Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v dubnu dodala 77.600 aut, o 4,6 % méně než před rokem

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 17. 5. 2013 • 06:17
2
Také v dubnu byly prodejní výsledky značky Škoda ovlivněny náběhem výroby nové generace modelů Octavia a Octavia Combi. Na výsledku se projevila také pokračující slabá poptávka na některých evropských trzích.

„Očekávali jsme, že v první polovině roku 2013 s ohledem na náběhy výroby nové generace modelů Octavia a Octavia Combi nedosáhneme úrovně minulého roku,“ dodává předseda představenstva Winfried Vahland. „Některé trhy jsou navíc i nadále pod silným tlakem, kterému se ani my nemůžeme zcela vyhnout.“

V západní Evropě dodala Škoda v dubnu zákazníkům 29.900 vozů, což je o 1,4 procenta méně než ve stejném měsíci loňského roku (duben 2012: 30.400). Růstu značka dosáhla ve Velké Británii (plus 16,4 procenta), Itálii (plus 36,2 procenta), Španělsku (plus 12,9 procent) a Portugalsku (plus 7,5 procent). Značka byla úspěšná také ve skandinávských zemích: V Dánsku vzrostly prodeje o 151,7 procent, ve Finsku o 38 procent a ve Švédsku o 46,4 procenta.

Dodávky značky Škoda ve východní Evropě dosáhly v dubnu 10.500 vozů (duben 2012: 12.300; -14,3 procenta). V Rusku prodala česká automobilka 7.500 vozů (duben 2012: 8.800; -14,9 procent). Od ledna do dubna dosáhl počet dodávek ruským zákazníkům celkem 26.100 vozů (stejné období minulého roku: 28.000; -6,7 procent). Tím je Rusko v prvních čtyřech měsících roku 2013 opět třetím největším odbytištěm značky ŠKODA po Číně a Německu.

Ve střední Evropě dosáhla Škoda s 10.800 dodanými vozy (duben 2012: 11 600; -6,8 procent) tržního podílu zhruba 20 procent. Na českém trhu dodala Škoda svým zákazníkům v dubnu více než 5 100 vozů (duben 2012: 5.500; -6,0 procent). Tržní podíl značky Škoda na celkově slabším domácím trhu vzrostl na 34,1 procento (duben 2012: 32,7).

Největším trhem značky Škoda byla v dubnu i nadále Čína s téměř 20.400 dodávkami zákazníkům. V porovnání se stejným měsícem loňského roku to odpovídá lehkému nárůstu o 0,1 procento. V prvních čtyřech měsících dodala česká automobilka čínským zákazníkům 78.100 vozů (leden až duben 2012: 79.600; -1,9 procent). Ve druhé polovině roku očekává automobilka v Číně další růst, zejména díky zahájení výroby a prodeje modelu Rapid, k němuž dochází v současné době, a díky uvedení nových importovaných modelů Škoda Yeti a Škoda Superb Combi.

Dodávky značky Škoda zákazníkům v dubnu 2013 (v jednotkách, zaokrouhleno, po modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

  • Octavia (31 300; -14,4 %)
  • Fabia (18 800; -14,5 %)
  • Superb (7 800; -19,4 %)
  • Yeti (6 800; -10,0 %)
  • Roomster (2 800; -15,5 %)
  • Rapid (6 600; nový model)
  • Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 500; nový model)

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
20. 5. 2013 12:17
Re: Srpen 2013
Srpen ještě nebyl, jako ironie ale dobrý.

Jo na vině je náběh výroby, přitom Oktávky kombi už normálně jezdí a liftbacky už dávno.
Pokud škodě nabíhá výroba půl roku, tak je asi někde chyba v organizaci...
20. 5. 2013 09:05
Srpen 2013
a take v srpnu prodala Skoda mene vozu nez vloni, na vine je, jak jinak, nabeh vyroby Octavie....
Články odjinud