víc než 15 let. Průkopníkem byla první generace modelu Octavia, na níž má Rapid ideově navázat, stejnou karosářskou formu má i současná Octavia a také větší Superb.

SEAT Toledo ukazuje, co čekat od Škody Rapid

Čína si naopak cení klasickou tříprostorovou karoserii, a tak Škoda na Dálném východě také vyjde vstříc přáním tamních klientů.

Produkce pro Evropu bude umístěna přímo do Mladé Boleslavi, kde bude vznikat i sesterský model SEAT Toledo. Přinejmenším v Evropě by se později mohla přidat ještě jedna karosářská verze: klasické kombi.

Nový Rapid oživuje jméno, které Škoda použila už třikrát. Nejprve pro kompaktní vůz ve verzích sedan, kabriolet a kupé vyráběný v letech 1935 až 1947, později pro kupé s motorem vzadu (1981 až 1990) a nejnověji loni pro sedan určený indickým zákazníkům. Ten však s chystanou novinkou sdílí jen jméno – je menší a v zásadě se jedná o VW Polo sedan s přídí upravenou ve stylu Fabie.

Škoda Rapid: Prodej na indickém trhu zahájen

Diskuze (37)
26. 4. 2012 17:24
Re: Reklama..
... No tak to pak z kandidátů vyřadím, v čem je problém? ;-)
Avatar - Choochoo
25. 4. 2012 23:53
Re: foto
Tour ma rozumnou vybavu??? snad necekas ze do tyhle susky dostanes neco v zakladu navic? Souhlasim s tim ze se zvysi ziskova marze, z cehos plyne ze te akorat vic skubaj a z toho se tesit fakt nejde. Nizsi provozni naklady si neplet s vyrobnimi. Ty se fakt snizi a tobe se to pak odrazi za par let na mnohem vetsich investicih v servise., pac se to bude rozsejpat. OIII nebude tlacit na cenu? Ty mas snad radost ze OIII bude draha? To snad musis byt zamestnanec, prodejce, ktery v tom vidi akorat vetsi vyplatu, coz plyne i z tve vyssi marze >:D :no:
Avatar - Choochoo
25. 4. 2012 23:43
Re: foto
I30 ale neni velikosti Rapid ale OII a pokud porovnas zaklad cenu tak ten tvuj activ je v zakladu z ohavnym motorem o 70 drazsi cca cenikovych 360 >:D
Rapid bude jen lacinej bastl FII ala liftback, coz fakt srovnavat s I30 nejde, ta slape na krk Golfu a ne Loganu jako Rapid. Chapu ze u nas je moda koncernovy susky porovnavat s kde cim kvalitnejsimn od konkurence, co treba ale tvrdit ze IX20 splni variabilitou, spolehlivosti, levnejsim provozem na 14, 15" to same co Golf a jeste usatrim >:D
Ono ne ze si muzes Activ dovybavit, ale ty musis >:D To bych radsi bral I30 trikolor za 315, ktera uz ma kde co, mlhovky ESP, ....a jeste usetrim oproti zakladu Activ >:D Sade :no: holatko jako za casu 120 >:D I motor bude v zakladu stejny >:D OIII ma lezt do stredni tridy a tohle by melo zaujmout pozici v nizsi stredni. Nejlepe jeste s motorem 1,2HTP to by bylo ke zbliti :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
25. 4. 2012 23:09
Re: foto
Nižší provozní náklady vůdči současné Tour, a tedy vůdči veškeré nižší střední.
POV - motor 1.2
pneu - základ možná 14p., max. 15p.
servis (méně olejové náplně, klasický koncern - tedy levné díly od druhovýrobců atp...

Kdes byl na tom, že současné Škody mají tragickou zákl. výbavu? Jistě - není to VW, kde je bohatý standard, ale oproti konkurenci je to +- stejné. Fabia v základu chudá stejně jako konkurence, Octavia a Yeti žádná sláva žádný průser, Superb slušný základ.
Podívej se na to, co má tvůj slavný i30 v základu, moc tam toho taky neneajdeš... Vlastně nemá vůbec nic podstatného navíc proti Octavii Active s tím rozdílem, že Active si můžeš libovolně dovybavovat dle představ, kdežto u i30 jsi odkázaný na příplatek za rádio, klimu, metlu a tím jsme víceméně skončili...
25. 4. 2012 21:52
Re: Reklama..
vo sne >:D >:D >:D toto bude mat maililinke motorceky s turbom a vselijakymi ostatnymi prkotinami, aby sa to aspon hybalo a zaroven to malo co najnizsie emisie a spotrebu.