Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Vision C: Pětidveřové kupé je předobrazem příštího Superbu

Diskuze (24)
Koncept Vision C je vizí dalšího vývoje designu značky Škoda pod vedením Jozefa Kabaně. Čistý styl kombinuje dynamickou siluetu s výraznými detaily.

Přední část studie je sebevědomá a dynamická zároveň. Široká maska chladiče a výrazné světlomety ve tvaru protažených trojúhelníků dodávají vozu svébytnou tvář. Ostře řezané světlomety připomínají český broušený křišťál a spolu s trojúhelníkovými mlhovkami mu propůjčují osobitý charakter. Maska chladiče je plošší a širší než u současných modelů. Charakteristickým prvkem zůstávají vertikální lamely, které jsou v tomto případě doplněny ručně broušenými křišťálovými prvky s decentním podsvícením. Ve spodní části nárazníku podtrhuje dynamiku vozu velký otvor pro vstup vzduchu, táhnoucí se přes celou šířku vozu.

Video se připravuje ...

Jak už je pro vozy značky Škoda již typické, linie bočních oken směrem vzad lehce stoupá a zakončuje okno zadních dveří efektním obloukem. Tento prvek designu značky, designéry označovaný jako „ploutev“, vstoupil do portfolia modelů s novou generací vozu Octavia a u studie Vision C je jasným identifikačním znakem.

Nekonvenčním tvarem překvapí vertikální zakončení pátých dveří s ostrým zlomem výrazně zasahujícím do celé zádi. Toto zakončení se pozitivně projevuje na hodnotě součinitele odporu vzduchu cx, který má hodnotu 0,26. Trojúhelníkové prolisy na pátých dveřích, které designéři nazývají „kubistickými trojúhelníkovými prvky“, jednoznačně identifikují studii Vision C jako člena rodiny nových modelů Škoda.

Pod kapotou studie Vision C se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 81 kW, který je konstruován pro spalování CNG i benzinu. Tenhle turbomotor při provozu na zemní plyn spotřebuje pouze 3,4 kg, respektive 5,1 m3 zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 91 g/km.

Škoda Vision C nabízí pohled do budoucnosti interiérů vozů Škoda. Stejně jako pro exteriér, tak i pro interiér je charakteristická souhra konvexních a konkávních ploch, precizně navržené linie a vybrané moderní materiály.

Před řidičem se nachází volně programovatelný přístrojový štít s velkým displejem s 3D grafikou. Ve středu přístrojové desky upoutá pozornost multimediální systém s dotykovým displejem, který ve spodní části jemně vystupuje z přístrojové desky a působí, jakoby byl zavěšen v prostoru. Boky displeje odkazují na tradiční české broušené sklo a jsou navíc zvýrazněny decentním podsvícením. Tento prvek je použit i na všech ostatních displejích v interiéru.

Velký důraz je kladen na komfort cestujících na zadních sedadlech. Každý z nich má před sebou výsuvný displej pro přehrávání multimédií. V opěradlech jsou integrovány individuálně nastavitelné výdechy ventilace. V zadní části přední loketní opěry je umístěn displej zobrazující základní informace o provozu vozidla. Zadní hlavové opěrky jsou integrované do opěradel, aby nebránily výhledu řidiče směrem vzad. V případě potřeby je lze jednoduše vyklopit. Po stranách obou zadních dveří se nachází čtecí lampičky.

Další osud této studie automobilka oficiálně nekomentuje, je ale zřejmé, že se díváme na předobraz příští generace Superbu, který se představí v roce 2015.

Diskuze (24)
4. 3. 2014 16:58
Super obří orgasmus
Tak tento koncept už Herr VWaverku totálně zlomí. To bude super obří orgasmus. Není nad Škodovku.
4. 3. 2014 14:06
Hmm...
Dobre pozerame sa na buduci Superb. Ale preco Skodovka zrobyla tento koncept vo verzii kupe nechapem. Teraz mi v hlave vrta ci bude Octavia CC alebo nie. Ale asi ano ked ten koncept je vo verzii kupe, ale Skodovka ani neprdne ci bude ci ne. Ale interier je zabiti.
4. 3. 2014 12:42
Re: Aerodynamika OK
Už jsi někdy viděl, že by údaje škodovek odpovídaly skutečnosti? Škodovka fixluje už i při tak lehce ověřitelných údajích jako je např. hmotnost, Myslíš, že "velký sací otvor vzduchu, který se "táhne přes celou šířku" je aerodymanický? Zepředu jsou to také jen "dvě krabice" na sobě bez přechodu kapoty v přední sklo, tak jak to mají řešené ostatní auta s nízkým Cx. Dokážeš schematicky nakteslit jednodušší auto, než je VisionC (teda mimo falešných světel a promáčknuté zádě).
www.auto.cz by mělo pomáhat, aby lidi nekupovali zajíce v pytli a ne toho zajíce v pytli ještě strkat do krabice.
Avatar - Dave-lamino
4. 3. 2014 12:08
Světla ................
proč to dělat jednoduše když to jde složitě ......... .Přední prostor kolem světel to je doslova zmatek ,v zadní oblasti kde by mohla být plocha světla je plech karoserie .Jedno prvenství se musí panu Kabaňovi nechat .Ten zmatek co vytvořil Rapid,Fabie ,Octavie kdy opravdu musí člověk se zaměřit na detaily které odlišují modelové řady to se jen tak nepotká u stejné značky .
4. 3. 2014 10:47
Aerodynamika OK
Cx 0,26? To je docela dobré.
Konečně si dali ve Škodovce práci i s aerodynamikou. Doteď to u sériových aut žádná sláva není a když si člověk představí, kolik Octavií a Superbů lítá denně po naších dálnicích, tak jsou to kubíky a kubíky nafty, které by se ušetřily snížením cx o každou setinu.
Samozřejmě nemluvě o těch dvoutunových monstrech typu ML, X5, Q7 a podobně.