Škoda Superb III se začala odhalovat, máme první detaily
První fotografie nové generace vozu Škoda Superb, modelu střední třídy, nám mají ukázat propracované detaily. Na jedné z fotografií kupříkladu konečně vidíme přesnou podobu napojení světlometu na masku chladiče. Zároveň lze rozpoznat český křišťál ukrytý za krycím sklem, který ovšem nesvítí, má pouze ozdobnou funkci.
Vůz bude vybaven xenonovými světlomety s diodami pro denní svícení, přičemž podsvětleny budou i pruhy v dolní části samotného světlometu. Zároveň je ze snímku patrné, že celý světlomet je zapuštěn do karoserie, všemu vévodí ostré hrany a na spodním vnějším rohu je výstupek pravděpodobně pro blinkry. Odhalila se také kapota, která má několik prohnutí a směrem od středu do boků postupně klesá, přičemž výrazně skloněná je i celá příď.
Neméně zajímavý je pohled na tvary vozu z ptačí perspektivy. Vidět lze výrazně roztažené blatníky, které by měly zaručovat správný přikrčený postoj. Dále zaujmou aerodynamické linky střechy, zadní svítilny zasahující až do boků či žebrování v masce chladiče, na které navazuje osvětlené žebrování na spodní části světlometů.
Na dalších fotografiích lze spatřit detailně strukturu křišťálu v předních světlometech či právě žebrování masky chladiče. Automobilka říká, že Superb bude šperkem mezi vozy střední třídy.
Za poslední čtyři roky se v Česku prodalo zhruba 4500 Superbů ročně, v roce 2014 to bylo konkrétně 4406 exemplářů. Jen za letošní leden přibylo dalších 427 kusů, což je pro model na konci svého životního cyklu velký úspěch. Celkově automobilka od roku 2001, kdy přišel první novodobý Superb, svým zákazníkům dodala více než 700.000 vozů tohoto jména.
Slavnostní (statická) světová premiéra automobilu Škoda Superb se odehraje již za čtyři dny, v úterý 17. února v pražském Fóru Karlín, kde nebudeme chybět, abychom vám odtud přinesli informace. Jak se ze zveřejněných detailů zdá, bude se rozhodně na co dívat.
Ještě dodejme, že třetí generace Superbu má stát na platformě MQB, přičemž s výjimkou dvakrát přeplňovaného turbodieselu bude sdílet pohonné jednotky se současnou generací Volkswagenu Passat. Automobilka slibuje zachování obrovského prostoru na zadních sedadlech, výrazně zlepšit se však má šířka interiéru.