Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zaměstnanci Škody jsou zoufalí z nefunkčního softwaru. Problémy má Octavia i Enyaq

ČTK
Diskuze (175)

Poslední model octavie není podle zaměstnanců automobilky Škoda Auto dostatečně připravený pro sériovou výrobu.

Zaměstnanci se potýkají s problematickým softwarem, odstraňování jeho chyb je zdlouhavé, každý den se tak navyšuje rozpracovanost o stovky vozů, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.

Vysoká rozpracovanost nesouvisí podle zaměstnanců s dodavatelskými firmami, ale právě s problémy se softwarem a hardwarem vozů. "Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová octavia i nový elektromobil Enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň," napsal Škodovácký odborář, který cituje dopis zaměstnanců.

U předchozí generace octavie bylo podle zaměstnanců mazání chybových pamětí otázkou dvou až pěti minut, ale u nové octavie se to samé dělá 30 minut. "A to způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která nemá infrastrukturní podmínky pro tento typ vozu s takovou architekturou," uvedl týdeník.

Video se připravuje ...

"Stále přetrvává nedostatek příslušné motorizace a navíc se k tomu přidaly velké problémy se softwarem. Nedostatek motorizace jsme se snažili v minulosti řešit zpětně výrobou A7 combi (předchozí model octavie třetí generace), ta však již byla ukončena," napsal týdeník.

Zaměstnanci jsou prý nervózní a naštvaní, u jednoho vozu se podle Škodováckého odboráře chybová paměť mazala třeba i 3,5 hodiny. "Nikdy jsme se na hale s tímto nesetkali a je to tady pro lidi psychicky velmi ubíjející s nejistotou, co bude dál," uvedl Škodovácký odborář.

Problémy podle zaměstnanců nejsou jen s novou octavií, ale také s připravovaným čistě elektrickým SUV Enyaq. "Nový elektromobil Enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky," píše týdeník.

Škoda Auto v polovině května přerušila dodávky nové octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání eCall. Dodávky opět obnovila v červnu.

Cena nové generace Škody Octavia začíná na 456.900 Kč u typu karoserie liftback. Je to o 6000 korun více než u základního modelu končící předchozí generace. V nejlevnější základní specifikaci má octavia motor 1,0 TSI 81 kW s šestistupňovou manuální převodovkou.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.

ČTK
Diskuze (175)

Doporučujeme

Avatar - palix
21. 8. 2020 22:20
Re: Re: uz to prestava bejt vtipny..
Presne tak som to myslel ;-). Ďakujem "Mino 1" za doplnenie. Niekedy je to aj o tom, že ak niekto nie je prvý, má čas na odladenie a spraví lepší systém už od začiatku. Lepší môže znamenať napr, že bude menej agresívny, oveľa odladenejší už od začiatku... V podstate zákazníka neznechutí tak, ako niečo nie celkom na 100% správne odladené.
Avatar - Mikesus
21. 8. 2020 21:03
Re: A nejabsurdnější na tom celé je to,....
Třeba reaguje na to, že to během jízdy nastavuje několikrát. Přijdu zmrzlej do auta, nastavím vyšší teplotu, abych se rychleji zahřál, ale pak ji potřebuju snížit.
Dál třeba k vyhřátému auta od slunce, otevřu okna, vypnu klimu i ventilaci a vyrazím. Po pár km pustím klimu na cca o 5 stupňů míň než je venku, nechám otevřená jen přední okna a střešní okno a tak pokračuju dalších pár km. Pak nakonec nastavím klimu na 22 a zavřu okna. Pak před koncem jízdy cca 10 minut vypnu klimu, aby se vysušila, 5min před koncem otevřu okna a vypnu úplně ventilaci. Tohle vše dělat přes dotykáč? To bych nepřál ani největšímu nepříteli.
Pak třeba ještě během jízdy, když ne mne napřímo svítí slunce, tak snížím teplotu o 1-2 stupně, když naopak zajde za mrak, tak zvýším zpět na 22.
Když to neděláš ty, neznamená, že to nedělají ostatní. Já mám své zdraví rád a určitých postupů v případě klimatizace se držím.
21. 8. 2020 20:57
Re: A nejabsurdnější na tom celé je to,....
cez display sa nenastavuje nic klucove pre riadenie auta.

svetla, stierace, blinker to je vsetko na packe.
brzda na pedale.

ostatne veci mozes nastavit aj ked stojis na parkovisku

napr. ak si tu pozries historiu aj nemecky sud zobral manikovi v tesle vodicak, lebo sa hral s nastavenim stieracov a pritom mohol pouzit packa aby to mohol niekde zastavit a potom nastavit.
Avatar - AnGeor
21. 8. 2020 19:40
Re: A nejabsurdnější na tom celé je to,....
já reagoval na

Napr. nastavenie klímy/kúrenia, to nastavuješ iba pri stojacom aute? Ja to prestavujem x-krát počas jazdy.

na co reaguješ ty?
Avatar - _Karel_
21. 8. 2020 19:24
Re: A nejabsurdnější na tom celé je to,....
Třeba proto, že se doporučuje nechladit na míň, než o 5st. nižší teplotu, než je venku. Pokud je venku 35st. , ty chladíš na 20st. a zvládneš to bez angíny, pak gratuluji.
Otázka proč si přitopit když jsem zmrzlej - asi se ti to nestalo.
Možná bych do budoucna nepokládal otázku "proč lidi používají klimu jinak než já", je to podobný jako "proč někomu chutná koprovka když mě ne?"