Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala a Kamiq mohou snadno získat 31 koní k dobru. Jak na to?

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Modely Scala a Kamiq jsou tu s námi teprve krátce, přesto už můžete sáhnout po tuningových kitech pro jediný benzinový čtyřválec v nabídce.

Poslední novinky mladoboleslavské automobilky – Škoda Scala a Škoda Kamiq – jsou hodně blízcí sourozenci. Sdílí shodnou platformu MQB A0, úplně stejný interiér a samozřejmě i paletu pohonných jednotek. Tou nejsilnější v nabídce je zážehová patnáctistovka TSI s výkonem 110 kW (150 k) a 250 newtonmetry točivého momentu, jíž lze párovat se šestistupňovým manuálem i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Spekulace o sportovní verzi RS jsou zatím liché, a tak se zdá, že cesta k silnějším verzím těchto dvou modelů není. Ale je. Vydláždila ji švédská společnost BSR nabízející tunikové kity se zárukou na pohonné ústrojí, která kryje případné škody na hnacím traktu. Součástí je i bezplatný přístup k nejnovějším softwarovým aktualizacím.

A teď to hlavní: kolik koníků a newtonmetrů tenhle balíček vlastně přidá? Zatímco standardní 1.5 TSI poskytuje výkon 150 koňských sil, po úpravě Scala i Kamiq „umí“ 181 koní. Točivý moment naroste z původních 250 na 305 N.m.

Tuningový kit se jmenuje BSR Stage1 a je k dispozici pro všechny vozy s touto motorizací modelových let 2018 až 2020. Stejnou úpravou tedy může dostat také patnáctistovka v Karoqu, Kodiaqu, Superbu či Octavii. Optimalizace je zajištěna rovněž pro další modely německého koncernu Volkswagen. Cena tuningu pro modely Scala a Kamiq je vyčíslena na 20.753 Kč.

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - JohnST
26. 8. 2019 01:53
JohnST
Jedna sa o platenu reklamu nakolko vyslo uz viac clankov firme BSR. Inak dobry tunig je individualna zalezitost. Najprv sa odmera motor na brzde ci vobec splna parametre udavane vyrobcom.Vzduchovy filter by mal byt novy. Dolezity je tiez pocet najazdenych km. Cipovat auta s najazdom 200000km a viac je riziko. Nasledne sa podla typu prevodovky zvoli vykon a tocivy moment, ktory by mal byt v pripade manualu aj automatu na prve dva prevodove stupne obmedzeny, aby sa nepretazovala prevodovka. Nieje dobre ist s vykonom motora moc na hranu. Od urciteho stupna vykonu ponukaju seriozne firmy aj zvacseny chladic vzduchu. Toto asi taketo hotove kity nesplnaju. :-)
Avatar - mrha
26. 8. 2019 00:55
Re: DQ200
Ano, jak píšete, její maximum je 250Nm. Proto nechápu, jak si mohou dovolit zvýšení na 305 N.m.
25. 8. 2019 00:15
Re: Kolman jede
Co si budem nahlavat, za par dni vidim jiz druhy clanek vyzdvihujici jednu tuningovou firmu https://www.autorevue.cz/…zvladnete-i-sami ... takze pro autory asi nejaka ta tisicovka do kapsy ... :-)
24. 8. 2019 19:24
Re: Velká kravina
Měla to být Kona doopravdy
24. 8. 2019 10:23
Re: DQ200
vzdyt je jedno jestli se pos*ere rychle nebo jeste rychlejc