Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jahn: Škoda Auto zvažuje vstup do Thajska nebo Malajsie

ČTK
Diskuze (8)

Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. Novinářům to během otevření prvního vietnamského dealerství v Hanoji řekl člen představenstva Škody Martin Jahn.

"Vietnam je brána do jihovýchodní Asie. Naposledy jsme na tak velký trh vstupovali v roce 2006, kdy jsme otevírali zastoupení v Indii," uvedl Jahn. Thajsko a Indonésie jsou největšími automobilovými trhy v regionálním Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN).

Vedle jihovýchodní Asie se Škoda poohlíží podle Jahna i po dalších nových trzích, například na Blízkém východě nebo v postsovětských státech. Konkrétní země ale nechtěl jmenovat.

Rusko bylo před tím, než loni v únoru zahájilo válku proti Ukrajině, pro Škodu druhým největším trhem s více než 90.000 dodanými vozy ročně. Kvůli konfliktu jej ale zcela opustila. V Číně Škoda ještě v roce 2018 prodávala přes 340.000 aut, loni ale už jen necelých 45.000. V Číně, která byla v minulosti největším odbytištěm Škody, byla značka v posledních letech kvůli vysokým nákladům a poklesu cen ztrátová a až letos podle Jahna dosáhla na tzv. černou nulu, ale vydělávat by potřebovala dlouhodobě.

Nízká cenová úroveň je například i v Indonésii, a proto je podle Jahna obtížné na tamní trh vstoupit. Přesto je to jedna ze zvažovaných zemí, protože její potenciál je obrovský.

Škoda by měla na konci příštího roku zahájit ve Vietnamu místní výrobu vozů z komponent dovážených z Indie, ale i od místních dodavatelů. V Indii se nyní vyrábí vozy Kushaq a Slavia. V budoucnu by k nim měl přibýt ještě elektrický model a vůz se spalovacím motorem o délce pod čtyři metry.

Video se připravuje ...

Kapacity budovaného vietnamského závodu místního partnera TC Group chce automobilka využít i pro vývoz do dalších zemí jihovýchodní Asie. Vedle toho Škoda dostala na starosti koordinaci dalších značek koncernu Volkswagen v tomto teritoriu.

Škoda Auto v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. V roce 2022 prodala 731.000 vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Zaměstnává celosvětově více než 40.000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

ČTK
Diskuze (8)

Doporučujeme

26. 9. 2023 12:28
Re: Tonoucí se stébla chytá.
Prečo vlastne všetci húfne opustili ruský trh? Čo tým akože dosiahli? Somári.
25. 9. 2023 20:31
Re: Slova Jahna
Ale jenom tím, že budou neustále zdražovat ICE na úroveň EV :no:
25. 9. 2023 19:49
Re: Jenom aby se tam neprodávaly do roku 2030
Vloni na podzim jsem byl tři týdny v jižní Indii a tři dny jsem spal v hotelu v Aurangabadu, kde se Škoda vyrábí a po Škodě téměř ani vidu, ani slechu. Na silnicích bylo nejvíce vidět Suzuki Maruti + místní produkce. Evropa hodně výjimečně.
25. 9. 2023 14:59
Slova Jahna
I Jahn neustále říká, že v roce 27 budou EV stejně drahé jako ICE.
Avatar - kuk
25. 9. 2023 12:06
Tonoucí se stébla chytá.
"Rusko bylo před válkou pro Škodu druhým největším trhem s více než 90.000 dodanými vozy ročně. Kvůli konfliktu jej ale zcela opustila. V Číně Škoda ještě v roce 2018 prodávala přes 340.000 aut, loni ale už jen necelých 45.000. V Číně, která byla v minulosti největším odbytištěm Škody, byla značka v posledních letech kvůli vysokým nákladům a poklesu cen ztrátová a až letos podle Jahna dosáhla na tzv. černou nulu, ale vydělávat by potřebovala dlouhodobě."

Škoda krachla v Číně, russáckej trh jí zmizel přes noc před vočima, tak paběrkuje kde se dá. Myslela že udělá díru v Indii a místo toho tam prodá jen pár kousků. To se jim teda musí vyplatit, když pro ně dělá specifický modely.
Jenže spoléhat na to že ve 3. světě udaj spousty spalováků je naivní. 3. svět taky není blbej a taky jdou do elektriky a jedinou levnou elektriku umí Čína. Tam jsou západní autodinosauři se svejma rakovinometama v hajzlu. :-! :no: