Škoda v Ženevě: Octavia RS s motorem 2.0 TDI CR
Inovovaný motor 2.0 TDI CR DPF se liší především systémem vstřikování, ale nejen jím.
Jak nám při premiéře Volkswagenu Tiguan v minulém roce řekl Mihály Nemeth, z vývojového oddělení firmy Volkswagen, výhodou common-railu proti systému čerpadlo-tryska je dodávka paliva pod relativně konstantním tlakem s až sedmi vstřiky během jednoho pracovního cyklu motoru. To umožňuje pracovat s procesem spalování, ovlivňovat hluk, vibrace i spotřebu paliva.
Příliš se nemluví o hmotnostní úspoře. U motoru 2.0 TDI CR je to až 10 kg. Obvykle se dnes ve vývoji bojuje o gramy a ne o kilogramy. Z hlediska bezpečnosti chodců je nová technika také výhodnější. Konstrukční výška motoru je menší a tak mezi kapotou a motorem zůstává více prostoru pro případnou deformaci kapoty.
Nový motor bude mít velmi podobné parametry jako původní 2.0 TDI PD (125 kW), tzn. 125 kW při 4200 ot./min, 350 Nm při 1750 ot./min. Uživatelé přítomnost novinky pod kapotou poznají díky klidnějšímu chodu a pravděpodobně i díky širšímu rozsahu použitelných otáček a plynulejšímu nárůstu točivého momentu.
Podrobnosti o nové motorizaci se dozvíme v Ženevě.