Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid pokračuje. Nejen jako liftback, ale také jako sedan a hatchback

David Bureš
Diskuze (8)

Příchod Škody Scala neznamená definitivní konec podle Rapidu. Ten v inovované podobě pokračuje na vybraných trzích.

Když v roce 2019 vstoupila na trh Škoda Scala, nahradila na evropských trzích stávající model Rapid. Jinde ve světě ale takový automobil pokračuje. Už nám byla prezentována jeho inovovaná podoba pro ruský trh, kde vylepšený Rapid převzal designové prvky modernější Scaly. Nyní se nový Rapid chystá vstoupit také na čínský trh.

První snímky nového Rapidu pro Čínu jsme viděli už loni, nyní na internet unikly další, tentokrát oficiální. Ty potvrzují, že Rapid bude na čínském trhu nadále pokračovat ve dvou karosářských variantách, jako hatchback (tzv. Rapid Xindong) a sedan (tzv. Rapid Xinrui). Tříprostorová verze se tak liší od té pro ruský trh, v Rusku totiž Rapid pokračuje ve formě liftbacku. 

Liší se tak nejen řešení zádě, ale také koncová světla, která jsou nově horizontálně členěná. V obou případech se však nový Rapid inspiroval právě Scalou, a to i v předních partiích. Hlavní světlomety nicméně nejsou tak ostře trojúhelníkově řezané jako u evropského hatchbacku.

Rozměry novinka pro čínský trh přebírá z předchůdce, což dokazuje, že jde spíše o rozsáhlý facelift než o zcela novou generaci. Nový Rapid Xindong je 4.312 mm dlouhým, 1.706 mm širokým a 1.475 mm vysokým autem, sedan je díky jiné zádi o 200 mm delší a odlišné siluetě o 6 mm vyšší. Rozvor 2.603 mm je shodný pro obě karosářské varianty.

Interiér přebírá koncepci dosavadního Rapidu pro čínský trh, což je rozdíl proti ruské specifikaci, ta se inspirovala řešením ze Scaly. I tady ale jisté odlišnosti najdeme. Středový panel zdobí větší obrazovka multimediálního systému, liší se též tvar výdechů ventilace. Škoda si navíc pohrála s materiály, aby působily hodnotněji, jiné jsou i barevné kombinace kabiny.

Co se týče motorů, nadále má v čínském Rapidu pokračovat benzinová patnáctistovka rodiny EA 211, naladěná na 82 kW a 145 N.m. Spárována má být s pětistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem.

Škoda Rapid se s modernizované podobě začne na čínském trhu prodávat během následujících měsíců. Za úkol má přilákat zpět zákazníky k tomuto modelu, jehož prodeje v Číně v poslední době klesaly i díky modernějším modelům v nabídce mladoboleslavské značky.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

22. 1. 2020 14:02
Re: Rapid...
I kdyby jsme nebyli v EU tak by tu na 99,99999% prodávali auta vyhovující evropským normám. Pro tak malý trh jako ČR by se škodovce nevyplatilo homologovat specifické motorizace.
Ostatně už za komančů škodovky plnily předpisy EHK.
21. 1. 2020 21:55
Rapid...
...s benzínovou atmosférickou patnáctistovkou a příznivou cenou by byl na českém trhu prodejní trhák. To bychom ale nesměli být v EU... :'-( Scala je samozřejmě technicky mnohem vyspělejší, ale taky dražší. Pro mnoho českých zákazníků je proto nedostupná... :-(
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2020 20:09
Re: Cina
A to si vem, že tu kdysi vycházely dlouhé elaboráty na téma japonského domácího trhu. Šílený, viď?
21. 1. 2020 18:02
Re: Cina
Koho tu v Čechách a v Europe zaujmaju škodovacke modely pre Činu, ked ich tu nepredávajú ani predávať nikdy nebudú !!!
21. 1. 2020 17:18
Re: Kuňbergova DAVOS
No jako správná witch patří na hranici. A když není žádná hranice po ruce , zajela se seznámit se zařízením Bełchatów. Ovšem není hodna . Nevpustili ji . :-)