Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb slaví. Třetí generace hlásí půlmilionu vyrobených kusů

David Bureš
Diskuze (7)

Dnešní generace vlajkové lodi značky Škoda se vyrábí od března 2015. Dnes vzniká v pěti závodech.

Automobilka Škoda Auto má opět důvod k oslavě. Její aktuální vlajková loď, model Superb, má na svém kontě po čtyřech letech produkce už 500.000 vyrobených kusů, což zvlášť potěší v době, kdy zájem o vozy střední třídy klesá.

Celkem tak už má novodobý Superb, odkazující svým jménem na luxusní model z třicátých let, na svém kontě více než 1,25 milionu vyrobených kusů. První generace se mezi lety 2001 až 2008 vyrobila v 136.100 kusech, to druhá už byla i díky rozšíření nabídky o kombík značně úspěšnější, mezi lety 2008 až 2015 vzniklo 618.500 jejích exemplářů. Třetí generace je tak na dobré cestě ji překonat – teprve se chystá na facelift.

Superb se totiž během své existence stal jedním z nejprodávanějších vozů ve střední třídě. Na evropských trzích byl podle statistik CarSalesBase za rok 2018 dokonce druhým nejprodávanějším modelem kategorie, lépe dopadl jen VW Passat. Superb díky tomu v prodejích překonal i takové stálice jako Opel/Vauxhall Insignia a Ford Mondeo.

Jubilejní exemplář trojkového Superbu sjel z výrobní linky továrny v Kvasinách, který je pro vůz domovským závodem. Vedle něj model vzniká též v indickém Aurangabádu, čínském Nan-ťingu, kazachstánském Usť-Kamenogorsku a ukrajinském Solomonovu.

Už letos na trh Superb přijde v modernizovaném provedení, sama automobilka hovoří o velkých změnách. Zvenku ale bude pohledný vůz změněn jen decentně,  větší úpravy čekejme v útrobách. Velkou novinkou bude rozšíření nabídky o plug-in hybridní verzi, která použije techniku z inovovaného VW Passat. To bude znamenat kombinaci benzinového čtyřválce 1.4 TSI s elektromotorem o kombinovaném výkonu 160 kW.

Video se připravuje ...

Na straně vznětových motorů se pak dočkáme nového čtyřválce 2.0 TDI Evo (110 kW), který i přes boj ekologických spolků s turbodiesely bude nepochybně patřit mezi nejžádanější volbu zákazníků.

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Hittman
24. 3. 2019 00:23
Mám
ho doma, oproti insignii, kterou jsem měl půjčenou dva dny, je to šrot, co jí nesahá ani po paty, proto musí jít z domu pryč a prodávám ho.
Avatar - Blue Sun
23. 3. 2019 19:33
Re: Velká gratulace do Kvasin!
Insignii se nedařilo ani před převzetím. Spíš bych řekl, že stigma minulé obtloustlé generace jí uškodilo mnohem více.
Avatar - pradeda777
23. 3. 2019 17:54
Originální Superb se odlišoval.....
....od Octávie hlavně tím, že měl v nabídce V6.... :yes:
23. 3. 2019 16:02
Re: Velká gratulace do Kvasin!
Design Superba je fakt hezkéj,jedno z nejhezčích ve střední třídě..ale interiér hrůza..už hodně zastaralý.
Avatar - Ham.
23. 3. 2019 12:20
Re: Velká gratulace do Kvasin!
Nic proti, že Sup poslední generace se povedl, ale zas tak suverénně bych to neviděl, ano Mondeo je staré a zaostávající v řadě oblastí a působí jak překynutý knedlík, ale třeba Insi je hezký kus auta, se srovnatelnou technikou, hezkým interiérem, za slušnou cenu a především se "zázemím" silných trhů jako je Německo nebo UK a navíc je levnější, tam je s podivem, že v takové konstelaci nedokázala Sup překonat. Při představení Insi bych si na to, že Insi nepřekoná Sup nevsadil ani pětník, neumím si to vysvětlit jinak, něž že převzetí pod PSA nějak pošramotilo její image, které je pro střední třídu dost důležité.