Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda slaví další milník. Pro koncern postavila už 13 milionů převodovek

Stanislav Kolman
Diskuze (12)

Právě dnes vyrobila Škoda Auto třináctimiliontou převodovkou aktuální generace. Ty se montují nejen do škodovek, ale i dalších automobilek německého koncernu Volkswagen.

Společnost Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi a Vrchlabí tři typy převodovek pro koncern Volkswagen. Jde o typy MQ/SQ100, MQ200 a samočinnou převodovku DQ200. Převodovka MQ200 se tu vyrábí již od roku 2000, nejprve coby pětistupňový, od roku 2011 pak šestistupňový manuál. Určená je vozům s benzinovými motory o objemu 1,0 až 1,6 litru. Od zahájení výroby v roce 2000 po dnešek vzniklo více než 7.590.000 převodovek tohoto typu. Denně jich závod vyrobí zhruba 2000 kusů.

Od roku 2011 se v Mladé Boleslavi tvoří rovněž převodovky MQ100/SQ100 určené pro koncernové prcky - Škodu Citigo, VW up! A Seat Mii. Od přechodu těchto vozů na čistě elektrický pohon se převodovky dodávají do Škody Fabia a dalších malých koncernových sourozenců s motorem o objemu 1,0 litru. V srpnu 2020 výrobní haly opustila dvoumiliontá převodovka tohoto typu.

Od roku 2012 se pak ve Vrchlabí produkuje samočinná sedmistupňová převodovka DSG (DQ200). Aktuální produkce čítá 2300 kusů denně a dosud vzniklo 3,3 milionu exemplářů. Jen v roce 2019 vyrobila Škoda Auto zhruba 1.125.200 převodovek, přičemž průměrný denní objem výroby v součtu všech typů je 4800 ks.

„Dnes jsme překonali působivou hranici 13 milionů vyrobených převodovek současné generace. Toto výrobní jubileum je výsledkem vysoké kompetence a velkolepého týmového ducha našich pracovníků. Díky těmto silným stránkám strategický význam výroby komponentů společnosti Škoda Auto neustále rostl,“ pochvaloval si při oznámení jubilea člen představenstva Michael Oeljeklaus.

„Naše závody v Mladé Boleslavi a Vrchlabí patří k nejmodernějším a nejefektivnějším výrobním závodům v celém automobilovém průmyslu. Prostřednictvím inovací, procesu kontinuálního zlepšování, automatizace a zejména digitalizace výrobu komponentů v naší společnosti nadále rozvíjíme,“ dodal Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)

Doporučujeme

22. 8. 2020 19:56
Re: dsg
"...Při provozování s minimem rozjezdů je DSG úplně OK..."

Sorry ale to je taka poznamka, akoze ked som najedeny, tak nemam hlad. Ak jazdis trasy kde mas minimum rozjazdov (ako na dialnici), je uplne sum-a-fuk aka prevodovka je tam. Rozbehnes sa, prevodovka nahadze vsetky prevody, a potom necha po zvysok cesty ten najvyssi (najma u aut ktore maju dostatocnu rezervu vykonu). To je potom kazda prevodovka "OK", ked nepotrebujes aby radila :-)
21. 8. 2020 20:59
DSG
hrozne hrozne, cuka viac ako moja 1spojka v MB
a to nehovorim o komforte CVT, co nikdy nedosiahne.
Avatar - Dzakobo
21. 8. 2020 19:49
Re: dsg
DSG (i se suchými spojkami) cca po r. 2017 už necukají - moje zkušenost. Ale i tak bych rozmýšlel, do města raději něco s hydrodynamikou, asi Ford nebo Citroen. Při provozování s minimem rozjezdů je DSG úplně OK, typicky dálnice, takže např. Passat / Arteon určitě s DSG jsou lepšími vozy než s manuálem.
21. 8. 2020 19:45
Re: dsg
furt to radi jak osmnactka tyden po autoskole
21. 8. 2020 17:54
Kdy
VW vymyslí, zkonstruuje, navrhne, a pak otroci v škodovce vyrábějí jak běsný...
Jo a zaujímá mně taky kolik škodovka vyrobila ventilků, popelníčků, antének, nárazníků, blatníku,
dohromady určitě přes miliardu .. Wouuu to chce článek i v Blesku