Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda slaví další milník. Pro koncern postavila už 13 milionů převodovek

skoda fabia testy nizsistredni
skoda fabia testy nizsistredni
skoda fabia testy nizsistredni
skoda fabia testy nizsistredni
48 Fotogalerie
Diskuze (12)

Právě dnes vyrobila Škoda Auto třináctimiliontou převodovkou aktuální generace. Ty se montují nejen do škodovek, ale i dalších automobilek německého koncernu Volkswagen.

Společnost Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi a Vrchlabí tři typy převodovek pro koncern Volkswagen. Jde o typy MQ/SQ100, MQ200 a samočinnou převodovku DQ200. Převodovka MQ200 se tu vyrábí již od roku 2000, nejprve coby pětistupňový, od roku 2011 pak šestistupňový manuál. Určená je vozům s benzinovými motory o objemu 1,0 až 1,6 litru. Od zahájení výroby v roce 2000 po dnešek vzniklo více než 7.590.000 převodovek tohoto typu. Denně jich závod vyrobí zhruba 2000 kusů.

Od roku 2011 se v Mladé Boleslavi tvoří rovněž převodovky MQ100/SQ100 určené pro koncernové prcky - Škodu Citigo, VW up! A Seat Mii. Od přechodu těchto vozů na čistě elektrický pohon se převodovky dodávají do Škody Fabia a dalších malých koncernových sourozenců s motorem o objemu 1,0 litru. V srpnu 2020 výrobní haly opustila dvoumiliontá převodovka tohoto typu.

Od roku 2012 se pak ve Vrchlabí produkuje samočinná sedmistupňová převodovka DSG (DQ200). Aktuální produkce čítá 2300 kusů denně a dosud vzniklo 3,3 milionu exemplářů. Jen v roce 2019 vyrobila Škoda Auto zhruba 1.125.200 převodovek, přičemž průměrný denní objem výroby v součtu všech typů je 4800 ks.

„Dnes jsme překonali působivou hranici 13 milionů vyrobených převodovek současné generace. Toto výrobní jubileum je výsledkem vysoké kompetence a velkolepého týmového ducha našich pracovníků. Díky těmto silným stránkám strategický význam výroby komponentů společnosti Škoda Auto neustále rostl,“ pochvaloval si při oznámení jubilea člen představenstva Michael Oeljeklaus.

„Naše závody v Mladé Boleslavi a Vrchlabí patří k nejmodernějším a nejefektivnějším výrobním závodům v celém automobilovém průmyslu. Prostřednictvím inovací, procesu kontinuálního zlepšování, automatizace a zejména digitalizace výrobu komponentů v naší společnosti nadále rozvíjíme,“ dodal Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů.

Vstoupit do diskuze (12)