Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Vision D: První dojmy

Ondřej Láník Ondřej Láník 1. 3. 2011 • 01:21
68
347
Zobrazit náhledy (68)
Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie Škoda Vision D v Ženevě 2011: Fotogalerie
V nižší střední třídě vyráběla Škoda dosud pouze liftbacky. Letošní ženevská studie ukazuje, že se to může změnit.

Na přímou otázku, zda je koncept Vision D předskokanem nového hatchbacku velikostně zařazeného nad Fabií, všichni pracovníci Škody Auto odpovídají jednotně: Jde o ukázku budoucího směřování značky; toto konkrétní auto se vyrábět nebude, ale řadu detailů prý brzy uvidíme. Jak brzy? První sériová auta s novým stylem máme čekat v roce 2012.

Vision D (D jako design) je poměrně velký pětidveřový liftback, jehož karoserii charakterizují velmi čisté linie. Díky tvaru střechy a sklonu zadního okna silně připomíná současnou Octavii, které se přibližuje i velikostí. Bez přímého srovnání působí na pohled dokonce dojmem většího vozu.

Automobilka bohužel neuvádí žádné bližší technické údaje, které pomohly zařadit novinku velikostně do současného nebo budoucího portfolia, ale není pochyb o tom, že na Fabii je vůz příliš velký a hlavně mimořádně široký a ve srovnání se Superbem zase spíše kompaktnější.

Mezi detaily, které mají blízko k novým sériovým, patří nová maska chladiče s ostřejšími okraji a novým řešením oblasti kolem loga. Pro Škodu nový tvar světlometů připomíná některá řešení na dražších Audi. U sériových škodovek se prý brzy dočkáme i ostřejších linií na bocích nebo kapotě motoru.

<Frankfurt 2011: Škoda MissionL - Velká levná Škoda blíže sériové podobě

Daleko do výroby nemají ani některé detaily v interiéru. Dovedeme si představit, že nová Octavia, která se představí v roce 2013, dostane podobný volant, přístrojovou desku nebo přístrojový štít s tubusy.

Čistě designérským cvičením jsou ostrá vnější zpětná zrcátka, vyklápěcí dveřní kliky nebo bohatě prosklená střecha. Elegantní siluetu přísně funkční karoserie zakončuje rozměrné zadní sklo, jako součást víka zavazadelníku. Na jeho konci je výklopný spojler se skleněným povrchem. Ze skla jsou vyrobena i loga na přídi a zádi.

K showcarům tohoto vizionářského druhu patří nadprůměrně velká kola. Vision D stojí na 20palcových pětipaprskových kolech a pneumatikách 235/35 ZR20.

Škoda Vision D je jedním z několika málo exponátů, které jsou v Ženevě absolutními novinkami. Až do pondělí 28.2.2011 nebylo jasné, jakou studii značka ukáže.

Pod heslem The New Power of ŠKODA představila automobilka z Mladé Boleslavi své nové logo a modernizovanou firemní identitu (nový font písma, grafický manuál).

Témata
31. 12. 2011 11:06
design?
to má být designová studie? pod slovem design si představuju něco trochu novýho a zajímavýho, stejnak současný volkswageny a audiny jsou všecky na jedno brdo...škoda, že i škoda se k nim přidává...takový superb combi nebo yeti jsou přeci krásný, ale citigo a tohle je teda hrůza.... trochu moc povyku pro něco tak primitivního. PS: je docela zvláštní, že octavka která bývala spíš sedan zatímco rapid byl kupéčko, si dneska prohodily role - octavia se splývavou zádí a rapid bude menší sedan...
5. 10. 2011 12:27
Re: Simply perfect
Tak abyste si šel, done Pedro, po té "Ódě o Škódě" převlíknout trenky, ne? >:-[]
18. 3. 2011 20:14
konečně povedený dising.
vše v pořádku,Škodovka se začíná trošku osmělovat,otázkou zustává,zdali se to setká s pochopením VW.........v tom to směru jsem spíše pesimista.
Avatar - switch.man
4. 3. 2011 09:26
vidim v tom..
v zadni partii opravdu lini Rapidu .). Nevim jestli jen tou bilou barvou, ale jiste detaily mi pripominaji i koncept noveho Quattra od Audi. Kus staryho Leona .. asi absenci odtrhove hrany.
Me se libi.
Jestli je tohle "novy" smer, kam se ma Skoda ubirat tak kazdopadne palec nahoru. Hlavne jsem nadsen z prednich svetel, jelikoz soucasna moda "vytazenych oci" do 3/4 kapoty temer k A sloupkum.. z te se mi chce uprimne blinkat. A kdyz vylezl posledni facelift Octy se svetly, ktere se postupne zacinaly zakusovat do kapoty, byl jsem velice zklaman a opravdu jsem se bal, ze Skoda tomuhle nechutnymu trendu podlehne take. Stejne jako spousty zbytecnych preplacanych tvaru, ktere soucasna auta delaji vylozene kycojidni a vypadaji jako po amaterskych plastickych operacich s tunami botoxu a s designerem na houbickach.
Ono to uz vyplyvalo z drivejsich konceptu VW, ze budouci trend je navrat k minimalismu (ne k funkcionalismu), takze je i logicke, ze koncern bude ctit zasady materske lodi.
Nerikam, ze koncept je dokonaly, ale jako smer cesty, zcela jednoznacne ANO!
Avatar - petr164
3. 3. 2011 22:18
Re: Kdyby
Souhlas. Ale ani Brera se nerodila snadno a bohužel si do života přinesla závaží vpředu... Ale i tak to je Auto...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku